خرید دستگاه بسته بندی آجیل و خشکبار- انواع مختلف و قیمت

خرید دستگاه بسته بندی آجیل و خشکبار- انواع مختلف و قیمت

مدت مطالعه: دقیقه
۲۱ اسفند ۱۴۰۱
0

. دستگاه های بسته بندی خشکبار، معمولاً شامل سیستم‌های مختلفی مانند سیستم وزن‌کشی، سیستم بسته‌بندی، جت پرینتر، دستگاه همزن و میکسر و سیستم های کنترلی است که برای بسته بندی های سازگار با محصولات خشکباری استفاده می‌شود.

اهمیت بسته بندی خشکبار

کسانی که قصد فعالیت در زمینه فروش انواع خشکبار را دارند در کنار کیفیت محصولات خود باید به داشتن یک بسته‌بندی استاندارد و اصولی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند . چرا که بدون بسته‌بندی مناسب کیفیت محصول نیز کاهش خواهد یافت . بدیهی است که آجیل‌هایی که قصد فروش آن‌ها را دارید بلافاصله و مستقیما به دست مشتریان نمی‌رسد . چرا که مراحلی مثل حمل و نقل، انبارکردن و … را باید پشت سر بگذارند . در طول این مدت مواردی مثل  آسیب فیزیکی، رطوبت و آلودگی یا گرمای هوا کیفیت محصولات را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در این صورت نه تنها نمی‌توان به سود بالایی از تجارت خود رسید، بلکه احتمال وارد شدن خسارت و زیان نیز وجود دارد.

افزایش ماندگاری، زیبایی، بهداشت، ظرفیت تولید از جمله مزایای اولیه ی بسته بندی محصولات غذایی می باشد، همچنین بسته بندی محصولات غذایی امکان برند سازی را به تولید کننده داده و از طرفی بسته بندی خوب، باعث جذب مشتری و افزایش فروش محصول می‌شود از این رو محصول علاوه بر بازارهای داخلی قابل ارائه در بازارهای خارجی و صادرات نیز می باشد.

بسته بندی داخل ظروف و پاکت های پلاستیکی توسط دستگاه های بسته بندی مجوعه استیل غرب اسیا از تمامی این مزایا برخوردار می باشد.

 

چگونه ماندگاری خشکبار را افزایش دهیم؟

بهترین محیط برای نگهداری آجیل محیط خشک، خنک و کاملا بسته می باشد. چراکه گرما، رطوبت و آلودگی های ثانویه باعث فساد این محصولات می گردد.

رشد انواع کپک ها در آجیل در اثر شرایط نامناسب نگهداری می تواند برای مصرف کننده خطرات جبران ناپذیری در پی داشته باشد. یکی از انواع قارچ هایی که در این محصولات رشد می کند قارچ آسپرژیلوس می باشد که باعث تولید آفلاتوکسین  یکی از سموم بسیار مضر می گردد.

آسپرژیلوس جزء میکروارگانیسم های هوازی بوده از این رو با استفاده از بسته بندی به روش اتمسفر اصلاح شده می توان اکسیژن را از دسترس این میکروارگانیسم خارج کرد و به این ترتیب از رشد این قارچ  و در نهایت تولید آفلاتوکسین جلوگیری کرد.

جهت بالا بردن عمر محصول، می بایست از رشد باکتری ها و مخمرها و کپک جلوگیری کرد.  برخی از این مشکلات در زمان آماده سازی محصول و یا در زمان بسته بندی محصول می توانند بوجود آیند، در نتیجه استانداردهای بهداشتی مانند به حداقل رساندن تماس دست اپرتور، بهداشتی بودن محیط وظروف و ... می بایست کاملا رعایت شوند تا مسمومیت های غذایی به حداقل ممکن برسد ..

یکی دیگر از چالش ها در نگهداری انواع خشکبار کرم زدگی و رشد حشرات در محصول است، تولید کنندگانی که محصول خودشان را به صورت فله ای بسته بندی می کنند به علت این که در مدت زمان خیلی کوتاهی آفت زدگی در محصول رخ می دهد قادر بفروش محصول خود نمی باشند و متحمل ضرر می شوند. بسته بندی محصولات توسط دستگاه تری سیلر و روش MAP با درصدی وکیوم ) خارج کردن اکسیژن داخل محصول و تزریق گاز ازت ) میتوان به طور کامل در کنار افزایش ماندگاری از آفت زدگی نیز جلوگیری نمود .  

 

افزایش زیبایی در بسته بندی خشکبار

بسته بندی زیبا تاثیر مستقیم بر افزایش فروش محصول داشته و همچنین مشتری با اعتماد به برند و نوع بسته بندی خرید این محصولات را نسبت به نوع فله ترجیح می دهد.

اگر محصولات بصورت فله ای بفروش برسند تولید کننده دیگر قادر به برند سازی نمی باشد این در حالی است که اگر محصولاتش را بتواند داخل ظروف بسته بندی کند میتواند با استفاده از برند سازی فروش خود را تا چندین برابر افزایش دهد.

بسته بندی توسط دستگاه های سیل وکیوم نسبت به روش های سنتی ظاهر زیباتر و هزینه های تمام شده  کمتری دارد همچنین می توان از انواع فیلم ها بصورت چاپدار یا ساده استفاده کرد، در صورت استفاده از فیلم های چاپدار تولید کننده میتواند طراحی لوگو و چاپ مد نظرخود را روی محصول بسته بندی شده داشته باشد  .

 

صادرات خشکبار با بسته بندی های مناسب میتواند از عوامل بسیار مهم در فروش و بازاریابی این محصولات باشد. یک بسته بندی مناسب برای محصولاتی مثل پسته، گردو، بادام، فندوق، کشمش، انجیر، میوه خشک و غیره که همگی به نحوی جز بسته بندی خشکبار قرار میگیرند، باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • تطابق با استاندارد کشور مقصد
  • قابل رقابت با برند های خارجی
  • افزایش ماندگاری محصول
  • زیبایی
  • بهداشتی

 

بازار خشکبار ایران

بازار تولید و خرید و فروش خشکبار ایران یکی از بزرگترین بازارهای خشکبار در منطقه است که از مهم ترین دلایل آن تولید فراوان محصولات کشاورزی در کشور است. به عنوان مثال در عرصه تولید پسته که از مهم ترین کالا ها در بازار خشکبار ایران است، ایران جز بزرگترین تولیدکنندگان پسته در جهان است. در عرصه تولید انجیر خشک و انواع گردو و بادام کشور وضعیت بسیار خوبی دارد و تولید خرما نیز از مهم ترین مزیت های ایران در منطقه به شمار می رود. تولید فراوان انواع خشکبار باعث شده است بازار خشکبار ایران یکی از پر رونق ترین بازار های صادراتی ایران نام بگیرد و سهم قابل توجهی از کل صادرات غیر نفتی و مواد غذایی را به خود اختصاص دهد .

 

دستگاه بسته بندی خشکبار چیست؟

دستگاه بسته بندی خشکبار، برای بسته بندی محصولاتی مانند انواع آجیل، میوه خشک ، تخمه، حبوبات و غیره، به کار می‌رود. این دستگاه ها در دو نوع خانگی و صنعتی وجود دارند که بسته به نیاز از آنها استفاده میشود. دستگاه های بسته بندی خشکبار، معمولاً شامل سیستم‌های مختلفی مانند سیستم وزن سنج،  ظرف گذار، تونل UV، پرکن، ردیف کن اتوماتیک، سیستم وکیوم و تزریق گاز، میز ترافیک و غیره می باشد.
دستگاه های بسته بندی خشکبار می‌توانند محصولات را به شکل‌های مختلف و شیک، ازجمله: پلاستیکی، نایلونی، فویلی، ظروف پلاستیکی، سیل شده و غیره بسته بندی کند. معمولاً این دستگاه‌ها علاوه بر خشکبار در صنایع غذایی دیگر نیز استفاده می‌شوند.

 

چه محصولاتی توسط دستگاه بسته بندی خشکبار، بسته بندی میشوند؟

خشکبار به محصولاتی گفته می‌شود که رطوبت خود را از دست داده‌اند و به صورت خشک و آماده برای مصرف به بازار عرضه می‌شوند. برخی از انواع خشکبار که توسط این دستگاه بسته بندی میشوند عبارتند از:


-    میوه‌های خشک شده مانند خرما، زرشک، آلبالو، انگور، انجیر
-    آجیل های خشک شده، مانند: بادام، گردو، پسته، فندق، کنجد
-    گیاهان خشک شده، مانند چای سبز، چای سیاه، نعناع، زعفران
-    حبوبات، مانند لوبیا، عدس، نخود، لوبیای سیاه
-    غلات، مانند برنج، جو، گندم، ذرت و غیره

محصولاتی که توسط این دستگاه بسته بندی میشوند

 

این فهرست تنها مثال‌هایی از انواع خشکبار است و هر کشوری ممکن است نوع خشکبارهای مختلفی را به بازار عرضه کند که قابل بسته بندی هستند.

 

انواع خشکبار چگونه بسته بندی میشوند؟

انواع خشکبار معمولاً در بسته بندی های مختلفی قرار می گیرند، از جمله بسته بندی های پلاستیکی، فلزی، کاغذی و ظروف پلاستیکی. بسته بندی خشکبار باید موجب افزایش بهداشت، ماندگاری و کیفیت محصول شود.
برای بسته بندی خشکبارها، معمولاً از موادی مانند پلیمرهای محافظ استفاده می شود که  از محصول در مقابل رطوبت ، اکسیژن و آلودگی های ثانویه محافظت می کند. برای بسته بندی خشکبارها می توان از بسته بندی های مقوایی و کاغذی نیز استفاده کرد که از لحاظ زیست محیطی مناسب هستند ولی تاثیر چندانی بر افزایش ماندگاری و حفظ خواص ارگانولپتیکی محصول ندارند.

بسته بندی این محصولات در ظروف پلاستیکی به همراه وکیوم و تزریق گاز نیتروژن نه تنها محصول را از نفوذ رطوبت و آلودگی های محیطی حفظ میکند بله سبب حفظ کیفیت اولیه محصول برای مدت زمان طولانی تری نیز می گردد. خشکبار باید در شرایط خشک و خنک نگهداری شود. همچنین، بسته بندی باید قابل حمل و نقل باشد تا محصولات در حین حمل و نقل آسیب نبینند.
در نهایت، توصیه می شود برای بسته بندی خشکبارها از شرکت های معتبر و با تجربه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در به حفظ کیفیت و طول عمر محصولات خشکباری بدست آورید.

روی مشاوره های ما در این زمینه میتوانید حساب کنید.

 

چرا باید خشکبار را بسته بندی کنیم؟

بسته بندی خشکبار برای حفظ کیفیت، بهداشت و ایمنی محصولات از اهمیت بسیاری برخوردار است.
اولاً، بسته بندی خشکبار باعث حفظ تازگی و کیفیت محصولات می شود، چرا که بسته بندی به عنوان یک محافظ برای محصول عمل می کند و محصولات را در برابر عوامل مخربی مانند رطوبت، هوا، نور و گرد و غبار محافظت می کند.
ثانیاً، بسته بندی خشکبار باعث حفظ بهداشت محصولات می شود. بسته بندی به عنوان یک حفاظت در برابر آلودگی، از رعایت شرایط بهداشتی در تولید، نگهداری و حمل و نقل محصولات خشکباری برخوردار است.
سوماً، بسته بندی خشکبار باعث افزایش عمر مفید محصولات می شود. محصولات با نگهداری در بسته بندی مناسب به مدت طولانی تری می توانند کیفیت و طعم خود کنند.

 

دستگاه بسته بندی خشکبار خانگی چیست؟

دستگاه بسته بندی خشکبار خانگی، همانطور که از نامش پیداست، دستگاهی برای بسته‌بندی خشکبار و محصولات مرتبط با آن در منزل یا کسب‌ و کارهای کوچک است. این دستگاه در دو نوع دستی و نیمه اتوماتیک موجود و میتوانید برای بهره مندی از مشاوره رایگان با ما در شرکت استیل غرب آسیا تماس بگیرید.
اکثر کسب و کارهای خانگی، بسته بندی را با دست و با استفاده از فرآیند دستی انجام می دهند. تیمی متشکل از 3 تا 4 نفر هستند که کیسه ها را پر می‌کنند، سپس وزن می‌کنند و درنهایت آخرین نفر آن را توسط دستگاه می‌بندد. 

دستگاه سیل رومیزی برای بسته بندی در ظروف پلاستیکی در ظرفیت های پایین مانند بسته بندی های فروشگاهی و خانگی کاربرد دارد که بصورت دستی صورت می گیرد، با استفاده از این دستگاه امکان استفاده از فیلم های چاپدار نیز وجود دارد.

 

چالش ها و سختی های بسته بندی خشکبار در منزل

پروسه بسته بندی آجیل و خشکبار در خانه چندین چالش دارد:

  • نیروی انسانی به طور مداوم در دسترس نیست و وابستگی زیادی به افراد وجود دارد. غیبت در زمان اوج بار کاری، یک نگرانی دائمی است که اکثر تولیدکنندگان با آن مواجه هستند.
  • کنترل و نظارت دقیقی بر روی وزن خالص خشکباری که در کیسه می رود وجود ندارد و ممکن است در برخی موارد کم یا زیاد شود. این قضیه باعث ایجاد مشکلاتی در فروش می شود زیرا خرده فروشان و توزیع کنندگان مدام از تغییر وزن و مشکلات آب بندی شکایت دارند و افزایش فروش به یک چالش تبدیل می شود.
  • ظرفیت کم است که با توجه به دستی بودن دستگاه ها امکان افزایش تولید را نمیدهد.

مزیت های بسته بندی خشکبار در خانه

تا زمانی که سطوح تولید شما در محدوده 500 تا 1000 بسته در روز باشد، سیستم های دستی ساده می تواند نیاز شما را پشتیبانی کرده و مشکلی معمولا ایجاد نمیشود. شروع با آن ارزان و راه اندازی سیستم بسیار آسان است. سادگی کار، راه اندازی سریع و آسان و هزینه پایین دستگاه های بسته بندی دستی از مزیت های این روش است.
اما این فلسفه به محض اینکه حجم تولید شروع به افزایش می کند، خود به گلوگاه تبدیل می شود. اگر میخواهید سرعت کار را در خانه یا کسب و کار کوچکی که دارید بالا ببرید و تیراژهای بالاتری تولید کنید، میتوانید با تهیه دستگاه های نیمه اتوماتیک استیل غرب آسیا این کار را انجام دهید. با این کار، در عین حال که هزینه معقولی را برای تهیه دستگاه پرداخت میکنید میزان اتوماسیون در فرآیند کاریتان را بسیار بالا میبرید. 
در دستگاه نیمه اتوماتیک، عملیات بسته بندی به صورت خودکار انجام می‌شود و تنها برای قرار دادن خشکبار در ظرف و برخی از اعمال نیاز به دخالت انسانی است.
با استفاده از این دستگاه، می‌توانید خشکبار را با کیفیت بالا و به صورت بهداشتی بسته بندی کنید و در فروشگاه‌های محلی، آنلاین و غیره به فروش برسانید.

برای مشاوره در خصوص قیمت و انتخاب بهترین دستگاه مناسب برای شما میتوانید به صورت رایگان کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید. اگر کسب کار شما فراتر از کسب و کارهای کوچک است و تیراژ کاری شما بالاست، باید از دستگاه های تمام اتوماتیک استفاده کنید که در ادامه به آنها میپردازیم هرکجا هم نیاز به راهنمایی داشتید میتوانید با ما تماس بگیرید با کمال میل پاسخگوی شما هستیم.

 اگر آماده هستید بریم ببینیم که دستگاه های صنعتی بسته بندی خشکبار چگونه هستند....

دستگاه بسته بندی خشکبار صنعتی چیست؟

معمولا دستگاه های بسته‌بندی خشکبار در نوع صنعتی تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک هستند که برای بسته‌بندی انواع خشکبار در حجم های کوچک و بزرگ به کار می‌روند. این دستگاه ها به صورت اتوماتیک کار می‌کنند و بسته‌بندی را با سرعت و دقت بالا انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها عموماً شامل قسمت‌هایی مانند نوارنقاله ورودی، سیستم کنترل وزن، دستگاه ظرف گذار اتوماتیک، پرکن، سیستم وکیوم و تزریق گاز، ردیف کن اتوماتیک، جت پرینتر، دستگاه درب گذار اتوماتیک و میز ترافیک(میز گردان) هستند. در طراحی این دستگاه‌ها، به نکاتی مانند بهداشت، ایمنی، کارایی و سرعت توجه شده است تا بتوانند نیازهای بسته‌بندی خشکبارهای صنعتی را برآورده کنند.
تولیدکنندگان خشکبار بسته بندی شده مایلند تا دستگاهی که خریداری میکنند قابلیت تنظیم وزن با دقت به آسانی و بدون تغییر قطعات داشته باشد و همچنین آموزش اپراتور برای آن ساده باشد.
دستگاه بسته بندی خشکبار خوب باید بتواند مواد اضافی را از بسته بندی حذف کند، زمان بسته بندی را کاهش دهد، تنظیم وزن با دقتی داشته باشد و بسته بندی را به شیوه ای بهداشتی انجام دهد.
اگر وزن خالصی که در هر کیسه بسته بندی می شود کمتر باشد، موجب نارضایتی توزیع کنندگان و فروشندگان میشوند، برای همین منظور تولیدکنندگان مجبور میشوند محصول بیشتری را در کیسه قرار دهند تا نگرانی فروشندگان برطرف شود. این مقادیر کوچک که به عنوان هدایای اضافی روی هر بسته بندی توزیع میشود، در پایان سال به رقم بسیار بزرگی تبدیل شده و یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش سودآوری کل سرمایه‌گذاری میباشد.

به همین دلیل در دستگاه های تولیدی شرکت استیل غرب آسیا از سیستم های دقیق اندازه گیری استفاده شده تا توزین را با بالاترین دقت و بسته بندی را با بالاترین کیفیت انجام دهد.

در ادامه دستگاه های صنعتی این نوع بسته بندی را معرفی میکنیم:

 

دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک خشکبار

این دستگاه با روش های مختلفی از جمله تزریق گاز که به اتمسفر اصطلاح شده معرف است (MAP) یا وکیوم خالص و روش های پیشرفته دیگر میتواند عمل بسته بندی را انجام دهد.
مراحل بسته بندی خشکبار در این دستگاه به صورت زیر است:
1.    ظرف های از پیش ساخته شده به صورت اتوماتیک (دستگاه ظرف گذار اتوماتیک) و یا دستی بر روی دستگاه قرار می گیرند، و همچنین بصورت اتوماتیک و یا دستی، محصول به داخلشان بارگزاری می شود.
2.    سپس ظرف های حاوی محصول به داخل قالب دستگاه هدایت شده وکیوم و بسته بندی می گردند، در این مرحله فیلم بر روی ظرف دوخت میشود.
3.    پس از این مرحله، ظروف بسته بندی شده می توانند به زیر تاریخ زن هدایت شوند و تاریخ و موارد دیگر بر روی آنها درج شود.

دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک خشکبار

 

دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک، یکی از محصولات تولیدی شرکت استیل غرب آسیا میباشد.

ویژگی های دستگاه:

  •  راه اندازی و تنظیمات دستگاه به سادگی توسط اپراتور، قابل انجام است.
  • قابل تنظیم جهت سایزهای مختلف ظروف
  • آپشن های متنوع با توجه به نیاز مشتری
  • بسته بندی به روش اتمسفر اصلاح شده

کاربرد:

این دستگاه علاوه بر خشکبار، اقلام زیر را نیز میتواند بسته بندی نماید:
-    انواع خشکبار و آجیل
-    انواع غذاهای سرد آماده
-    شوریجات (مانند خیارشور، زیتون) و ترشیجات
-    انواع محصولات گوشتی و پروتئینی
-    سبزیجات، صیفیجات، میوه و انواع سالاد
-    بسته بندی انواع محصولات لبنی مانند پنیر
-    نان و شیرینیجات

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک را مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک خشکبار

این دستگاه با روش های مختلفی از جمله تزریق گاز که به اتمسفر اصطلاح شده معرف است (MAP) یا وکیوم خالص و روش های پیشرفته دیگر میتواند عمل بسته بندی را انجام دهد.
دستگاه تری سیلر نیمه اتوماتیک جهت بسته بندی روزانه در مقیاس کوچک و متوسط مورد استفاده قرار گرفته می شود. همچنین از این دستگاه در فروشگاه ها، رستوران ها (جهت غذای بیرون بر) و آزمایشگاه ها نیز استفاده می گردد.
طریقه کار با دستگاه بصورتی می باشد که پس از قرار دادن ظروف پر شده از محصول بر روی قالب آن، توسط اپراتور، میز دستگاه می بایست 180 درجه بچرخد و سپس توسط اپراتور، با فشار کلیدها، دستگاه، فرمان بسته بندی را صادر میکند.

دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک خشکبار


دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک، یکی از محصولات تولیدی شرکت استیل غرب آسیا میباشد.

ویژگی های دستگاه:

-    مناسب ظرفیت بسته بندی پایین و متوسط
-    فضای مورد نیاز کم 
-    قیمت مناسب و کاربری آسان
-    آپشن های متنوع با توجه به نیاز مشتری

کاربرد:

این دستگاه علاوه بر خشکبار، اقلام زیر را نیز میتواند بسته بندی نماید:
-    انواع خرما و آجیل
-    انواع غذاهای سرد آماده
-    شوریجات (مانند خیارشور، زیتون) و ترشیجات
-    انواع محصولات گوشتی و پروتئینی
-    سبزیجات، صیفیجات، میوه و انواع سالاد
-    بسته بندی انواع محصولات لبنی مانند پنیر
-    نان و شیرینیجات

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک را مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی وکیوم چمبر خشکبار

این دستگاه نیز با روش های مختلفی از جمله تزریق گاز که به اتمسفر اصطلاح شده معرف است (MAP) یا وکیوم خالص و روش های پیشرفته دیگر میتواند عمل بسته بندی را انجام دهد.

در بسته بندی فقط با وکیوم پاکت یا پوشش پلاستیکی کاملا به محصول میچسبد.

دستگاه بسته بندى وکیوم چمبر یا وکیوم کابینى (تک کابین و دو کابین)، جهت بسته بندى انواع محصولات غذایى از جمله خشکبار در کیسه هاى پلاستیکى مورد استفاده قرار میگیرد.

 

دستگاه بسته بندی وکیوم چمبر خشکبار

ویژگی های دستگاه:

-    بسته بندى محصولات با وکیوم کامل یا روش مپ
-    دارای پمپ وکیوم روتاری روغنی با قدرت مکش بسیار بالا 
-    دوخت قوی و بدون خطا

کاربرد:

این دستگاه علاوه بر خشکبار، اقلام زیر را نیز میتواند بسته بندی نماید:
-    انواع خرما و آجیل
-    انواع غذاهای سرد آماده
-    شوریجات (مانند خیارشور، زیتون) و ترشیجات
-    انواع محصولات گوشتی و پروتئینی
-    سبزیجات، صیفیجات، میوه و انواع سالاد
-    بسته بندی انواع محصولات لبنی مانند پنیر


برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه بسته بندی وکیوم چمبر خشکبار، میتوانید صفحه این محصول را مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ شرکت استیل غرب آسیا در بسته بندی محصولات پزشکی و غذایی از جمله خشکبار کاربرد فراوانی دارد. برای تولید و بسته بندی خشکبار در مقیاس بزرگ، دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ به طور گسترده توسط بسیاری از کارخانه های خشکبار استفاده می شود. با این دستگاه می توانید خشکبار را به صورت اتوماتیک در فیلم انعطاف پذیر یا فیلم سفت بسته بندی کنید.

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

 

ویژگی های دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ شرکت استیل غرب آسیا:

  •   شستشوی آسان، بدنه استیل و مقاوم در برابر خوردگی و اکسید شدن
  •   سازگاری با ظروف و محصولات مختلف
  •  بسته بندی به روش اتمسفر اصلاح شده
  •  قابلیت نصب انواع فیلر بر روی دستگاه (پرکن مایعات رقیق و غلیظ، فیلرهای توزین دار)
  •  قابلیت نصب انواع فیلر بر روی دستگاه
  •  پرکن مایعات رقیق و غلیظ، فیلرهای توزین دار
  •  قابلیت نصب لیبل زن و جت پرینتر بر روی دستگاه
  • آپشن های درخواستی مشتری 

کاربرد:

این دستگاه علاوه بر خشکبار، اقلام زیر را نیز میتواند بسته بندی نماید:
- انواع خرما و آجیل
- انواع غذاهای سرد آماده (مانند سالاد الویه، ماکارونی) و نیمه آماده
- شوریجات (مانند خیارشور، زیتون) و ترشیجات
- انواع محصولات گوشتی و پروتئینی 
- سبزیجات، صیفیجات، میوه و انواع سالاد
- بسته بندی انواع محصولات لبنی مانند پنیر
- نان و شیرینیجات
- انواع محصولات آرایشی و تجهیزات پزشکی

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ را مشاهده نمایید.

نکات مهمی که در خرید دستگاه بسته بندی خشکبار باید به آن توجه کرد

خرید دستگاه بسته بندی خشکبار، امری مهم و پرهزینه است و نیازمند تحقیق و بررسی دقیق است. در زیر به برخی از نکات اساسی در خرید این دستگاه اشاره میکنیم:

-     نوع خشکبار:
انتخاب دستگاه بسته بندی باید بر اساس نوع خشکباری که قصد بسته بندی آن را دارید صورت گیرد. این امر از نظر نوع و سایز بسته بندی، نوع دستگاه، نوع فیلر، تجهیزات جانبی مورد نیاز و... بسیار مهم است.
-    ظرفیت دستگاه:
مهمترین نکته در خرید دستگاه بسته بندی خشکبار، انتخاب دستگاه با ظرفیت مناسب است. برای خرید دستگاه بسته بندی، باید تعیین کرد که چه میزان خشکبار را در واحد زمانی مشخص میخواهید بسته بندی کنید و بر اساس آن ظرفیت دستگاه را انتخاب کنید.
-    کیفیت دستگاه:
قبل از خرید دستگاه بسته بندی خشکبار، باید کیفیت ساخت آن را بررسی کنید. باید به مواردی مانند قطعات استفاده شده در ساخت دستگاه، سطح دقت بسته بندی، قابلیت تنظیم، محدوده دمای کاری، نحوه عملکرد دستگاه و نکاتی از این دست توجه کرد.
-    هزینه نصب و راه اندازی:
قبل از خرید دستگاه در مورد هزینه های نصب و راه اندازی با فروشنده صحبت کنید.
-    تامین قطعات و خدمات پس از فروش:
از تامین قطعات و خدمات پس از فروش توسط شرکت سازنده اطمینان حاصل کنید. باید مطمئن شوید که شرکت سازنده قادر به تامین قطعات و خدمات پس از فروش در صورت نیاز می باشد.
-    استانداردهای بهداشتی:
بسته بندی خشکبار به دلیل تماس با مواد غذایی باید با استانداردهای بهداشتی همراه باشد. مطمئن شوید که دستگاه انتخابی شما استانداردهای بهداشتی مورد نیاز را دارا می باشد.
-     آموزش کاربری:
بسته بندی خشکبار نیازمند مهارت و آموزش است. برای استفاده بهینه از دستگاه بسته بندی، باید مطمئن شوید که شرکت سازنده قادر به ارائه آموزش مناسب به کاربران است.
-    نحوه پرداخت:
نحوه پرداخت را با شرکت سازنده بررسی کنید. پرداخت کلی یا به صورت اقساطی، تعداد و مبلغ قسط ها و... از جمله مواردی است که باید قبل از خرید مورد بررسی قرار گیرد.

بطور کلی قبل از خرید دستگاه بسته بندی خشکبار، باید تحقیق و بررسی دقیقی در مورد شرکت سازنده، تجربه و سابقه کاری آن، تجهیزات استفاده شده، شرایط و نحوه خدمات پس از فروش و... انجام شود.

ما در شرکت استیل غرب آسیا در تمامی موارد بالا به شما مشاوره و اطمینان میدهیم که خرید خوبی را داشته باشید.

 

قیمت دستگاه بسته بندی خشکبار

قیمت دستگاه های بسته بندی خشکبار اتوماتیک بسته به ابعاد ظروف، برند و ویژگی های فنی و آپشن های آن متفاوت است.

برای اطلاعات دقیق تر در خصوص قیمت دستگاه میتوانید با ما تماس حاصل کرده و جزئیات فنی و قیمت را بپرسید، ما بسته به کار شما دستگاه مناسبی را پیشنهاد میدهیم.

 

قیمت خط تولید بسته بندی خشکبار

همانطورکه در بخش قبلی ذکر شد، شما برای خرید دستگاه باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، قیمت خط تولید بسته بندی خشکبار نیز به این نکات بستگی دارد، عواملی مانند: سایز و کارایی دستگاه، کیفیت و قطعات استفاده شده، قدرت و ظرفیت تولید، میزان اتوماسیون، شرایط بازار و غیره بستگی دارد.

شما میتوانید برای اطلاع از نحوه راه اندازی خط تولید بسته بندی خشکبار و همچنین قیمت آن، با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

 

خرید اقساطی دستگاه بسته بندی خشکبار

شما میتوانید به دو صورت دستگاه بسته بندی خشکبار را به صورت شرایطی یا اقساطی تهیه کنید:


- وام بانکی:
اغلب بانک‌ها برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز کسب و کارها و یا حتی استفاده شخصی، وام‌هایی با طرح های مختلف ارائه می‌دهند. برای این منظور می‌توانید با بانک‌ مورد نظر تماس بگیرید و درخواست وام را به آن‌ها ارائه کنید.

- شرایط فروشنده:
فروشندگان مختلف شرایط همکاری متفاوتی را برای خرید ارائه میدهند، ما نیز در شرکت استیل غرب آسیا با توجه به شرایط بازار و نیاز شما پیشنهاد های مختلفی را به شما ارائه میدهیم و در این زمینه میتوانیم مشاور شما باشیم.

- استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری:

این تسهیلات ویژه مشتریان شرکت های دانش بنیان می باشد، جهت دریافت اطلاعات کامل از این تسهیلات با ما تماس بگیرید.

 

خرید دستگاه بسته بندی دست دوم

استفاده از دستگاه بسته بندی خشکبار دست دوم، ممکن است در نگاه اول باعث کاهش در هزینه اولیه خرید دستگاه شما شود، با این حال، باید توجه داشت که این دستگاه‌ها احتمالا درآینده با توجه به استهلاک آنها، هزینه تمام شده شما را افزایش خواهند داد. مشکلات بسیاری هستند که در نگاه اول ممکن است خودشان را نشان ندهند ولی رفته رفته با استفاده از دستگاه متوجه آن خواهید شد. بیشتر این مشکلات ممکن است به دلیل استفاده نادرست و یا عدم مراقبت از دستگاه پیش آمده باشد.
از سویی دیگر نکاتی مانند: بهداشتی نبودن دستگاه و امکان آلودگی محصولات، نقص در عملکرد و خرابی‌های مکرر، عدم دقت در بسته‌بندی، خطرات ایمنی و عدم تضمین کیفیت را نیز ممکن است به همراه داشته باشند.

پیشنها میشود قبل از خرید این گونه دستگاه ها با مشاوران ما مشورت کنید تا شما را راهنمایی کرده و پیشنهادهای مناسبی با توجه به کسب کار به شما ارائه دهند.

 

ظروف بسته بندی خشکبار

ظروف بسته بندی خشکبار می‌توانند به صورت متنوعی طراحی شوند و بسته به نوع خشکبار و نیاز مشتریان، متفاوت باشند.
برخی از انواع ظروف بسته بندی خشکبار عبارتند از:

نوع بسته بندی

 

کیسه‌ یا پاکت:
کیسه‌های پلی‌پروپیلن برای بسته بندی خشکبار از جمله آجیل‌ها، بادام، گردو و ... استفاده می‌شوند. این کیسه‌ها به دلیل قابلیت بسته بندی آسان، مقاومت در برابر آب و رطوبت، سبک بودن و قیمت مناسب، بسیار محبوب هستند.
قوطی:
قوطی‌ها برای بسته بندی خشکبار از جمله آجیل‌ها، میوه خشک، حبوبات و ... استفاده می‌شوند. قوطی‌ها به دلیل محکم و مقاوم بودن، عمر طولانی، قابلیت باز و بسته شدن چند باره و نگهداری از خواص محصول، بسیار محبوب هستند.
فویل:
از فویل برای بسته بندی خشکبار از جمله مغزهای خشک و میوه خشک استفاده می‌شوند ظاهر زیبا، محافظت از خواص محصول از ویژگی های این نوع از بسته بندی است.
وکیوم:
محصولات بعد از ریخته شدن در کیسه های نایلونی وکیوم شده و شکل جالبی به خوب میگیرند.

ظروف پلاستیکی:

بسته بندی در ظروف پلاستیکی، توسط دستگاه های بسته بندی سیل وکیوم نه تنها دارای هزینه های تمام شده پایین تری نسبت به سایر روش های بسته بندی می باشد، بلکه سبب افزایش زیبایی بسته بندی، بهداشتی بودن و ماندگاری محصول بسته بندی شده می گردد. در بسته بندی توسط دستگاه های سیل وکیوم محدودیتی در شکل و ابعاد ظظرف وجود نداشته قالب دستگاه مطابق با ظرف مد نظر تولید کننده طراحی و ساخته می شود.

ظروف با شکل جذاب میتواند به شیک شدن بسته بندی خشکبار کمک کرده و روی فروش تاثیرگذار باشد. شرکت استیل غرب آسیا با توجه به تخصص خود در صنعت ساخت ماشین آلات بسته بندی، می تواند به مشتریان قالب های اختصاصی مربوط به تولید ظروف را ارائه دهد.

بنابراین، آن دسته از مشتریانی که نیاز به ظرف با شکلی منحصربفرد، جهت بسته بندی خشکبار دارند تا با ظروف عمومی موجود در بازار متفاوت باشد، می توانند طرح خود را ارئه دهند، ما در استیل غرب آسیا توسط دستگاه پرینتر سه بعدی، نمونه اولیه را میسازیم و پس از تایید شما به عنوان مشتری، قالب آن ساخته میشود و ظرف مورد نظر برای شما با تیراژ دلخواهتان تولید میگردد.
شما میتوانید با شرکت استیل غرب آسیا در خصوص انتخاب بهترین ظرف مناسب بسته بندی خشکبار  مشاوره داشته باشید و ظرف مناسب خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

انواع فیلم های مورد استفاده در بسته بندی خشکبار 

از آنجاییکه ما در شرکت استیل غرب آسیا در زمینه بسته بندی انواع محصولات غذایی و همچنین پزشکی و داروخانه ای تخصص داریم، میتوانیم اطلاعات لازم در مورد نحوه انتخاب صحیح نوع فیلم و ظرف بسته بندی مناسب برای خشکبار را در اختیار شما بگذاریم.
شما میتوانید با کارشناسان با تجربه و خبره ما مشاوره داشته باشید و فیلم و ظرف مورد نظر خود را با بهترین قیمت ممکن، تهیه نمایید.

بسته بندی خشکبار چه تاثیر در بازاریابی و فروش دارد؟

تاثیر بسته بندی خشکبار

 

بسته بندی خشکبار می‌تواند تاثیر بسیاری در بازاریابی و فروش داشته باشد. در واقع، بسته بندی مناسب محصول می‌تواند به طور مستقیم بر فروش و بازاریابی آن تاثیر بگذارد. در ادامه به توضیح برخی از تاثیرات بسته بندی شیک در بازاریابی و فروش خشکبار می‌پردازیم:
1-    جذابیت بصری: 
بسته بندی خشکبار باید جذاب، جالب و شیک برای بیننده باشد. این باعث می‌شود که محصول به راحتی مشخص شدهخ و به فروش برسد.
2-    تضمین ایمنی محصول: 
بسته بندی مناسب محصول به مشتریان اطمینان می‌دهد که محصول در شرایط خوبی نگهداری شده، همچنین از آسیب‌ها و خطرات احتمالی مختلف در بین مراحل تولید و تحویل به مشتری، محافظت می‌شود.
3-    ارزش افزوده: 
بسته بندی خوب و شیک می‌تواند به محصول ارزش افزوده بدهد و تعیین کننده قیمت محصول باشد. این بسته بندی می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا برای محصول شما هزینه بیشتری بپردازند.
4-    ترویج برند:
بسته بندی با طراحی و برندینگ مناسب می‌تواند به شناسایی و ترویج برند کمک کند. در واقع، مشتریان می‌توانند به کیفیت محصولاتی که با نام برند خاصی بسته بندی شده‌اند، اعتماد بیشتری داشته باشند.
5-    سهولت در حمل و نقل:
بسته بندی خوب می‌تواند به حمل و نقل محصول نیز کمک کند. یک بسته بندی خوب به مشتریان کمک می‌کند تا محصول را به راحتی برداشته و به محل مورد نظر خود انتقال دهند.

بسته بندی خشکبار چقدر سود دارد؟

بسته‌بندی خشکبار یکی از مراحل مهم در فرآیند تولید و عرضه خشکبار است و می‌تواند به طور قابل توجهی به سود کسب‌وکار کمک کند.
در صنعت خشکبار، سود بسته بندی به شدت وابسته به شرایط بازار و نوع خشکبار مورد بسته بندی است. اما به طور کلی، بسته بندی خشکبار می تواند سود آور باشد زیرا بسته بندی مناسب می تواند به حفظ کیفیت و افزایش عمر مفید محصول کمک کند، همچنین طراحی بسته بندی جذاب و متناسب با نیاز مشتریان می تواند باعث افزایش فروش شود. به علاوه، بسته بندی خشکبار در صنعت تجاری به عنوان یکی از فعالیت هایی که بیشترین سود را ایجاد می کند، شناخته شده است.
بعد از اینکه محصول را بسته بندی کردیم چطوری باید آن را به فروش برسانیم؟ در ادامه پاسخ این سوال و روش های بازاریابی را بحث میکنیم با ما در شرکت استیل غرب آسیا همراه باشید.

برای فروش خشکبار چگونه بازاریابی کنیم؟

بازاریابی خشکبار

 

برای فروش خشکبار می‌توانید از روش‌های مختلف بازاریابی استفاده کنید. در زیر تعدادی از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم:

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:

 با توجه به اینکه بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، می‌توانید با ایجاد صفحه خود در این شبکه‌ها و به روز رسانی آن‌ها با عکس‌های زیبا و جذاب، نظرات مشتریان، اطلاعات مفید و متنوع و انجام تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم، فروش داشته باشید و سفارش بگیرید.

بازاریابی محتوا: 

با ایجاد محتوای مناسب و جذاب در وبلاگ‌ ، می‌توانید به مخاطبین خود اطلاعات مفیدی در مورد محصولات و خشکبارهایی که دارید ارائه دهید و آن‌ها را به خرید این محصولات ترغیب کنید.

بازاریابی ایمیل:

 با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به مشتریان و اطلاع‌رسانی در مورد جدیدترین تخفیف‌ها، نمونه‌های رایگان، ارائه‌ی پیشنهادات و خدمات می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

فروش مستقیم:

 با حضور در نمایشگاه‌های مختلف و به نمایش گذاشتن محصولات و توزیع نمونه‌های رایگان می‌توانید مخاطبین را به خرید خشکبارهای بسته بندی شده تولیدی ترغیب کنید.

تبلیغات در رسانه‌های مختلف: 

با انجام تبلیغات در رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون، رادیو و رسانه‌های آنلاین می‌توانید به مخاطبین بیشتری دسترسی پیدا کرده و فروش را افزایش دهید.
همکاری با فروشنده های محلی، استانی، کشوری و صادرکننده ها میتواند درهای بازارهای جدید را به روی شما باز کند.

بسته بندی خشکبار چه تاثیری روی صادرات دارد؟

بسته‌بندی خشکبار می‌تواند تأثیر زیادی بر روی صادرات داشته باشد. در زیر تعدادی از این تأثیرات را بررسی می‌کنیم:

حفظ کیفیت محصول: 
با بسته‌بندی مناسب، خشکبار از آسیب‌های فیزیکی ناشی از حمل و نقل و شرایط آب و هوایی محافظت می‌شود و از این رو کیفیت محصول حفظ می‌شود.
جذب مشتریان خارجی: 
بسته‌بندی جذاب و باکیفیت، می‌تواند به جذب مشتریان خارجی کمک کند و باعث افزایش صادرات خشکبار شود.
تطبیق با نیازهای بازار:
 با توجه به اینکه بازارهای خارجی از نظر تقاضا و نیازها با بازار داخلی متفاوت هستند، بسته‌بندی مناسب، می‌تواند به تطبیق با این نیازها و جذب مشتریان بین‌المللی کمک کند.
حفاظت از محصول در محیط‌های آب و هوایی مختلف: 
خشکبار در برابر شرایط آب و هوایی مختلف حساس است و با بسته‌بندی مناسب، می‌توان از آسیب‌های ناشی از شرایط آب و هوایی محافظت کرد و به صادرات خشکبار در محیط‌های مختلف کمک کرد.
تأثیرات محیطی: 
بسته‌بندی خشکبار با استفاده از مواد قابل بازیافت و دوباره‌پردازی می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کرده و بازار صادرات خشکبار را گسترش دهد.

 

تاثیر بسته بندی روی صادرات

 

چگونه خشکبار را صادر کنیم؟

برای صادرات خشکبار، مراحل زیر را می‌توان دنبال کرد.
ابتدا باید محصولات مورد نظر برای صادرات را انتخاب کرد. در این مرحله، باید مطمئن شوید که محصولات انتخابی مورد تقاضای بازارهای خارجی قرار دارند و همچنین قابلیت رقابت با سایر کشورها را دارند.
در مرحله دوم برای صادرات خشکبار باید شبکه توزیع مناسبی را برای محصولات خود ایجاد کنید.
قبل از شروع به صادرات، باید قوانین و مقررات مربوط به صادرات را بررسی کنید. هر کشوری می‌تواند مقررات مختلفی درباره صادرات داشته باشد که شما باید با آن‌ها آشنا شوید و برای رعایت آن‌ها اقدام کنید.
همچنین قبل از شروع به صادرات، باید شرایط بازارهای خارجی را بررسی کنید. در این مرحله، می‌توانید با کسب اطلاعات درباره تقاضای بازار، نیازهای مشتریان و شرایط رقابتی سایر شرکت‌ها، میزان تقاضای محصولات خود را در بازارهای هدف تعیین کنید.
در مرحله آخر، بسته‌بندی مناسب برای خشکبار یکی از عوامل مهم در موفقیت صادرات است. باید به دقت مواد بسته‌بندی، شکل و اندازه بسته‌بندی و نحوه بسته‌بندی را انتخاب کرد تا محصولات در حین حمل و نقل و تحویل به مشتری، کیفیت خود را حفظ کنند و بازار پستند باشند.

 

مقایسه فروش فله ای خشکبار با بسته بندی این محصولات

در فروش این محصولات بصورت فله ای، محصول سریع تر دچار لارو و حشرات شده، مستعد به آلودگی توسط آفلاتوکسین خواهد بود، رطوبت تاثیر فوق العاده مخربی بر کیفیت و سلامت محصول خواهد داشت و در نهایت شانس کمتری برای فروش محصول با کیفیت وجود دارد.

از طرفی مصرف کنندگان امروزی اطمینان کمتری به محصولات فله ای داشته و آنها را از نظر سلامت و بهداشت تایید نمی کنند.

از این رو احتمال مرجوعی محصولاتی که بصورت فله وارد بازار می شوند بالا می باشد.

در صورتی که با بسته بندی محصولات علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و حاشیه اطمینان برای مصرف کننده، امکان افزایش بهداشت، ماندگاری و زیبایی محصول ارائه شده به بازار وجود داشته، بار مرجوعی کاهش یافته و سودآوری بیشتری نیز حاصل می گردد.


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید