دستگاه بسته بندی پنیر پیتزا - انواع، ویژگی‌های فنی و قیمت

دستگاه بسته بندی پنیر پیتزا - انواع، ویژگی‌های فنی و قیمت

مدت مطالعه: دقیقه
۲۰ آبان ۱۴۰۲
0

بسته‌بندی بهداشتی پنیر پیتزا شامل استفاده از مواد مناسب، فناوری‌های به روز و رعایت استانداردهای بهداشتی است. پنیر پیتزا نوعی پنیر است که دارای خاصیت کشسانی و ذوب بالا می‌باشد. این پنیر به‌دلیل رطوبت بالا، پایداری محدودی در شرایط دمای پایین (4 درجه سانتی‌گراد) دارد.

صنعت بسته‌بندی در کنار صنایع غذایی و نفتی که نزدیک به 2درصد از تولید ناخالص ملی در کشورهای توسعه‌ یافته را به خود اختصاص می‌دهند، در جایگاه سوم پرکاربردترین صنایع جهان قرار دارد. تقریباً 51 درصد از تمام کاربردهای بسته‌بندی به بخش مواد غذایی اختصاص دارند. گرایش مصرف‌کنندگان به غذای سالم و ایمن منجر به توسعه رویکردهای پیشرفته و منحصربه‌فرد در فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی شده است.

استیل غرب آسیا تولید کننده انواع دستگاه بسته بندی از جمله دستگاه بسته بندی لبنیات می باشد.  اما در این مطلب میخواهیم به طور تخصصی در مورد الزامات بسته بندی پنیر پیتزا صحبت کنیم و با دستگاه های بسته بندی آن آشنا شویم. 

دستگاه بسته بندی پنیر پیتزا در انواع صنغتی تمام اتوماتیک، کارگاهی نیمه اتوماتیک و خانگی دستی قابل خرید و یا سفارشی سازی می باشد.

 

مهم‌ترین دلایل بسته‌بندی پنیر پیتزا

بسته‌بندی، نقشی اساسی در تولید پنیر پیتزا دارد؛‌ زیرا پنیر پیتزا به‌دلیل تغییرات میکروبیولوژیکی و بیوشیمیایی پویا در طول تولید، حمل و فرآیند بازاریابی، به‌راحتی فاسد می‌شود. در ادامه مهم‌ترین دلایل بسته‌بندی پنیر پیتزا ذکر شده است: 

  • محافظت از پنیر پیتزا در برابر آلودگی‌ها
  • محافظت در برابر از دست دادن رطوبت
  • محافظت در برابر اثرات اکسیژن
  • افزایش ماندگاری
  • حفظ خواص محصول
  • محافظت در برابر نور مستقیم خورشید
  • حفظ تعادل طعم محصول
  • حفظ دمای موردنیاز محصول
  • حفظ ویژگی‌های تغذیه‌ای
  • افزایش عمر مفید محصول
  • حفاظت در برابر آسیب‌های فیزیکی
  • حفظ تازگی محصول
  • استفاده راحت‌تر
  • سهولت در حمل‌ونقل
  • محافظت در برابر عوامل بیولوژیکی
  • تبلیغات و بازاریابی
  • درج اطلاعات محصول

 پنیر پیتزای بسته بندی شده در پخت کش آمده

یک بسته‌بندی ایده آل پنیر پیتزا چه ویژگی‌هایی را دارد؟

بسته‌بندی پنیر پیتزا باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • ویژگی‌های تغذیه‌ای را حفظ کند.
  • باعث افزایش ماندگاری محصول شود.
  • استانداردهای صنعت را رعایت کند،‌ مانع ورود بو، هوا و نور خورشید شود،‌ از بی‌ضررترین مواد ساخته شده باشد.
  • کاربردی و ارزان باشد.
  • دوست‌دار محیط‌ زیست باشد.
  • روی ویژگی‌های محصول تمرکز کند و در برابر چربی‌های موجود در محصول مقاوم باشد.
  • دارای برچسب اطلاعات محصول باشد.
  • بر اساس نکات بهداشتی تهیه شده باشد.
  • استحکام کافی داشته باشد تا در طول حمل‌ونقل، بارگیری و تخلیه تغییر حالت ندهد و منجر به از بین رفتن مواد داخل بسته‌بندی نشود.
  • کارآمد باشد و مانع از اتلاف مواد غذایی و مواد به ‌کار رفته در بسته‌بندی ‌شود.

 

بسته بندی بهداشتی پنیر پیتزا

بسته‌بندی بهداشتی پنیر پیتزا شامل استفاده از مواد مناسب، فناوری‌های به روز و رعایت استانداردهای بهداشتی است. در ادامه، به برخی اصول و نکات مهم بسته‌بندی بهداشتی پنیر پیتزا اشاره می گردد:

 

  1. استفاده از مواد بسته‌بندی مناسب: برای بسته‌بندی بهداشتی پنیر پیتزا ، باید از موادی مانند پلاستیک مناسب، کاغذ تنفس‌پذیر یا کارتن‌های بهداشتی استفاده کرد. این مواد باید بهداشتی، غیرسمی و بدون تأثیر بر کیفیت پنیر پیتزا باشند. توصیه می شود محصولات لبنی و سایر محصولات غذایی که باید در محیط عاری از آلودگی میکروبی نگهداری گردند داخل ظروف پلاستیکی که با عبور از تونل UV بار میکروبی آن ها کاهش یافته بسته بندی گردند، بسته بندی در ظروف استریل تاثیر بسزایی در افزایش ماندگاری محصولات غذایی دارد.
  2. رعایت استانداردهای بهداشتی: شامل تمیز و ضدعفونی کردن محیط فرآوری و بسته بندی، تجهیزات و ماشین آلات بسته‌بندی و دست کارگران است. همچنین، باید محدودیت‌های زمانی و دمایی برای بسته‌بندی را رعایت کرد. استفاده از دستگاه های بسته بندی که پروسه بسته بندی را بصورت اتوماتیک انجام می دهند و کاهش دخالت دست تاثیر چشمگیری در کاهش آلودگی داشته و بسته بندی بصورت بهداشتی صورت میگیرد.
  3. ضمانت کیفیت و ایمنی: بسته‌بندی بهداشتی پنیر پیتزا باید قابلیت حفظ کیفیت و ایمنی محصول را داشته باشد. این شامل جلوگیری از آلودگی، فساد و خراب شدن پنیر پیتزا است. همچنین، بسته‌بندی باید پنیر پیتزا را در برابر ضربه، فشار و خطرات دیگر محافظت کند. استفاده از دستگاه متال دتکتور برای تشخیص اشیاء فلزی در خط بسته بندی می تواند یکی از مواردی باشد که ایمنی محصول شما را تضمین می کند.
  4. اطلاعات محصول: بسته‌بندی بهداشتی پنیر پیتزا باید اطلاعات مفیدی درباره محصول ارائه کند. این شامل نام محصول، تاریخ بسته‌بندی، تاریخ انقضا، شرایط نگهداری و هرگونه اطلاعات دیگری است که به مصرف‌کننده درباره محصول ، فرآوری و نوع بسته بندی باید بدهد.
  5. خطرات فیزیکی و محیطی: بسته‌بندی بهداشتی باید پنیر پیتزا را در برابر ضربه، فشار، آلودگی های محیطی و خطرات دیگر محافظت کند. و در صورت امکان، باید ضد ضربه باشد تا خطرات حمل و نقل را کاهش دهد.

 

تکنیک‌های بسته‌بندی پنیر پیتزا

پنیر پیتزا نوعی پنیر است که دارای خاصیت کشسانی و ذوب بالا می‌باشد. این پنیر به‌دلیل رطوبت بالا، پایداری محدودی در شرایط دمای پایین (4 درجه سانتی‌گراد) دارد. روش‌هایی که باعث افزایش ماندگاری این محصول می‌شوند شامل استفاده از آب نمک و افزودن سوربات پتاسیم هستند. اما بسته‌بندی پنیر پیتزا بهترین روش برای نگهداری طولانی‌مدت و افزایش عمر آن است. روش‌های بسته‌بندی پنیر پیتزا در ادامه ذکر شده‌اند:

 

تکنیک‌های بسته‌بندی پنیر پیتزا

 

بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده (MAP)

در حال حاضر بسته ‌بندی با اتمسفر اصلاح‌ شده (MAP) یکی از روش‌های در حال گسترش می‌باشد و با موفقیت برای تولید محصولات لبنی فرآوری‌شده مختلف استفاده می‌شود. در این روش محصول داخل بسته قرار می‌گیرد،‌ سپس هوا خارج شده و مخلوطی از گازها جایگزین می‌شوند. درنهایت، بسته به‌طور کامل پلمپ می‌شود. گازهای پرمصرف در این فرایند اکسیژن، نیتروژن و دی ‌اکسید کربن هستند، اما از گازهای دیگری مانند مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد نیز می‌توان در این روش استفاده کرد.

بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده (MAP) پایداری و طول عمر پنیر پیتزا را افزایش می‌دهد؛ زیرا در مقابل اکسیداسیون و کم‌آبی و همچنین میکروارگانیسم‌های نامطلوب از محصول محافظت می‌کند. اتمسفر اصلاح‌شده به کاهش رشد میکروبی کمک می‌کند و تغییرات آنزیمی را به تأخیر می‌اندازد و درنتیجه ماندگاری محصول را افزایش می‌دهد. فیلم‌های استفاده‌شده در این روش دارای خاصیت انتقال بخار آب کم و نفوذپذیری پایین اکسیژن هستند. همچنین محیط گازی اصلاح‌شده اطراف پنیر پیتزا به افزایش ماندگاری آن کمک می‌کند. دی اکسید کربن دارای اثر باکتریواستاتیک و قارچی است و به‌طور قابل‌توجهی ماندگاری پنیر پیتزا را در اتمسفرهای اصلاح‌شده حاوی گاز افزایش می‌دهد. همچنین وجود دی اکسید کربن در بسته باعث مهار میکروارگانیسم‌های نامطلوب مانند استافیلوکوک، مخمرها و کپک‌ها می‌شود.

 

بسته‌بندی وکیوم

فرآیند بسته‌بندی وکیوم شامل قرار دادن محصول در یک کیسه و تخلیه هوا بدون افزودن گاز دیگری است البته میزان وکیوم هوا کاملا قابل تنظیم هست و علاوه بر تخلیه هوا درصدی تزریق گاز هم قابل انجام است. کیسه‌های مورد استفاده در بسته‌بندی خلاء معمولاً از یک فیلم پلاستیکی انعطاف‌پذیر ساخته می‌شوند که دارای نفوذپذیری گاز و بخار آب کم است و فیلم پلاستیکی به‌طورکلی به محصول می‌چسبد. این فرایند از رشد ارگانیسم‌های هوازی نامناسب، انقباض و اکسیداسیون جلوگیری می‌کند.

 

بسته‌بندی فعال

بسته‌بندی فعال یکی از مفاهیم نوین در بسته‌بندی مواد غذایی است که در پاسخ به تغییرات مداوم در نیازهای مصرف‌کنندگان به بازار فروش عرضه شده است. بسته‌بندی فعال شرایط جو بسته را به‌گونه‌ای مطلوب تغییر می‌دهد و موجب افزایش عمر نگهداری،‌ افزایش کیفیت و ایمنی مواد غذایی می‌شود.

از سیستم‌های مهم بسته‌بندی فعال که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به سیستم‌هایی نظیر جاذب‌های اکسیژن،‌ جاذب‌ها و منتشرکننده‌های دی اکسید کربن،‌ جاذب‌های رطوبت،‌ جاذب‌های اتیلن و منتشرکننده‌های اتانول اشاره کرد. سیستم‌های منتشرکننده و جاذب طعم،‌ نشانگرهای دما-زمان و فیلم‌های حاوی مواد ضدمیکروبی نیز از انواع دیگر این سیستم‌ها هستند. در ادامه به بررسی هر یک از سیستم‌های بسته‌بندی فعال می‌پردازیم:

 

جاذب اکسیژن

اکسیژن بالا در بسته‌بندی غذا به رشد میکروب،‌ تغییر طعم و بوی ایجادشده،‌ تغییر رنگ و از بین رفتن مواد مغذی کمک می‌کند و علت عمده کاهش زمان ماندگاری مواد غذایی به شمار می‌رود. بنابراین کنترل سطح اکسیژن در بسته‌بندی پنیر پیتزا امری مهم تلقی می‌شود.

از مواد جاذب اکسیژن، در محصولاتی که نیاز به محافظت در مقابل اکسیژن دارند،‌ محصولات پلاستیکی که جایگزین بسته‌بندی‌های شیشه‌ای و فلزی می‌شوند و همچنین بسته‌بندی‌های پلاستیکی تک‌لایه استفاده می‌شوند. موادی مانند شیشه،‌ فلزات،‌ اتیلن ونیل الکل و پلی ونیل دی کلراید می‌توانند سدی در برابر نفوذ اکسیژن محیط بیرونی به داخل بسته‌بندی حاوی محصول ایجاد کنند. مواد جاذب اکسیژن سد فعالی به بسته‌بندی می‌دهند که باعث جذب اکسیژن موجود در فضای داخل بسته‌بندی،‌ اکسیژن مانده در داخل محصول و یا اکسیژنی که به‌مرور زمان از دیواره‌های بسته‌بندی وارد شده است،‌ می‌شوند.

علاوه بر جاذب های اکسیژن با استفاده از دستگاه های بسته بندی سیل وکیوم هوا و اکسیژن داخل بسته بندی وکیوم می شود، این دستگاه ها مقدار هوای داخل بسته بندی را به میزان بالایی خارج می کنند و دیگر نیازی به استفاده از انواع مختلف جاذب اکسیژن نیست

 

جاذب و منتشرکننده دی اکسید کربن

سطح بالایی از دی اکسید کربن معمولاً نقش مفیدی در کاهش رشد میکروب در محصولات مختلف و کاهش سرعت از بین رفتن طراوت میوه‌ها و سبزیجات ایفا می‌کند. دی اکسید کربن نفوذپذیری بیشتری نسبت به اکسیژن دارد. ولی با این وجود معمولاً بیشترین دی اکسید کربن به داخل فیلم‌های پلاستیکی بسته‌بندی غذاها نفوذ می‌کند. به‌عنوان مثال، جایی از بسته‌بندی که نفوذپذیری بالایی به دی اکسید کربن دارد،‌ سیستم منتشرکننده دی اکسید کربن باید سرعت تنفس را کاهش داده و مانع از رشد میکروب شود. ترکیب دو سیستم مرکب جاذب اکسیژن و منتشرکننده دی اکسید کربن باعث افزایش ماندگاری غذاهای فاسدشدنی می‌شود.

شما با استفاده از دستگاه های بسته بندی سیل وکیوم می توانید با وکیوم مقدار اکسیژن داخل بسته بندی را کاهش دهید و با تزریق گاز درصد مناسبی از گاز دی اکسید کربن را به داخل ظروف نفوذ ناپذیر تزریق کنید در این صورت نیازی به استفاده از انواع مختلف جاذب اکسیژن و منتشر کننده دی اکسید کربن نیست.

 

جاذب رطوبت

کنترل رطوبت در بسته‌بندی مواد غذایی امری مهم تلقی می‌شود. بسته‌بندی‌ها در برابر بخار آبِ داخل و خارج بسته‌بندی قابلیت نفوذپذیری کمی دارند. بخارات آب ایجادشده در داخل بسته‌بندی مواد غذایی، معمولاً ناشی از تنفس محصولات تازه،‌ تغییرات دما در تعادل بالا،‌ رطوبت بسته‌بندی غذا و پساب حاصل از برش محصول می‌باشند. بخار آب داخل بسته‌بندی باعث رشد میکروارگانیسم‌ها و در نتیجه از بین رفتن کیفیت غذا و کاهش زمان ماندگاری می‌شود. راه مؤثر در کنترل آب تشکیل‌شده در بسته‌بندی غذا، استفاده از غشاء سوپرجاذب پلیمری ورقه‌ای است. لایه جاذب رطوبت غشاء سوپرجاذب پلیمری، از کوپلیمر پلی استر پیوندی و نوع صمغ (صمغ پلی اوریتان،‌ صمغ اکریلیک و صمغ وینیل) تشکیل شده است.

 

منتشرکننده اتانول

پاشیدن اتانول در سطح مواد غذایی باعث افزایش عمر مفید و جلوگیری از رشد میکروب،‌ قارچ و کپک می‌شود.

 

ظروف مناسب برای بسته‌بندی پنیر پیتزا

برای بسته‌بندی پنیر پیتزا از مواد زیر استفاده می‌شود:

 

ظروف مناسب برای بسته‌بندی پنیر پیتزا

 

  • ظروف پلی‌اتیلن: برای تهیه ظروف بسته‌بندی و درب آن‌ها از پلی‌اتیلن با چگالی بالا استفاده می‌شود. این ماده انعطاف‌پذیری زیادی دارد و به‌خاطر قدرت بالا در برابر ضربه و دمای پایین مقاوم است. وزن کم این محصول نیز به جابه‌جایی راحت آن کمک می‌کند.
  • نایلون‌های بسته‌بندی: این نایلون‌ها cpp لمینت روی opp می‌باشند و مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین با افزایش ضخامت،‌ مقاومت آن‌ها افزایش می‌یابد و به هیچ عنوان در طول حمل دچار پارگی و آسیب نمی‌شوند.
  • مواد بسته‌بندی غیرقابل نفوذ: برای جلوگیری از انتشار اکسیژن، باید غیرقابل نفوذترین مواد بسته‌بندی ممکن انتخاب شوند. این مواد عبارت‌اند از:
  • فویل یا نوار آلومینیومی
  • پلاستیک‌های متالیزه
  • استفاده از لایه‌های مقاوم در برابر اکسیژن در ترکیبات پلاستیکی مانند پلی وینیلیدین کلرید، اتیلن وینیل الکل یا پلی وینیل الکل
  • فیلم‌های پوشش‌دهنده سطح ظروف بسته‌بندی‌شده:‌ انواع فیلم‌هایی که در بسته‌بندی پنیر پیتزا استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:
  • فیلم‌های معمولی دولایه
  • فیلم‌های بریر چندلایه
  • فیلم‌های آنتی‌فاگ
  • فیلم‌های بسته‌بندی کامپیوزیتی: فیلم‌های بسته‌بندی کامپوزیتی با توجه به نیاز محصول عمل می‌کنند. برخی از این فیلم‌ها قابلیت جذب رطوبت را دارند و برخی دیگر مانع از کاهش رطوبت می‌شوند. ولی در تمام فیلم‌ها حفظ عطر و قوام پنیر پیتزا هدف نهایی است. فیلم‌های کامپوزیتی مختلفی که برای بسته‌بندی پنیر پیتزا استفاده می‌شوند، به شرح ذیل هستند:
  • OPA / PE (ضخامت کل 45 -250 میکرومتر)
  • OPP mono (ضخامت کل 20 تا 50 میکرومتر)
  • OPP / OPP (ضخامت کل 30 - 100 میکرومتر)
  • OPP / PE (ضخامت کل 50 -250 میکرومتر)
  • OPP / CPP (ضخامت کل 50 -100 میکرومتر)
  • PE / PE (ضخامت کل 60 -250 میکرومتر)
  • PE mono (ضخامت کل 60 - 250 میکرومتر)
  • PET / PE (ضخامت کل 45 - 250 میکرومتر)
  • CPP / PE (ضخامت کل 50 -250 میکرومتر)

 

انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی پنیر پیتزا

در فرایند بسته‌بندی پنیر پیتزا از دستگاه‌های زیادی استفاده می‌شود که به‌صورت اتوماتیک،‌ نیمه‌اتوماتیک و دستی عمل می‌کنند. همچنین با توجه به میزان تولید،‌ دستگاه‌های صنعتی و خانگی مختلفی برای بسته‌بندی پنیر پیتزا در بازار موجود است. دستگاه‌های بسته‌بندی پنیر پیتزا شامل موارد زیر هستند:

 

انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی پنیر پیتزا

 

  • دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک
  • دستگاه سیل وکیوم نیمه اتوماتیک
  • دستگاه وکیوم چمبر دوکابین
  • دستگاه پیلوپک
  • دستگاه سلفون‌کش
  • دستگاه سیل رومیزی
  • دستگاه ترموفورمینگ

دستگاه بسته‌بندی سیل وکیوم

دستگاه‌های بسته‌بندی سیل، دستگاه‌هایی هستند که ظروف پلاستیکی را آب‌بندی می‌کنند و مانع از ورود رطوبت و هوا به داخل ظروف می‌شوند. این دستگاه‌ها برای بسته‌بندی مواد غذایی کاربرد دارند و در چند نوع کاملاً اتوماتیک،‌ نیمه‌اتوماتیک و دستی (خانگی) موجود می‌باشند.

در ادامه به معرفی انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی سیل وکیوم می‌پردازیم:

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک

یکی از دستگاه‌های تولیدی شرکت استیل غرب آسیا،‌ دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک (Tray Sealer) است که با تلاش فراوان مهندسین توانمند این مجموعه طراحی و ساخته‌ شده است. این دستگاه کاملاً اتوماتیک است و با سرعت،‌ دقت و کیفیت بالا پنیر پیتزا را داخل ظروف پلاستیکی بسته‌بندی می‌کند. فرایند بسته‌بندی پنیر پیتزا با استفاده از دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک به ترتیب زیر می‌باشد:

  • در صورتی که فرایند ظرف‌گذاری،‌ اتوماتیک نباشد،‌ اپراتور ظروف پلاستیکی را به‌صورت دستی بر روی نوار نقاله قرار می‌دهد. در غیر این صورت دستگاه ظرف‌گذار،‌ ظروف را بر روی نوار نقاله قرار می‌دهد.
  • در این مرحله پرکن‌های موجود،‌ پنیر پیتزا را داخل ظروف پلاستیکی می‌ریزند. در صورتی که دستگاه مجهز به پرکن نباشد،‌ اپراتور به‌صورت دستی پنیر پیتزا را داخل ظروف می‌ریزد.
  • ظروف پرشده توسط نوار نقاله به سمت قالب دستگاه هدایت می‌شوند.
  • دستگاه براساس تنظیمات انجام‌شده،‌ از روش اتمسفر اصلاح‌شده استفاده کرده و اکسیژن داخل بسته خارج شده و درصدی از گاز های خنثی مطابق با نوع محصول به داخل آن تزریق شده و در نهایت ظروف را بسته‌بندی می‌کند.
  • در صورتی که دستگاه مجهز به جت پرینتر (تاریخ‌زن) و یا لیبل‌زن باشد،‌ ظروف پلاستیکی توسط ردیف کن به ترتیب به سمت آن‌ هدایت می‌شوند تا اطلاعات بر روی بسته‌بندی‌ها درج شوند.
  • درنهایت بسته‌بندی‌های آماده‌شده، با استفاده از نوار نقاله به طرف میز ترافیک هدایت می‌شوند و بر روی آن قرار می‌گیرند.

ویژگی های دستگاه:

  • راه اندازی و تنظیمات دستگاه به سادگی توسط اپراتور، قابل انجام است.
  • قابل تنظیم جهت سایزهای مختلف ظروف
  • آپشن های متنوع با توجه به نیاز مشتری
  • قابلیت بسته بندی با روش های مختلفی نظیر MAP و غیره

پنیر پیتزا بسته بندی شده سیل وکیوم

 

تجیهزات جانبی قابل استفاده در خط تولید دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک

در خط تولید دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک،‌ تجهیزات جانبی مختلفی قابل‌نصب می‌باشند. این تجهیزات عبارت‌اند ‌از:

  • ظرف‌گذار اتوماتیک
  • تونل یووی
  • دستگاه تبدیل‌کننده یک ردیف به چند ردیف و برعکس
  • سیستم‌های کنترل‌کننده وزن (چک ویر)
  • پرکن‌های مختلف
  • دستگاه ردیف‌کن اتوماتیک
  • جت پرینتر و لیبل زن
  • درب‌گذار اتوماتیک
  • متال دیتکتور
  • میز گردان

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که در شرکت استیل غرب آسیا تولید می‌شود،‌ دستگاه بسته‌بندی نیمه‌اتوماتیک میز روتاری برای بسته‌بندی پنیر پیتزا می‌باشد. این دستگاه به خاطر نیمه‌اتومات بودن برای تولید محصولات با حجم بالا کاربرد ندارد و برای تولیدات با حجم پایین و متوسط استفاده می‌شود. پنیر پیتزا به ترتیب زیر در این دستگاه بسته‌بندی می‌شود:

  • در ابتدا اپراتور ظروف پلاستیکی را با پنیر پیتزا پر می‌کند.
  • سپس اپراتور، ظروف پرشده را بر روی قالب دستگاه قرار می‌دهد.
  • در این مرحله اپراتور میز دستگاه را می‌چرخاند و به تنظیم دستگاه می‌پردازد.
  • دستگاه براساس تنظیمات انجام‌شده شروع به بسته‌بندی پنیر پیتزا می‌کند.
  • پس از بسته‌بندی،‌ دستگاه ظروف حاوی پنیر پیتزا را با استفاده از نوار نقاله به سمت میز می‌فرستد.

پنسر پیتزا یسته بندی شده با دستگاه نیمه اتوماتیک

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک، میتوانید صفحه این محصول را مشاهده نمایید.

 

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که برای بسته‌بندی پنیر پیتزا استفاده می‌شود،‌ دستگاه بسته‌بندی ترموفرینگ است. این دستگاه نیز از محصولات شرکت استیل غرب آسیا است که پنیر پیتزا را به ترتیب ذیل بسته‌بندی می‌کند:

  • در ابتدا ظروف پلاستیکی با استفاده از فیلم‌های پلاستیکی سخت یا نرم توسط دستگاه تهیه می‌شوند. برای تهیه ظروف،‌ فیلم‌ها در دستگاه قرار داده می‌شوند،‌ قالب به فرم‌دهی فیلم‌ها می‌پردازد و ظروف ساخته میشوند. ظروف تهیه‌شده وارد قالب برش می‌شوند و برش‌های نهایی انجام می‌شوند.
  • سپس ظروف تهیه‌شده با استفاده از پرکن پر می‌شوند.
  • ظروف حاوی پنیر پیتزا با استفاده از نوار نقاله به سمت قالب دستگاه هدایت می‌شوند.
  • دستگاه فرایند وکیوم و تزریق گاز را در این مرحله تحت خلاء انجام می‌دهد.
  • سپس دوخت و برش ظروف بسته‌بندی ‌شده به‌ وسیله دستگاه انجام می‌شود.
  • بعد از خروج ظروف از دستگاه،‌ ردیف‌کن اتوماتیک،‌ به ردیف کردن آن‌ها می‌پردازد.
  • درنهایت اطلاعات با استفاده از جت پرینتر بر روی بسته‌بندی درج می‌شوند و ظروف بر روی میز ترافیک قرار می‌گیرند.

 پنیر پیتزا بسته بندی شده با ترموفرمینگ

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر

از دستگاه وکیوم چمبر برای بسته‌بندی پنیر پیتزا در کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. در این روش پس از پر کردن دستی کیسه‌های پلاستیکی،‌ اپراتور کیسه‌ها را داخل دستگاه قرار می‌دهد. پس از وکیوم شدن کیسه‌ها،‌ یک طرف کیسه توسط دستگاه سیل می شود، اپراتور آن‌ها را از دستگاه خارج می‌کند و فرایند بسته‌بندی به اتمام می‌رسد.

ویژگی های دستگاه:

  • بسته بندى محصولات با وکیوم کامل یا روش مپ
  • دارای پمپ وکیوم روتاری روغنی با قدرت مکش بسیار بالا
  • دوخت قوی و بدون خطا

 پنیر بسته بندی

دستگاه‌های بسته‌بندی خانگی

دستگاه‌های خانگی بسته‌بندی پنیر پیتزا برای بسته‌بندی در تعداد پایین استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌های صنعتی قیمت مناسب‌تری دارند ولی به همین نسبت سرعت تولید کمتری نیز دارند.

روند کار دستگاه سیل رومیزی به این گونه است که مواد داخل ظروف ریخته می‌شوند. سپس اپراتور ظروف را داخل دستگاه قرار می‌دهد و سلفون را بر روی ظرف می‌کشد. اپراتور با کشیدن یک اهرم به سمت پایین به بسته‌بندی ظرف می‌پردازد.

تمامی دستگاه‌های معرفی شده ساخت استیل غرب آسیا، علاوه بر ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پنیر پیتزا قادر به بسته بندی محصولات زیر نیز هستند:

  • انواع خشکبار و خرما
  • انواع غذاهای سرد آماده
  • شوریجات (مانند خیارشور، زیتون) و ترشیجات
  • انواع محصولات گوشتی و پروتئینی
  • میوه و انواع سالاد
  • بسته بندی برخی از محصولات لبنی مانند پنیر

 

قیمت دستگاه بسته‌بندی پنیر پیتزا

قیمت دستگاه‌های تولیدی شرکت استیل غرب آسیا تحت تأثیر عوامل مختلف متغیر است. عواملی که قیمت دستگاه بسته‌بندی را مشخص می‌کنند عبارت‌اند از:

  • انواع مختلف دستگاه‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند.
  • دستگاه خانگی نسبت به دستگاه صنعتی از قیمت کمتری برخوردار است.
  • قیمت دستگاه‌های اتوماتیک،‌ نیمه‌اتوماتیک و دستی متفاوت است.
  • ابعاد ظروف بر قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارد. همچنین در صورت افزایش حجم تولید،‌ تجهیزات جانبی بیشتری نیز بر روی دستگاه قرار داده می‌شوند.
  • تجهیزات جانبی که در تولید دستگاه استفاده می‌شوند بر روی قیمت تأثیر می‌گذارند.
  • آپشن‌های موردنظر مشتری موجب تغییر قیمت دستگاه می‌شوند.
  • در برخی موارد مشتری دستگاه خاصی سفارش می‌دهد که قیمت آن به‌طور مجزا برآورد می‌شود.

بنابراین در صورتی‌ که قصد خرید و سفارش دستگاه‌های بسته‌بندی شرکت استیل غرب آسیا را دارید،‌ با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

 

خرید بهترین دستگاه بسته‌بندی پنیر پیتزا

پنیر پیتزا یکی از محصولات غذایی پرطرفدار در دنیای امروز است که به ‌صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده غذایی به خاطر طعم و بافت متفاوت و جذاب،‌ در بیشتر غذاهای فست ‌فودی و ساندویچی استفاده می‌شود. از این رو نوع بسته‌بندی این محصول و پیدا کردن راهی برای افزایش ماندگاری آن در کنار حفظ بافت و طعم از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت استیل غرب آسیا با کمک نیروهای مجرب و متخصص به طراحی و تولید ماشین‌آلات و دستگاه‌های مختلف بسته‌بندی پنیر پیتزا می‌پردازد. این دستگاه‌ها با قابلیت بسته بندی محصولات غذایی مختلف،‌ مدل‌ها و سایزهای مختلف، قابلیت نصب تجهیزات جانبی کارآمد و کاربری آسان در دسترس شما عزیزان قرار می‌گیرند. بسته‌بندی پنیر پیتزا به‌وسیله دستگاه‌های تولیدی شرکت استیل غرب آسیا به افزایش سود و صادرات مجموعه شما کمک می‌کند. پس وقت را از دست ندهید و با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بتوانید دستگاهی با قیمت مناسب و متناسب با نیازهای خود تهیه کنید.

 

منابع:

spg-pack.com

ecoursesonline.iasri.res.in

technologia-group.com

folian.com

indianfarmer.net

cheesegrotto.com

 

پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید