ویروس کرونا و مزایای بسته بندی

ویروس کرونا و مزایای بسته بندی

مدت مطالعه: دقیقه
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
0

شرایطی را در نظر بگیرید که اگر محصولات به صورت فله ای در فروشگاه جهت فروش قرار گرفته باشند و اگر شخصی ناقل این ویروس، سرفه و یا عطسه نموده و نهایتا ترشحات خود را بر روی سطح این محصولات قرار دهد، چه تعداد از خانواده ها و افراد ممکن است به این بیماری دچار شوند؟

ویروس کرونا

ویروس کرونا یکی از بزرگترین و خطرناک‌ترین ویروس‌هایی است که در تاریخ بشریت وجود داشته است. این ویروس در سال 2019 شناسایی شد و به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این ویروس می‌تواند عفونت‌های شدیدی در سیستم تنفسی ایجاد کند و بسیاری از مردم را به بیماری کووید-19 مبتلا کند.

یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، بسته بندی محصولات است. در این مقاله به بررسی مزایای بسته بندی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا پرداخته خواهد شد.

 

مزایای بسته بندی

یکی از مزایای بسته بندی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، حفظ بهداشت و سلامت عمومی است. با بسته بندی محصولات، احتمال انتقال ویروس از طریق سطوح مختلف به کمترین حد ممکن می‌رسد. بسته بندی می‌تواند به عنوان یک پوشش محافظ برای محصولات عمل کند و از انتشار ویروس کرونا جلوگیری نماید. دانشمندان پس از بررسی مدت زنده ماندن ویروس کرونا، دریافته اند که این ویروس خطرناک می تواند مدت زیادی بر روی سطوح زنده بماند. با توجه به اینکه ویروس کرونا می‌تواند برروی سطوح مختلف به مدت زیادی باقی بماند، حفظ تمیزی سطوح و محافظت از محصولات بسیار مهم است. با بسته بندی، احتمال آلودگی محصول به ویروس به حداقل ممکن می‌رسد.

شرایطی را در نظر بگیرید که اگر محصولات به صورت فله ای در فروشگاه جهت فروش قرار گرفته باشند و اگر شخصی ناقل این ویروس، سرفه و یا عطسه نموده و نهایتا ترشحات خود را بر روی سطح این محصولات قرار دهد، چه تعداد از خانواده ها و افراد ممکن است به این بیماری دچار شوند؟

بنابراین در اینجا بسته بندی اهمیت فوق العاده ویژه ای پیدا می نماید، امروزه مردم جامعه مواد غذایی فله ای و باز را قابل اعتماد نمی دانند. زیرا براحتی می توانند با دست دیگران تماس داشته و یا از همه مهمتر توسط ترشحات فرد ناقل، آلوده به ویروس گردند.
باید توجه داشته باشیم، در این شرایطی که تا پاکسازی ایده آل ویروس کرونا از جهان، حداقل یکسال زمان نیاز می باشد، بنابراین بهتر است مردم جهت در امان نگه داشتن خود از آلودگی ها و ویروس ها، از محصولات غذایی بسته بندی شده و مطمئن، استفاده نمایند.

مردم دریافته اند که جهت حفظ سلامتی خود در این روزها، می بایست از محصولات شرکتی مطمئن استفاده نمایند، هر چند که امکان دارد کمی گرانتر از نوع فله آن، خریداری شوند.
با توجه به شرایط موجود، شواهدی که پیداست و همچنین نظر کارشناسان ما، شرایط بسیار خوبی پدیدار گشته تا در این روزها که مردم به فرهنگ محصولات بسته بندی شده، تمایل بیشتری پیدا کرده اند، شرکت های تولید محصولات غذایی این را به عنوان یک فرصت شناسایی و در جهت بدست آوردن سودآوری و اعتبار برند خود در رابطه با محصولاتشان، سیستم بسته بندی را به عنوان روشی خوب در نظر گرفته و هر چه سریعتر نسبت به تغییر روش کار خود اقدام نمایند.

 

بسته بندی توسط روش (MAP)

بسته بندی توسط روش (MAP) در حال حاضر یکی از جدیدترین روشها جهت بسته بندی محصولات غذایی است که مورد تایید و حمایت سازمان غذا و داروی کشور می باشد، زیرا محصولات در این روش می توانند بصورت کاملا بهداشتی توسط متریال های بسته بندی مطمئن تر، بسته بندی گردند، همچنین ماندگاری محصولات در این روش می تواند با افزودنی های شیمیایی بسیار کمتر و در عوض استفاده از گازهای بی اثر، جهت کنترل میکروارگانیسم های هوازی و بی هوازی، بالا رفته و در جهت تولید و بسته بندی محصولات غذایی سالم، قدم بزرگی برداشته شود.


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید