دستگاه بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده - انواع، قیمت و خرید

دستگاه بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده - انواع، قیمت و خرید

مدت مطالعه: دقیقه
۲۱ اسفند ۱۴۰۱
0

بسته‌بندی غذاهای آماده و نیمه آماده، در حفظ کیفیت و تازگی غذاها نقش بسیار مهمی دارد. این نوع غذاها به دلیل عدم نیاز به پخت و آماده‌سازی، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و با استفاده از دستگاه‌های بسته‌بندی، می‌توان آن‌ها را به‌صورت مناسب و بهداشتی بسته‌بندی کرد.

در عصر حاضر، با افزایش نیاز به غذاهای آماده و نیمه آماده، دستگاه‌های بسته‌بندی غذا نقش مهمی در حفظ کیفیت و تازگی غذاها دارند. با استفاده از این دستگاه‌ها می توانید غذاهای آماده و نیمه آماده را به‌صورت محکم و مناسب بسته‌بندی کرده و از هوای خارجی دور نگه دارید.

در این مطلب انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی غذا معرفی شده و  در مورد ویژگی های آنها صحبت می شود. همچنین نکات مهم در خصوص خرید دستگاه بسته بندی نیز صحبت می شود.

اگر شما هم به دنبال خرید یک دستگاه بسته‌بندی غذا هستید، با مطالعه این مطلب می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد انواع مختلف این دستگاه‌ها را به‌دست آورید و با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

 

اهمیت بسته بندی غذاهای آماده و نیمه آماده

بسته‌بندی غذاهای آماده و نیمه آماده، در حفظ کیفیت و تازگی غذاها نقش بسیار مهمی دارد. این نوع غذاها به دلیل عدم نیاز به پخت و آماده‌سازی، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و با استفاده از دستگاه‌های بسته‌بندی، می‌توان آن‌ها را به‌صورت مناسب و بهداشتی بسته‌بندی کرد.

در مورد غذاهای آماده، میزان خرابی به مواد تشکیل دهنده آنها بستگی دارد. هر محصولی می تواند از لحاظ ماندگاری متفاوت باشد.

به عنوان مثال، لازانیایی که بر پایه گوشت تولید شده، مواد تشکیل دهنده آن دارای رفتارهای متفاوت و ماندگاری متفاوت نسبت به همدیگر می باشند. یکی از چالش های مرتبط با غذاهای آماده، نحوه جلوگیری از آلودگی میکروبی در طی فرآیند تولید می باشد. برای دستیابی به این هدف، تولیدکنندگان محصولات غذایی می بایست از بالاترین استانداردهای بهداشتی و مواد اولیه با کیفیت استفاده نمایند.

جدی ترین فرآیندهایی که بر اثر تجزیه در اثر رشد میکروارگانیسم ها بوجود می آیند اکسیداسیون و ماندگی می باشد که منجر به ترشیدگی، تغییر رنگ و از بین رفتن طعم می گردد. به عنوان مثال یک پیتزا تازه در هوای آزاد با دمای 4 الی 6 درجه سانتی گراد، در حدود یک هفته خراب می گردد. با این حال می تواند توسط اتمسفر اصلاح شده مناسب (MAP) ،با غلظت اکسیژن کم و سطح دی اکسیدکربن بالا، چندین هفته دوام بیاورد. در مورد این محصول غلظت اکسیژن می بایست کمتر از %1.5 درصد باشد. رابطه CO2 و N2 در بسته های موادغذایی آماده، عمدتا بر اساس رطوبت موجود در محصول که در ترکیب موادغذایی وجود دارد معین می گردد.این مورد، سرعت رشد میکروبی، اکسیداسیون و فعالیت های آنزیمی را تحت تاثیر قرار می دهد. هر چه فعالیت آبی بیشتر باشد، می بایست غلظت CO2 مورد نیاز در بسته افزایش پیدا می نماید.

 

محصولات چند جزئی

 غذاهای آماده می توانند خیلی سریع در محیط های نامناسب، خراب شوند. این امر به ویژه در مورد غذاهایی با مقدار PH خنثی، نیز صدق می نماید. هر محصول غذایی آماده، چالش های خاص خود را دارا می باشد. محصولاتی با مواد متنوع و متغیر (مانند ساندویچ ها، ماکارونی، سالاد، پیتزا و از این قبیل) به ویژه چالش برانگیز می باشند. از آنجا که هر محصول، خاصیت های خاص خود را دارا می باشد، جهت یافتن مخلوط گازی که بتواند به بهترین شکل ممکن باعث جلوگیری از خرابی گشته و کیفیت را حفظ نماید، نیازمند دانشی خوب می باشد. راه حل های استیل غرب آسیا می تواند سهم ارزنده ای در حفظ کیفیت و بالا بردن ماندگاری محصول شما، ایفا نماید.

در واقع، بسته‌بندی غذاها به‌عنوان یک عامل مهم در حفظ ارزش غذایی از یک‌طرف و همچنین جلوگیری از نفوذ هوا، رطوبت و عفونت‌های میکروبی از طرف دیگر، بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید غذاهای خود را برای مدت زمان بیشتری نگه‌داری کنید و بدون نگرانی از از خراب شدن، از آن‌ها استفاده کنید. با این کار می‌توان به‌صورت موثری از ضایعات غذایی جلوگیری کرد و با افزایش عمر مفید غذا، برای محیط زیست نیز مفید بود. به همین دلیل بسته‌بندی مناسب هم برای خانواده و هم صنعت غذایی بسیار مفید است.

بسته بندی مناسب برای محصولات نیمه آماده و منجمد

بسته‌بندی مناسب برای محصولات نیمه آماده و منجمد، باید توانایی حفاظت از محصول شما در مقابل شرایط مختلف محیطی را داشته باشد، همراه با هزینه‌ای منطقی. در انتخاب نوع بسته‌بندی برای محصولات منجمد، موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرند:

1- اکسیژن هوا. اکسیژن هوا باعث فساد و بیات شدن محصول و باعث کاهش کیفیت آن می‌شود. بسته‌بندی مناسب باید به گونه‌ای باشد که به محتویات داخل آن، اکسیژن دسترسی نداشته باشد.

2- رطوبت. از دست دادن رطوبت می‌تواند باعث خشک شدن محصول شود و کیفیت آن را کاهش دهد. بسته‌بندی مناسب باید از از دست رفتن رطوبت جلوگیری کند.

3- بو و طعم. با منجمد شدن محصول، طعم و بوی آن ممکن است کاهش یابد. بسته‌بندی مناسب باید بو و طعم محصول شما را حفظ کند.

4- بهداشت. بسته‌بندی باید بهداشت محصول را تضمین کند و نفوذ میکروارگانیسم‌ها به محصول را جلوگیری کند.

5- آسیب فیزیکی. بسته‌بندی نباید آسیب دیده باشد و از خط تولید تا فروشگاه بدون تغییر باقی بماند.

6- نور. نور می‌تواند باعث تغییر رنگ و طعم محصول شود. بسته‌بندی مناسب باید به محتویات داخل آن، نور را فیلتر کند. همچنین بسته‌بندی باید قابلیت انتقال گرمای داخلی محصول را به بیرون داشته باشد تا سریع‌تر منجمد شود. استفاده از بسته بندی های قابل بازیافت و پایدار، می‌تواند به حفاظت از محیط زیست و کاهش تولید زباله های پلاستیکی کمک کند. همچنین، بسته بندی هایی که می‌توانند در برابر آب و رطوبت مقاوم باشند، می‌توانند از محصولات نیمه آماده و منجمد در برابر فساد و خرابی محافظت کنند.

 

مزایای بسته بندی مواد غذایی

مزایای بسته بندی

 

 مزایای بسته‌بندی مواد غذایی بسیار متعدد و مهم هستند. بسته‌بندی مواد غذایی به عنوان یک فرایند اساسی در صنعت غذایی، علاوه بر حفظ کیفیت و ارزش غذایی مواد غذایی، تاثیرات بسیاری بر سلامت و رفاه جامعه دارد. برخی از مزایای بسته‌بندی مواد غذایی عبارتند از:

  1. حفظ کیفیت و تازگی مواد غذایی: بسته‌بندی مواد غذایی باعث حفظ کیفیت، عطر و طعم و تازگی مواد غذایی می‌شود و به این ترتیب، ارزش غذایی مواد غذایی، ویتامین‌ها و مواد مغذی آن‌ها حفظ می‌شود.
  2. افزایش ماندگاری مواد غذایی: بسته‌بندی مواد غذایی به ماندگاری آن‌ها کمک می‌کند. با استفاده از فیلم و پوشش‌های بسته‌بندی، از ورود هوا، نور و رطوبت به داخل بسته خودداری می‌شود که باعث افزایش ماندگاری مواد غذایی می‌شود.
  3. جلوگیری از ضایعات غذایی: بسته‌بندی مواد غذایی به کاهش ضایعات غذایی کمک می‌کند. با به کارگیری بسته‌بندی مناسب و منظم، از هدررفت و ضایعات غذایی که به دلیل ذخیره‌سازی نادرست و نگهداری نامناسب ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌شود.
  4. راحتی در حمل و نقل: بسته‌بندی مواد غذایی به راحتی در حمل و نقل آن‌ها کمک می‌کند. بسته‌بندی مناسب و منظم، کاهش آسیب پذیری محصولات در طول حمل و نقل می‌شود و از خراب شدن و آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  5. تسهیل در استفاده و مصرف: بسته‌بندی صحیح مواد غذایی به تسهیل در استفاده و مصرف آن‌ها کمک می‌کند. بسته‌بندی هایی که قابلیت باز و بسته کردن دارند، به کاربران اجازه می‌دهند که مقدار مورد نیاز خود را برداشته و بقیه آن را نگه دارند.
  6. بهبود تصویر برند: بسته‌بندی صنعتی می‌تواند به بهبود تصویر برند کمک کند و از رقبای رقابتی در بازار متمایز شود.
  7. تفکیک محصولات: بسته‌بندی صنعتی می‌تواند به تفکیک محصولات کمک کند. با استفاده از بسته‌بندی مناسب، محصولات مختلف می‌توانند به راحتی از یکدیگر تفکیک شوند و به صورت مجزا در دسترس باشند
  8. افزایش ظرفیت تولید: با استفاده از بسته‌بندی صنعتی، تولید کنندگان می‌توانند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. این روش به عنوان یک راهکار برای بهبود روند تولید و افزایش سرعت تولید و عرضه محصولات به بازار استفاده می‌شود.
  9. افزایش فروش: بسته‌بندی صنعتی باعث بهبود وضعیت سهم محصولات از بازار می‌شود و می‌تواند باعث بهبود رقابت‌پذیری شرکت‌ها نسبت به شرکت‌های رقیب باشد. با استفاده از بسته‌بندی مناسب و زیبا، محصولات به شکلی بهتر و زیباتر ارائه می‌شوند که می‌تواند مصرف کنندگان را جذب کند که این می‌تواند باعث افزایش فروش و در نتیجه سود شرکت شود.

 

کاربردهای مختلف دستگاه بسته بندی مواد غذایی

کاربرد های مختلف

 

 دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی می‌تواند برای بسته‌بندی انواع مختلف غذاها به کار رود. برخی از مواد غذایی قابل بسته بندی توسط دستگاه بسته بندی مواد غذایی عبارتند از:

  • انواع غذاهای آماده مانند ساندویج ، خورشت ، فینگر فود، خوراک ، اسنک، پیتزا ،ناگت ها، محصولات مرینیت شده ، برگرها، سمبوسه، پیراشکی، شنسیل، فلافل، جوجه کباب و ...
  • انواع غذاهای نیمه آماده مانند سوپ، فلافل ، ناگت، سیب زمینی، کوفته، کتلت و شامی، کوکو و ...
  • انواع دسرها و پیش غذاهای مختلف مانند دسر، تیرامیسو، ژله، کرم کارامل، چیزکیک، پودرژله، پودینگ، حلوا و .....

لازم به ذکر است که برای بسته‌بندی هر نوع غذا، نوع و جنس مناسبی از بسته‌بندی باید مورد استفاده قرار گیرد که از نظر بهداشتی و عملکردی مطلوب باشد.

 

 

آماده‌سازی تجهیزات جهت راه‌اندازی واحد بسته بندی غذاهای آماده و نیمه آماده

تجهیزات مخصوص

 

غذاهای منجمد در دنیای امروز به دلیل کمبود وقت طرفداران بسیاری دارد چرا که پس از تهیه شدن به صورت آماده به فروش می‌رسند و نیازی به پخت و آماده‌سازی مجدد ندارند. 

برای آماده‌سازی هر کدام از این غذاها خط تولید جداگانه‌ای نیاز است که شامل تجهیزات مخصوص است. برخی از دستگاه ها که در خط تولید اکثر این محصولات وجود دارند عبارتند از:

- سیستم وزن کشی: دقت در اندازه‌گیری مواد اولیه بسیار حائز اهمیت است، استفاده از ترازو در کاهش خطا و بهبود کیفیت محصول نقش بسیار مهمی دارد.

- چرخ گوشت اتوماتیک پر قدرت: برای فرآوری گوشت و مرغ یخ زده با حجم بالا، از چرخ گوشت اتوماتیک استفاده می‌شود. این دستگاه باید قابلیت چرخ کردن حجم بالا و گوشت و مرغ یخ زده را داشته باشد و به صورت اتوماتیک گوشت را چرخ و در حد دلخواه تولید کند.

- مخلوط کن صنعتی: این دستگاه دارای یک مخزن بزرگ برای قرار دادن مواد اولیه است و با استفاده از یک شفت و تیغه‌های خمیده، مواد را به صورت یکنواخت و متمایل به یکدیگر مخلوط می‌کند. مخلوط کن صنعتی به دلیل داشتن قابلیت تهیه مخلوط‌های یکنواخت، سرعت بالا، قابلیت کنترل دقیق و حفظ کیفیت مواد اولیه، به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در خط تولید غذای آماده محسوب می‌شود. از این دستگاه در تهیه سس‌ها، مزه‌دهنده‌ها، آماده سازی مخلوط‌های پیتزا و همچنین سایر محصولات غذایی استفاده می‌شود.

- ماساژور گوشت : برای فرآوری گوشت قرمز استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از چندین ماشین مختلف، گوشت را خمیر می‌کند و به صورت یکنواخت در می‌آورد. با استفاده از ماساژور گوشت، می‌توان با به حداقل رساندن زمان تماس گوشت با دست، بهبود کیفیت محصول را بهبود بخشید و از تخریب سلول‌های گوشت جلوگیری کرد. همچنین با استفاده از این دستگاه، به دلیل خمیر کردن گوشت، می‌توان محصولات با ساختار یکنواخت و بافت مناسبی تهیه کرد. برای مثال، از ماساژور گوشت در تولید همبرگر، کتلت، سوسیس و کالباس استفاده می‌شود.

- دستگاه فرم دهی و قالب زنی محصول: یکی از دستگاه‌های مورد استفاده در خط تولید غذای آماده است که برای قالب‌زنی و شکل‌دهی به مواد غذایی استفاده می‌شود. این دستگاه قابلیت تغییر شکل و سایز محصول را دارد، که این امکان را برای تولید محصولات مختلف با سایز‌ها و شکل‌های متفاوت فراهم می‌کند. در خطوط تولید غذای آماده، دستگاه فرم دهنده محصول به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی به کار می‌رود و در فرآیند تولید محصولات غذایی بسته بندی شده، نقش مهمی دارد.

- دستگاه آرد زنی اولیه : دستگاه آرد پاشی اولیه در خط تولید غذای آماده به کار می‌رود تا آرد با دقت و میزان مناسب در محصولات استفاده شود. این دستگاه با استفاده از هوا یا مایع، آرد را در حداکثر تراوایی و با استحکام مناسب به محصولات اضافه می‌کند. هدف استفاده از این دستگاه، کاهش زمان و هزینه تولید، حفظ یکنواختی و کیفیت محصولات و دقت در توزیع آرد بر روی محصولات است.

- دستگاه لعاب زنی: این دستگاه برای پوشش دادن لایه نازکی از لعاب به محصولات استفاده می‌شود. لعاب یک ماده خمیری است که معمولاً شامل تخم مرغ، آرد و غیره است و در مرحله بعدی از تولید غذا به منظور سرخ کردن محصولات بکار می‌رود. به کمک این دستگاه، محصولات با پوششی از لعاب برای  پاشیدن پودر و سرخ کردن آماده می‌شوند.

- دستگاه پاشیدن پودر سوخاری: در خط تولید غذای آماده، پاشیدن پودر سوخاری به محصولاتی که باید سرخ شوند، مانند قطعات مرغ، کنجد، چیپس و... انجام می‌شود. دستگاه پاشنده پودر سوخاری مجهز به مخزنی است که حاوی پودر سوخاری است و از طریق فشار دادن هوا، پودر سوخاری را بر روی محصول پاشیده و توزیع می‌کند. این کار به دلیل این است که پودر سوخاری، به محصولات طعم و عطر خوبی بدهد و ظاهر آنها را زیباتر کند.

- دستگاه سرخ کن صنعتی: این دستگاه شامل یک سبد بزرگ و عمیق است که قابلیت جابجایی دارد و در داخل آن مواد غذایی را قرار می دهند. هوا و روغن به صورت گرم و با فشار بالا به داخل سبد پخش می شود و مواد غذایی را سریعاً پخته و سرخ می کند. دستگاه سرخ کن صنعتی معمولاً برای پخت و سرخ کردن مواد غذایی مثل سیب زمینی، مرغ، ماهی، فست فودها و ... استفاده می شود.

- نوار نقاله‌ خنک‌کننده‌: برای خنک کردن محصولات غذایی پس از سرخ کردن و یا پخت به کار می‌رود. محصولات غذایی بر روی نوار نقاله قرار می‌گیرند و توسط فن خنک کننده هوا به آنها هوای سرد می‌دهد تا به سرعت خنک شوند و از افت کیفیت جلوگیری شود.

- دستگاه انجماد سریع: این دستگاه به طور خاص برای محصولاتی که باید به سرعت منجمد شده و در شرایط سرد باشند مانند همبرگر، ناگت، خوراکی های دریاییو ... استفاده می شود. دستگاه انجماد سریع با استفاده از هوای یخ یا گازهایی مانند دی اکسید کربن، محصول را به سرعت منجمد می کند. برخلاف انجماد معمولی که می تواند ساعت ها طول بکشد، انجماد سریع در این دستگاه نها چند دقیقه به طول می انجامد.

- دستگاه بسته بندی مناسب: برای بسته بندی محصولات غذایی در خط تولید غذای آماده استفاده می‌شود. این دستگاه معمولاً شامل یک بخش بسته بندی، واحد برش و برچسب زنی است. باید از عملکرد بالا برخوردار بوده و از مواد بسته بندی با کیفیت و قابل اطمینان استفاده کند و مطابق با استانداردهای بهداشتی و ایمنی غذایی باشد تا بتواند محصولات را به شکل مناسب و با کیفیت و ماندگاری بالا بسته بندی کند.

-انتقال به سردخانه: پس از بسته بندی و برچسب‌گذاری محصولات، آنها باید به سردخانه منتقل شوند. سردخانه یک فضای بسیار سرد است که دمای آن به صورت مداوم کنترل می‌شود. دمای سرد، برای حفظ کیفیت محصولات تولیدی بسیار مهم است، زیرا این دما به اندازه کافی پایین است تا جلوی رشد باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها را بگیرد. محصولات در سردخانه بر اساس نوع و ماهیت آنها دسته‌بندی شده و در دماها و روش های مختلفی نگهداری می‌شوند.

 

شیوه تولید محصولات غذایی نیمه آماده

برای آماده سازیغذای نیمه آماده مانند ناگت باید کلیه کارهایی که بر روی گوشت مرغ تازه یا گوشت مرغ منجمد بدون استخوان صورت می گیرد را انجام داد. این کارها شامل پوست گیری، قطعه بندی کردن، استخوان گیری، شستشو، آب چکان شدن و چرخ کردن می باشد. سپس، با ترکیب کردن گوشت تکه ای و یا گوشت چرخ کرده مرغ با سایر مواد پرکننده، اتصال دهنده، عطر و طعم دهنده، محصول آماده مرحله قالب زنی می شود. برای شکل دادن و حالت دادن به گوشت مرغ، از ابزارهای مناسب و به انواع روش های صحیح و بهداشتی استفاده می شود. در این مرحله، گوشت آماده شده به صورت قطعه های ناگت مرغ به شکل های مختلف و سایز ها و وزن های مختلف تسیم می شود. سپس کارهای آرد زنی، لعاب زنی و پودر سوخاری پاشی بر روی ناگت مرغ انجام می شود. در فرآیند حرارتی، ناگت مرغ با استفاده از روش سرخ کردن تثبیت شکل و بهبود رنگ محصول و با پخت با بخار، به صورت کامل پخته می شود تا آماده مصرف شود. در نهایت، با استفاده از تجهیزات سرمایشی مناسب، می توان ناگت مرغ را در دمای منفی منجمد کرد تا به مدت طولانی تری قابل نگهداری باشد.

 

مکانیزم عملکرد دستگاه بسته بندی غذا

دستگاه بسته بندی مواد غذایی ممکن است به شکل‌های مختلفی عمل کند، اما در کل، روش عملکرد آن به صورت زیر است:

مکانیزم دستگاه بسته بندی محوصلات غذایی در حالت کلی از چند مرحله تشکیل می شود. در ادامه به مراحل اصلی بسته بندی اشاره می کنیم:

  • قرار دادن ظرف ها
  • بارگذاری محتویات
  • وکیوم و تزریق گاز
  • بسته بندی یا سیل
  • چاپ و لیبل

 

مکانیزم دستگاه

 

انواع دستگاه بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده

 روش‌های بسته‌بندی غذای آماده و نیمه‌آماده متنوع هستند و بسته به نوع محصول و شرایط نگهداری آن ممکن است متفاوت باشند. در زیر به برخی از دستگاه ‌های بسته‌بندی غذای آماده و نیمه آماده اشاره شده است:

 

دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک

سیل وکیوم تمام اتوماتیک

مراحل بسته بندی محصولات غذایی در دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک به صورت زیر است:

  1. ظرف های از پیش ساخته شده به صورت اتوماتیک (دستگاه ظرف گذار اتوماتیک) و یا دستی بر روی دستگاه قرار می گیرند، و همچنین بصورت اتوماتیک (دستگاه پرکن) و یا دستی، محصول به داخلشان بارگزاری می شود.
  2. سپس ظرف های حاوی محصول به داخل قالب دستگاه هدایت شده وکیوم و بسته بندی می گردند، در این مرحله فیلم بر روی ظرف دوخت میشود.
  3.  پس از این مرحله، ظروف بسته بندی شده می توانند به زیر لیبل زن هدایت شوند و تاریخ و موارد دیگر بر روی آنها درج شود.

مراحل بسته بندی

 

دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک، یکی از محصولات تولیدی شرکت استیل غرب آسیا میباشد که ویژگی های زیر را دارد:

  • کاملا اتوماتیک وسادگی راه اندازی و تنظیمات دستگاه توسط اپراتور
  • قابل تنظیم جهت سایزهای مختلف ظروف
  • آپشن های متنوع با توجه به نیاز مشتری

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک را مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک

دستگاه تری سیلر نیمه اتوماتیک جهت بسته بندی روزانه در مقیاس کوچک و متوسط مورد استفاده قرار گرفته می شود. از این دستگاه در فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچک هم استفاده می گردد.

سیل وکیوم نیمه اتوماتیک میز روتاری

طریقه کار با دستگاه به این صورت می باشد که پس از قرار دادن ظروف پر شده از محصول بر روی قالب آن، توسط اپراتور، میز دستگاه می بایست 180 درجه چرخیده گردد و سپس توسط اپراتور، با فشار کلیدها، دستگاه، فرمان بسته بندی را صادر میکند.

از ویژگی های دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب ظرفیت بسته بندی پایین و متوسط
  • فضای مورد نیاز کم
  • قیمت مناسب و کاربری آسان
  • آپشن های متنوع با توجه به نیاز مشتری

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک را مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی وکیوم چمبر

دستگاه بسته بندى وکیوم چمبر یا وکیوم کابینى (تک کابین و دو کابین)، جهت بسته بندى انواع محصولات غذایى در کیسه هاى پلاستیکى مورد استفاده قرار گرفته می شود. از ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندى محصولات با وکیوم کامل یا روش مپ
  • دارای پمپ وکیوم روتاری روغنی با قدرت مکش بسیار بالا
  • دوخت قوی و بدون خطا

وکیوم چنبر

  

برای مشاهده اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی وکیوم چمبر را مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ شرکت استیل غرب آسیا در بسته بندی بسیاری از محصولات غذایی از جمله غذاهای آماده و نیمه آماده کاربرد دارد. برای بسته بندی مواد غذایی در مقیاس بزرگ این دستگاه توسط بسیاری از کارخانه ها استفاده می شود. با این دستگاه می توانید محصولات را به صورت خودکار در فیلم انعطاف پذیر یا فیلم سخت بسته بندی کنید.

با استفاده از این دستگاه امکان تولید ظروف در خط تولید در سایزهای مختلف از جنس فیلم ، بارگذاری اتوماتیک آنها و بسته بندی شان به روش های مختلف وجود دارد.

بسته‌بندی غذا به روش اسکین پک (Skin Pack) یکی از روش‌های بسته‌بندی شیک محصولات غذایی است که در آن محصولات به شکل ردیفی در محفظه‌های مجزا درون ظرف قرار گرفته و سپس با استفاده از یک پوشش شفاف از نوع شیرینگ بسته‌بندی می‌شوند.

پوشش شفاف شیرینگ از ویژگی ضد باکتری و ضد آب برخوردار است که باعث حفظ تازگی محصولات و جلوگیری از گسترش باکتری‌ها می‌شود.

بسته‌بندی به روش Shiring Pack علاوه بر محافظت از محصولات، به عنوان یک بسته‌بندی جذاب و زیبا نیز شناخته می‌شود که می‌تواند به فروش و تبلیغات محصول کمک کند.

برای این نوع از بسته بندی (شرینگ پک و اسکین پک) از دستگاه ترموفرمینگ استفاده میشود که در ادامه به آن میپردازیم.

در صورت نیاز به ظرفیت تولید در ظرفیت های مورد نظر، می توانید با ما تماس گرفته تا در خصوص ساخت دستگاه با ظرفیت دلخواه شما راهنمایی های لازم انجام شود. 

همچنین پر کن های اتوماتیک (توزین چند سر) در برخی از خطوط بسته بندی برای ایجاد درجه اتوماسیون بالاتر استفاده می شوند. اما در بسیاری از موارد، فرآیند توزین به صورت دستی توسط اپراتورها انجام می شود. و محصولات به هر دو صورت در داخل ظروف بارگذاری می شوند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ را مشاهده نمایید.

ویژگی های دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ شرکت استیل غرب آسیا:

  • شستشوی آسان، بدنه استیل و مقاوم در برابر خوردگی و اکسید شدن
  • سازگاری با ظروف و محصولات مختلف
  • قابلیت نصب انواع فیلر بر روی دستگاه
  • پرکن مایعات رقیق و غلیظ، فیلرهای توزین دار
  • قابلیت نصب لیبل زن و جت پرینتر بر روی دستگاه
  • آپشن های درخواستی مشتری

ماشین بسته بندی ترموفرمینگ شیرینگ پک

 

لازم به ذکر است دستگاه های شرکت استیل غرب آسیا، علاوه بر مواد غذایی آماده و نیمه آمده ذکر شده در بالا، قادر به بسته بندی مواد زیر نیز می باشند:

  • انواع خشکبار و آجیل و خرما
  • انواع غذاهای سرد آماده
  • شوریجات (مانند خیارشور، زیتون) و ترشیجات
  • انواع محصولات گوشتی و پروتئینی
  • سبزیجات، صیفیجات، میوه و انواع سالاد
  • بسته بندی برخی از محصولات لبنی مانند پنیر
  • نان و شیرینیجات
  • تجهیزات پزشکی . بهداشتی

 

ظروف بسته بندی محصولات غذایی

ظروف مورد استفاده جهت بسته بندی می‌توانند به صورت ها و جنس های مختلفی طراحی و ساخته شوند، از جمله:

ظروف بسته بندی مواد غذایی

 

  • C-PET
  • A-PET
  • R-PET Polypropylene
  • PVC
  • Styrene Board
  • Paper Smooth Wall Foil

ظروف با شکل جذاب میتواند به شیک شدن بسته بندی کمک کرده و روی فروش تاثیرگذار باشد. شرکت استیل غرب آسیا با توجه به تخصص خود در صنعت ساخت ماشین آلات بسته بندی، می تواند به مشتریان قالب های اختصاصی مربوط به تولید ظروف را ارائه دهد.

بنابراین، آن دسته از مشتریانی که نیاز به ظرف با شکلی منحصربفرد، جهت بسته بندی محصولات غذایی خود را دارند تا با ظروف عمومی موجود در بازار متفاوت باشد، می توانند طرح خود را ارئه دهند، ما در استیل غرب آسیا توسط دستگاه پرینتر سه بعدی، نمونه اولیه را میسازیم و پس از تایید شما به عنوان مشتری، قالب آن ساخته میشود و ظرف مورد نظر برای شما با تیراژ دلخواهتان تولید میگردد.

از آنجایی که ما در زمینه بسته بندی انواع محصولات غذایی و همچنین پزشکی و داروخانه ای تخصص داریم، میتوانیم اطلاعات لازم در مورد نحوه انتخاب صحیح نوع فیلم و ظرف بسته بندی مناسب برای محصول شما را در اختیار شما بگذاریم.

شما میتوانید با شرکت استیل غرب آسیا در خصوص انتخاب بهترین ظرف مناسب بسته بندی محصولات غذایی  مشاوره داشته باشید و ظرف مناسب خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

انواع فیلم های مورد استفاده در بسته بندی

انواع فیلم هایی که در بسته بندی استفاده میشود شامل فیلم های معمولی 2 لایه، فیلم های بریر چند لایه، فیلم های اسکین پک، فیلم های آنتی فاگ و غیره میباشد.

شرکت استیل غرب آسیا ارائه دهنده ظروف با جنس های متنوع جهت مصارف غذایی ودارویی می باشد.

 

نکات مهم در مورد خرید دستگاه بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده

 خرید دستگاه بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده، به عنوان یک سرمایه گذاری برای کسب و کارهای صنعتی و خانگی، بسیار مهم و حساس است. برای اینکه خرید خود را با اطمینان انجام دهید و از دستگاهی که خریداری می‌کنید رضایت داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید:

 

نکات مهم درمورد خرید 

 

نیازهای کسب و کار: نیازهای کسب و کار شما باید در اولویت باشد. بررسی کنید که به چه نوع دستگاه بسته بندی نیاز دارید و توانایی بودجه‌ای خود را برای خرید آن دستگاه دارید یا خیر.

محصولات قابل بسته‌بندی: پیش از خرید دستگاه، باید از نوع محصولاتی که قرار است بسته‌بندی شوند، مطلع شوید. نوع محصول و سایز آنها برای انتخاب دستگاه مناسب مهم است.

نوع دستگاه: دستگاه‌های بسته‌بندی ممکن است به صورت دستی، نیمه اتوماتیک و یا کاملا اتوماتیک باشند. بررسی کنید کدام یک از این نوع دستگاه‌ها به نیاز کسب و کار شما بیشترین تطابق را دارد.

کیفیت دستگاه: دستگاهی که انتخاب می‌کنید باید دارای کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای صنعتی باشد. همچنین محدودیت‌هایی مانند حداکثر سرعت، سایز بسته بندی قابل تولید و ... را نیز باید بررسی کنید.

خدمات پس از فروش: دستگاه بسته‌بندی با گذشت زمان به علت عیب یا خرابی‌هایی نیاز به تعمیر و خدمات پس از فروش خواهد داشت. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که شرکت فروشنده دستگاه، خدمات پس از فروش را به روز رسانی می‌کند و قابلیت تعمیر دستگاه را داراست.

قابلیت ارتقاء: از دستگاهی استفاده کنید که امکان ارتقای آن وجود داشته باشد.

قیمت: بررسی قیمت دستگاه بسته‌بندی غذا و مقایسه آن با دستگاه‌های دیگر با همان ویژگی‌های فنی از اهمیت بالایی برخوردار است. باید توجه داشت که قیمت بالا همیشه به معنای بهترین کیفیت نیست و قیمت پایین نیز ممکن است به هزینه‌ی بیشتری در آینده منجر شود.

مارک و شرکت سازنده: مارک و شرکت سازنده دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی می‌تواند به نوعی تضمین‌کننده کیفیت و ماندگاری آن باشد. بررسی نمودن اطلاعات مربوط به مارک و شرکت سازنده و بررسی نظرات کاربران و توصیه‌های افرادی که با دستگاه‌های مشابه کار کرده‌اند می‌تواند به شما در انتخاب مناسب کمک کند.

اندازه و ظرفیت: باید از پیش تعیین کنید که به چه اندازه و حجمی از بسته‌بندی احتیاج دارید. اندازه دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی و ظرفیت آن باید با نیازهای کسب و کار شما همخوانی داشته باشد.

سهولت و کارایی: دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی باید سهولت و کارایی در عملکرد داشته و به راحتی توسط کاربر قابل کنترل باشد. همچنین باید به طور کامل قابلیت های اتوماسیون، نحوه عملکرد و کارکرد دستگاه را بررسی کنید.

 

تجهیزات خط بسته بندی مواد غذایی

 

خط تولید

برای طراحی خط تولید دستگاه بسته بندی مواد غذایی، ابتدا باید انواع مواد غذایی و شکل و نحوه وملزومات بسته بندی آنها را بررسی کرد. بسته بندی مواد غذایی ممکن است به صورت پلاستیکی، کنسروی، شیشه ای، سطلی، کارتنی یا ترکیبی از اینها باشد. برای هر نوع بسته بندی، دستگاه‌های متفاوتی در خط تولید باید قرار گیرند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

دستگاه ظرف‌گذار: این دستگاه برای قرار دادن اتوماتیک ظروف بسته‌بندی در خط تولید استفاده می‌شود.  این مرحله می تواند به صورت دستی هم انجام شود. یا ممکن است در دستگاهی مانند ترموفرمینگ با استفاده از قالب های مختلف و گرما دهی، ظروف توسط خود دستگاه ساخته شوند.

نوار نقاله: محصولات از طریق یک نوار پیوسته که بر روی رولرها یا صفحات از جنس فلزی قرار دارد، حرکت می‌کنند. نوار نقاله معمولاً به وسیله یک موتور برقی حرکت میکند و سرعت حرکت آن می‌تواند تنظیم شود تا متناسب با نیازهای تولیدی باشد.

دستگاه پرکن: این دستگاه برای پر کردن مواد غذایی به داخل ظروف پلاستیکی، سطل ها، بطری‌ها، شیشه‌ها و .... استفاده می‌شود. در این قسمت با توجه به حجم و نوع محصول، پر کننده‌ها ظروف را به صورت اتوماتیک پر می کنند. بارگذاری محصولات می تواند به صورت دستی توسط اپراتور نیز انجام شود.

دستگاه سیل وکیوم: ظروف پر شده که بسته به ظرف محصول در ردیف های تکی، دو یا سه تایی هستند، وارد بخش سیلینگ می شوند و پش از وکیوم و تزریق گاز موزد نیازبه طور کامل سیل می شوند.

دستگاه درب‌گذار: این دستگاه برای درب گذاری اتوماتیک روی بسته‌بندی‌ها کاربرد دارد و می‌تواند درب‌های مختلفی را روی آنها نصب کند، از جمله درب پلاستیکی، درب فلزی و .... این مرحله به صورت دستی نیز قابل انجام است.

دستگاه برش: در صورت تولید ظروف یکپارچه توسط دستگاه، این قسمت برای ایجاد برش های طولی و عرضی بسته ها و جداسازی آنها از هم مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به صورت اتوماتیک و با دقت بالا، عمل بسته‌بندی را انجام می‌دهد.

دستگاه لیبل‌ زن: به معنای چسباندن برچسب یا برچسب‌گذاری بر روی بسته‌ها است که به صورت اتوماتیک انجام می شود و می تواند حاوی اطلاعات مورد نظر مشتری از قبیل مواد تشکیل دهنده، مجوز تولید محصول، آدرس کارخانه، وزن و .... باشد،

دستگاه تاریخ زن: این دستگاه می تواند برای چاپ تاریخ تولید، انقضاء و شماره دسته‌بندی و دیگر اطلاعات را بر روی محصول به کار ‌رود.

میز گردان: میز گردان در خطوط بسته بندی محصول یک جهت جمع آوری محصول نهایی به صورت مداوم و در یک جهت مشخص، بکار می‌رود تا محصولاتدر یک قسمت جمع آوری گردند و پس از آن به انبار منتقل شوند.

قیمت خرید دستگاه بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده

قیمت دستگاه‌های بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده، بسته به نوع و اندازه دستگاه، مارک و مدل، قابلیت‌ها و ویژگی‌های فنی مختلف، متغیر است. همچنین، قیمت دستگاه با توجه به کشور سازنده و کشور مقصد نیز متفاوت است.

 برای دقیق‌تر بودن، بهتر است با تامین کنندگان مختلف تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری درباره مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت دستگاه‌های مختلف بدست آورید.

 

قیمت خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی دسته دوم

 استفاده از دستگاه بسته بندی مواد غذایی دست دوم، به نظر ممکن است ارزان‌تر از خرید دستگاه جدید باشد، اما ممکن است با مشکلات و خطراتی همراه باشد.

از جمله مشکلاتی که ممکن است با دستگاه بسته بندی دست دوم روبرو شوید عبارتند از:

  • عدم قطعیت در عمر و عملکرد دستگاه، زیرا این دستگاه‌ها قبل از اینکه به شما بفروشند، ممکن است برای چندین سال توسط دیگران استفاده شده باشند.
  • خرابی و نیاز به تعمیرات بیشتر، زیرا ممکن است قطعات دستگاه بسته بندی دست دوم، خرابی بیشتری داشته باشند و برای تعمیر آن‌ها نیاز به هزینه و زمان بیشتری داشته باشید.
  • نبود گارانتی و خدمات پس از فروش که معمولاً در دستگاه‌های جدید موجود است و در صورت بروز مشکلات، می‌توانید به آنها مراجعه کنید.
  • عدم توانایی در پشتیبانی و تأمین قطعات یدکی بعد از چند سال، زیرا ممکن است برخی قطعات دستگاه بسته بندی دست دوم، دیگر توسط تولید کننده قابل تأمین نباشد.
  • عدم قابلیت تنظیم دستگاه و عدم دقت در بسته‌بندی محصولات.
  • خطرات ایمنی مرتبط با استفاده از دستگاه‌های قدیمی و نقص‌دار.
  • عدم تضمین کیفیت و تنوع در بسته‌بندی محصولات به دلیل محدودیت‌های دستگاه های قدیمی
  • بهداشتی نبودن دستگاه و امکان آلودگی محصولات به دلیل عدم نظافت صحیح و مراقبت درست از دستگاه در گذشته

بنابراین، استفاده از دستگاه بسته بندی دست دوم ممکن است باعث افت کیفیت و توانایی رقابتی شما در بازار شود. بهترین راه برای اجتناب از این مشکلات، استفاده از دستگاه بسته‌بندی به روز و با کیفیت با قابلیت تنظیم و کنترل، گزینه بهتری است.

 

قیمت خط بسته بندی مواد غذایی

 قیمت خط تولید بسته بندی مواد غذایی آماده و نیمه آماده به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله:

  • اندازه و ویژگی های خط تولید: اندازه و ظرفیت خط تولید بسته بندی مواد غذایی تاثیر بسزایی در قیمت دارد. هرچه اندازه خط تولید بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
  • تکنولوژی و تجهیزات: تکنولوژی و تجهیزات استفاده شده در خط تولید بسته بندی مواد غذایی نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. خطوط تولید با تجهیزات پیشرفته و اتوماسیون بالاتر، قیمت بیشتری دارند.  
  • برند و کیفیت دستگاه‌ها: برند و مدل دستگاه های خط تولید نیز می‌تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد.
  • هزینه آماده سازی فضا
  •  حمل و نصب دستگاه‌های خط تولید
  • هزینه آموزش و نگهداری دستگاه‌های خط تولید

به طور کلی، قیمت یک خط تولید بسته بندی مواد غذایی جات می‌تواند چندین میلیارد باشد که به نوع و اندازه خط تولید و دستگاه‌های استفاده شده در آن بستگی دارد. برای تعیین دقیق‌تر قیمت، بهتر است با تولیدکنندگان مختلف تماس بگیرید و قیمت را با توجه به نیاز خود تعیین کنید. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در این خصوص با کارشناسان ما تماس بگیرد.

 

خرید اقساطی دستگاه بسته بندی غذای آماده و نیمه آماده

 خرید اقساطی دستگاه بسته بندی مواد غذایی می تواند یکی از راه های خرید این دستگاه باشد که هزیه های اولیه شما را کاهش دهد. برای این کار می توانید از چند شرکت تامین کننده دستگاه بسته بندی سوال کنید و شرایط اقساطی را با آن ها بررسی کنید.

قبل از اقدام به خرید اقساطی دستگاه بسته بندی باید موارد زیر را بررسی کنید:

شرایط پرداخت اقساط: شرایط پرداخت اقساط را باید با دقت مطالعه کنید تا از قابلیت پرداخت آن ها اطمینان حاصل کنید.

نرخ بهره: نرخ بهره مورد نیاز برای خرید اقساطی دستگاه را با دقت بررسی کنید تا از قیمت نهایی دستگاه آگاهی داشته باشید.

شرایط قرارداد: باید شرایط قرارداد را با دقت مطالعه کرده و از دستگاهی که خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید.

اطلاعات شرکت تامین کننده: باید اطلاعات شرکت تامین کننده را با دقت بررسی کنید تا از شناخت آن ها و اعتبارشان مطمئن شوید.

لازم به ذکر است که خرید اقساطی ممکن است در برخی موارد با هزینه های بالاتری نسبت به خرید نقدی همراه باشد.

 

درخواست مشاوره خرید

فرآوری و نگهداری مواد غذایی در نظر گرفته شود. به همین دلیل، دستگاه بسته بندی غذایی یکی از ابزارهای مهم و ضروری در صنعت غذایی است که باید با دقت و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته انتخاب شود.

 اگر شما نیز در حال تولید یا فروش مواد غذایی آماده و نیمه آماده هستید، دستگاه بسته بندی غذایی یکی از نیازهای اساسی شماست.

شرکت استیل غرب آسیا با تیمی از کارشناسان ماهر و با تجربه در زمینه تولید و توزیع دستگاه بسته بندی غذایی، آماده است تا به شما کمک کند و با بررسی نیازهای شما، بهترین دستگاه بسته بندی غذایی را به شما معرفی کند.

کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و نیازهای خود را مطرح کنید تا آنها ضمن ارائه راهکارهای مناسب و بهینه برای شما ، بتوانند بهترین دستگاه بسته بندی مواد غذایی را با توجه به نوع فعالیتتان به شما معرفی کنند و شرایط خرید مناسبی را نیز برایتان فراهم کنند.


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید