دستگاه بسته بندی هل - قیمت و خرید انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

دستگاه بسته بندی هل - قیمت و خرید انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

مدت مطالعه: دقیقه
۳۱ خرداد ۱۴۰۳
0

دستگاه بسته بندی هل در انواع سیل وکیوم اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی با تکنولوژی مپ تولید و سفارشی سازی می شود.

در دنیای ادویه‌جات، دقت و سرعت در بسته‌بندی برای حفظ کیفیت و تأمین تقاضای مصرف‌کننده امری حیاتی است. دستگاه بسته‌بندی هل یکی از تجهیزاتی است که برای ساده‌سازی فرایند بسته‌بندی هل و سایر ادویه‌های مشابه طراحی شده است.

شرکت استیل غرب آسیا یکی از شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌ است. دستگاه بسته بندی هل در انواع سیل وکیوم اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی با تکنولوژی مپ تولید و سفارشی سازی می شود.

 

بسته‌بندی هل

کپسول هل را می‌توان با توجه به تقاضای بازار در کیسه‌های پلی اتیلن، ظروف فلزی،‌ پلاستیکی،‌ مقوایی یا شیشه‌ای در سایزهای مختلف بسته‌بندی کرد. ظروف باید به خوبی سیل (دوخت) شوند تا از ورود رطوبت جلوگیری شود. برای دوخت ظروف بسته‌بندی می‌توان از دستگاه‌های سیل وکیوم (تری سیلر) استفاده کرد. پس از بسته‌بندی، برچسب‌های جذاب روی محصولات اعمال می‌شوند و بر روی این برچسب‌ها تمام اطلاعات مربوط به محصول از جمله نام محصول، نام تجاری (درصورت لزوم)، مشخصات سازنده (نام و آدرس)، تاریخ ساخت، تاریخ انقضا، وزن محتویات، مواد افزوده‌شده (درصورت لزوم)، به‌علاوه هرگونه اطلاعات دیگری که کشور مبدا و واردکننده ممکن است به آن نیاز داشته باشند (بارکد، کد تولیدکننده و کد بسته‌بندی اطلاعات اضافی‌ای هستند که در برخی کشورها برای کمک به ردیابی محصول مورد نیاز هستند)، ذکر می‌شوند.

 

روش نگهداری و ذخیره‌سازی هل

کپسول‌های هل خشک‌شده باید در ظروف ضد رطوبت و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند. برای نگهداری طولانی‌مدت هل به‌صورت فله‌ای باید از کیسه‌های گونی با روکش پلی اتیلن در داخل جعبه‌های چوبی استفاده شود. کیسه‌های پلی اتیلن به حفظ رنگ سبز غلاف‌ها کمک می‌کنند. کپسول‌ها باید قبل از قرار گرفتن در کیسه‌های گونی (برای نگهداری) کاملاً خشک شوند. هر گونه رطوبت در کیسه‌ها باعث پوسیدگی کپسول‌های هل می‌شود. هل‌های ذخیره‌شده باید به‌طور مرتب از نظر علائم فساد یا رطوبت بررسی شوند. اگر هل رطوبت را جذب کرده باشد، باید دوباره خشک شود تا رطوبت به 10٪ برسد. اتاق نگهداری باید تمیز، خشک، خنک و عاری از آفات باشد. برای جلوگیری از ورود آفات و حشرات به داخل اتاق باید روی پنجره‌ها توری نصب شود. غذاها، مواد شوینده و رنگ‌های با بوی تند را نباید همراه با هل در یک اتاق نگهداری کرد؛ زیرا باعث از بین رفتن عطر و طعم لطیف هل می‌شوند.

 

انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی هل

همان‌طور که گفتیم شرکت‌ استیل غرب آسیا یکی از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های بسته‌بندی هل است که به تولید دستگاه‌های مختلف مشغول است. در ادامه دستگاه‌های تولیدی این شرکت را معرفی می‌کنیم و عملکرد آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک

دستگاه‌ بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک دستگاهی است که به‌صورت کاملاً اتومات و با سرعت بالا،‌ محصولات مختلف را بسته‌بندی می‌کند. محصول پس از قرارگیری در ظروف (با سایزهای مختلف) با کمک نوار نقاله به سمت دستگاه هدایت شده و فرایند سیل (دوخت) انجام می‌شود تا از ورود رطوبت به بسته‌بندی و کاهش کیفیت محصول جلوگیری شود. در نهایت نیز پس از حک کردن تاریخ انقضا و قیمت، لیبل‌زنی،‌ محصولات بر روی میز ترافیک گرد هم جمع می‌شوند.

 دستگاه تری سیلر بسته بندی هل

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک

عملکرد دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک مشابه دستگاه اتوماتیک است و تنها تفاوت آن در انجام برخی از مراحل توسط اپراتور و به‌صورت دستی می‌باشد.

 سیل وکیوم نیمه اتوماتیک هل

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر برای بسته‌بندی هل در کیسه های پلاستیکی و حجم تولید پایین استفاده می‌شود. محصول به‌صورت دستی داخل ظروف ریخته‌ شده و سپس با کمک دستگاه به خوبی بسته بندی می‌شود.

 وکیوم چمبر بسته بندی هل

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ

دستگاه دیگری که برای بسته‌بندی هل مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ است. در طول بسته‌بندی با این دستگاه، ظروف با کمک فیلم‌های انعطاف‌پذیر یا سخت ساخته می‌شوند. سپس دستگاه پرکن پس از توزین، محصولات را داخل ظروف می‌ریزد و مرحله سیل (دوخت) توسط دستگاه انجام می‌شود.

 دستگاه ترموفرمینگ بسته بندی هل

دستگاه بسته‌بندی سیل رومیزی

این دستگاه برای بسته‌بندی هل در ظروف پلاستیکی و حجم تولید بسیار پایین قابل استفاده است. از دستگاه بسته بندی سیل رومیزی دستی برای مصارف خانگی، کارگاهی، فروشگاه‌های کوچک و ... استفاده می‌کنند. تمامی مراحل بسته‌بندی توسط اپراتور انجام شده و فرایند دوخت نیز به روش حرارتی انجام می‌شود.

 دستگاه بسته بندی هل رومیزی

نحوه عملکرد دستگاه‌های بسته‌بندی هل

مراحل بسته‌بندی هل به‌صورت زیر هستند:

  • توزین و توزیع. این فرایند با اندازه‌گیری دقیق مقدار موردنظر هل آغاز می‌شود. دستگاه‌های بسته‌بندی هل اغلب از مکانیسم‌های توزین دقیق برای اطمینان از اندازه‌گیری دقیق استفاده می‌کنند. هل توسط دستگاه پرکن اندازه‌گیری‌شده و در کیسه‌ها و یا ظروف جداگانه توزیع می‌شود.
  • سیل (دوخت) و بسته‌بندی . پس از توزین، ظروف با استفاده از فیلم‌های پلاستیکی یا کاغذی (بر اساس سبک بسته‌بندی از پیش تعیین‌شده) بسته‌بندی می‌شود. قبل از این مرحله، دستگاه عملیات وکیوم و تزریق گاز را برای حفظ تازگی و طعم هل انجام می‌دهد. روش‌ دوخت فیلم بصورت حرارتی می باشد.
  • برچسب‌گذاری و کدگذاری. برخی از دستگاه‌های بسته‌بندی بنا به درخواست مشتری، شامل سیستم‌ های برچسب‌گذاری و کدگذاری هستند. این سیستم‌ها اطلاعات ضروری از جمله جزئیات محصول، تاریخ تولید و ... را روی هر بسته چاپ می‌کنند. در نهایت ظروف حاوی محصولات بر روی میز ترافیک کنار هم جمع می‌شوند تا بسته‌بندی نهایی داخل کارتن‌ها انجام شود.

 

مزایای دستگاه‌های بسته‌بندی تولیدی شرکت استیل غرب آسیا

شرکت استیل غرب آسیا در طراحی دستگاه‌های بسته‌بندی هل به نکات زیادی توجه کرده است که باعث شده است مزایای مختلفی برای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان این ادویه به همراه داشته باشد:

 

دقت و سازگاری

دستگاه‌های تولیدی دقت و ثبات فوق العاده‌ای در بسته‌بندی ارائه می‌دهند. هر بسته یا ظرف حاوی مقدار دقیق و از پیش تعیین‌شده هل است.

 

افزایش بهره‌وری

اتوماسیون بودن فرایند به‌طور قابل توجهی سرعت بسته‌بندی افزایش و زمان تولید و هزینه‌های نیروی کار را کاهش می‌دهد. دستگاه‌های بسته‌بندی هل می‌توانند حجم بالایی از ادویه را در مدت زمان کوتاهی بسته‌بندی کنند و این مسئله کارایی کلی را افزایش می‌دهد.

 

افزایش بهداشت و ایمنی

بسته‌بندی خودکار تماس انسان با محصول را به حداقل می‌رساند و بهداشت و ایمنی مواد غذایی را افزایش می‌دهد. در نتیجه خطر آلودگی کاهش یافته و دستگاه‌های بسته‌بندی هل را برای صنایعی با استانداردهای کنترل کیفیت سختگیرانه ایده‌آل می‌کند.

 

گزینه‌های سفارشی‌سازی

دستگاه‌های بسته‌بندی هل قابل تنظیم هستند و اندازه‌ها، سبک‌ها و مواد مختلف بسته‌بندی را در خود جای می‌دهند. این انعطاف‌پذیری به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا خود را با تقاضاهای متغیر بازار و ترجیحات مصرف‌کننده سازگار کنند.

 

کاهش ضایعات

قابلیت اندازه‌گیری و آب‌بندی دقیق دستگاه‌های بسته‌بندی هل ضایعات و هزینه‌های مربوط به محصول را به حداقل می‌رسانند.

 

قیمت دستگاه بسته‌بندی هل

همان‌طور که می‌دانید نوسانات بازار و قیمت ارز و دلار باعث می‌شود قیمت دستگاه‌های مختلف تحت تأثیر عوامل متفاوتی قرار بگیرند. بنابراین قیمت هر دستگاه با توجه به ویژگی‌ها، آپشن‌های موردنظر مصرف‌کننده، قیمت ارز و ... به‌صورت روزانه تعیین می‌شود. بنابراین پیش از خرید دستگاه باید دستگاه متناسب با نیازهای شرکت خود را انتخاب کنید، فاکتورهای مختلف ازجمله حجم و سرعت تولید، تجهیزات جانبی، سایز دستگاه، سایز ظروف، جنس بدنه، خدمات پس از فروش، نیاز به نصب و آموزش و ... را برآورد کرده و سپس با توجه به این عوامل با کمک کارشناسان ما بهترین دستگاه را انتخاب کنید. کارشناسان پس از تعیین نوع دستگاه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به برآورد قیمت آن می‌پردازند و اطلاعات کافی را در خصوص قیمت دستگاه و نحوه پرداخت در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

انتخاب و خرید دستگاه

پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب دستگاه بسته‌بندی هل،‌ نیازهای شرکت خود را تعیین کنید. برای این کار ابتدا در خصوص روش‌های مختلف بسته‌بندی هل، دستگاه‌های مورد استفاده، دلایل بسته‌بندی و ... مطالعه کنید. سپس به‌دنبال شرکتی معتبر باشید که در زمینه انتخاب دستگاه شما را راهنمایی کند. در هنگام انتخاب بهترین دستگاه باید به نکات زیر توجه کنید:

  • بودجه شرکت
  • حجم تولید موردنظر
  • سرعت و دقت تولید‌
  • روش بسته‌بندی محصول
  • تجهیزات جانبی مورد نیاز
  • الزامات ماندگاری

شرکت استیل غرب آسیا با سابقه‌ای طولانی در زمینه مشاوره و تولید دستگاه‌های بسته‌بندی مختلف به خدمت‌رسانی به تولیدکنندگان محترم می‌پردازد. بنابراین اگر قصد راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی هل دارید به ما مراجعه کنید و از خدمات شرکت ما بهره‌مند شوید.

 

 منابع

celkau.in

allrecipes.com.


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید