دستگاه بسته بندی ناگت - قیمت و خرید

دستگاه بسته بندی ناگت - قیمت و خرید

مدت مطالعه: دقیقه
۱۶ تیر ۱۴۰۳
0

بسته‌بندی ناگت با استفاده از دستگاه‌های مختلف صنعتی مانند سیل وکیوم اتوماتیک، سیل وکیوم نیمه‌اتوماتیک، وکیوم چمبر، ترموفرمینگ و دستگاه‌ سیل رومیزی خانگی انجام می‌شود. این دستگاه‌ها بسته به حجم و میزان تولید قابل سفارش هستند.

ناگت مرغ یک غذای ترد و محبوب برای اکثر افراد است، به خصوص کودکان که این غذا برای آنها جذابیت بیشتری نسبت به گوشت مرغ پخته شده دارد. این فرآورده انجمادی از گوشت مرغ، روغن گیاهی، آرد سوخاری و سویا و نشاسته گندم تشکیل شده است. ناگت‌ها در کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی و به‌صورت منجمد بسته‌بندی می‌شوند. از آنجایی‌که ناگت به‌صورت نیمه‌آماده بسته‌بندی می‌شود، توجه به کیفیت آن‌ها و جلوگیری از ورود اکسیژن به داخل بسته‌بندی بسیار مهم است؛ زیرا ورود اکسیژن باعث ترش‌شدگی محصول می‌شود و بر رنگ و بوی آن‌ تأثیر منفی می‌‌گذارد. بسته‌بندی ناگت‌ها روشی مناسب برای حفظ کیفیت آن‌ها، افزایش ماندگاری و محافظت از آن‌ها در مقابل آلودگی است.

بسته‌بندی ناگت با استفاده از دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک، دستگاه سیل وکیوم نیمه‌اتوماتیک، دستگاه وکیوم چمبر، دستگاه ترموفرمینگ و دستگاه‌های خانگی انجام می‌شود. این دستگاه‌ها بسته به حجم و میزان تولید قابل سفارش هستند. برای آشنایی با انواع دستگاه‌های بسته‌بندی ناگت با ما همراه باشید. 

 

بسته‌بندی ناگت با کمک اتمسفر اصلاح‌شده

در بسته‌بندی با استفاده از اتمسفر اصلاح‌شده، هوای طبیعی که درون ظرف محصول ما را احاطه کرده است از بسته‌ها خارج می‌شود و یک گاز خاص یا مخلوط گازها ، معمولاً نیتروژن و دی اکسید کربن، به‌  بسته بندی تزریق می‌شود. بسته‌بندی مواد غذایی در فضایی محافظ،‌ کیفیت محصولات تازه را برای مدت طولانی حفظ می‌کند، ماندگاری را افزایش می‌دهد و به تولیدکنندگان مواد غذایی امکان ورود به بازار بالقوه بزرگ‌تری برای محصولات با ماندگاری کوتاه را می‌دهد. ترکیب درصد گازهای مورد استفاده در اتمسفر اصلاح‌شده برای بسته‌بندی مواد غذایی مختلف مانند سوسیس و کالباس و انواع مختلف گوشت، سبزیجات و میوه‌ها، لبنیات، نان، ماهی یا غذاهای دریایی و سایر محصولات متفاوت هستند.

بطور معمول گازهای بکار رفته در بسته بندی ناگت به شکل ذیل می باشد:

  • کربن دی اکسید: 40-30%
  • نیتروژن: 70-60%

 

انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی ناگت

دستگاه بسته‌بندی سیل وکیوم (تری سیلر) اتوماتیک

یکی از دستگاه‌هایی که برای بسته‌بندی ناگت استفاده می‌شود، دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک است. این دستگاه به‌صورت کاملاً خودکار عمل می‌کند و دقت و سرعت بالایی در بسته‌بندی محصولات دارد. در طول بسته‌بندی با کمک دستگاه تری سیلر، ابتدا اپراتور ظروف پر شده از محصول را روی نوار نقاله قرار می‌دهد ، نوار نقاله ظروف را به سمت دستگاه هدایت کرده و دستگاه براساس تنظیمات قبلی از روش سیل وکیوم و اتمسفر اصلاح‌شده برای تزریق ترکیب گازی متناسب با محصول به داخل بسته‌بندی استفاده می‌کند. پس از تزریق گاز، فیلم به دهانه ظروف دوخت می‌شود و ظروف به سمت دستگاه‌های لیبل‌زن و یا جت پرینتر حرکت می‌کنند تا اطلاعات بر روی آن‌ها درج شوند.

 این دستگاه می تواند تجهیزاتی از قبیل ظرف گذار اتوماتیک  و پر کن متناسب با نوع محصول شما ، ردیف کن اتوماتیک  و میز ترافیک  به صورت خطی داشته باشد .

 سیل وکیوم اتوماتیک بسته بندی ناگت

دستگاه بسته‌بندی سیل وکیوم (تری سیلر) نیمه‌اتوماتیک

عملکرد دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک مشابه دستگاه اتوماتیک است و تنها تفاوت آن انجام برخی از مراحل توسط اپراتور و به‌صورت دستی می‌باشد.  سرعت تولید این دستگاه برای ظروف با ابعاد متوسط و بزرگ کمتر از دستگاه اتوماتیک است بنابراین ظرفیت تولید کمتری دارد بنابراین در مقیاس کوچک و متوسط و برای فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچک هم مورد استفاده است، اما برای ظروف کوچکی مانند ظروف دهانه 95 و 75 ظرفیت بالاتری دارد.

طریقه کار با دستگاه به این صورت است که پس از قرار دادن ظروف پر شده از محصول بر روی قالب، اپراتور میز دستگاه را 180 درجه چرخانده و با فشار کلیدها ، فرمان بسته بندی (وکیوم، تزریق گاز و دوخت) صادر میشود.

 بسته بندی ناگت با سیل وکیوم نیمه اتوماتیک

دستگاه ترموفرمینگ

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ شرکت استیل غرب آسیا در بسته بندی بسیاری از محصولات غذایی از جمله محصولات فراوری شده کاربرد دارد.

با استفاده از این دستگاه امکان تولید ظروف در خط تولید در سایز های مختلف از جنس فیلم ، بارگذاری اتوماتیک آنها و بسته بندی شان به روش های مختلف وجود دارد.

دستگاه ترموفرمینگ بسته بندی ناگت

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر

یکی دیگر از دستگاه‌های بسته‌بندی ناگت‌، دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر است. در بسته‌بندی با این دستگاه، از پاکت یا پوشش های پلاستیکی استفاده می شود.

از ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی محصولات با وکیوم و تزریق گاز یا روش MAP
  • دارای پمپ وکیوم روتاری روغنی با قدرت مکش بسیار بالا
  • دوخت قوی و بدون خطا
  • کاربری آسان

 وکیوم چمبر بسته بندی ناگت

دستگاه سیل رومیزی

دستگاه‌ سیل رومیزی نیز برای بسته‌بندی ناگت در حجم پایین و کاربردهای خانگی استفاده می‌شود. در طول بسته‌بندی با این دستگاه، اپراتور از ابتدا به پر کردن ظروف مشغول می‌شود و عمل وکیوم و تزریق گاز در این دستگاه انجام نمی شود. سرعت و دقت این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌ها پایین‌تر بوده و برخلاف دستگاه نیمه اتوماتیک و اتوماتیک، قالب دستگاه قابل تغییر نمی باشد.

دستگاه سیل رومیزی بسته بندی ناگت

مواد مورد استفاده در بسته‌بندی ناگت

ظروف از جنس پلی پروپیلن (pp) ،(pet)، ( pvc) و ظروف ماکروفری که قابلیت سیل شدن را داشته باشند و کیسه‌ها یا پاکت های وکیوم  و همچنین فیلم‌ها شامل، فیلم های یک یا دو لایه و فیلم متالایز هستند.

 

الزامات بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده

الزامات مربوط به فرایند بسته‌بندی درمورد بسته‌های دارای گازهای اتمسفر اصلاح‌شده بسیار زیاد هستند و تنها تولیدکنندگانی که فرایند بسته‌بندی را کنترل می‌کنند می‌توانند مواد غذایی بسته‌بندی‌شده ایمن ایجاد کنند. بنابراین، تولیدکنندگان مواد غذایی باید از جدیدترین فناوری گازهای محافظ و تضمین کیفیت چند سطحی برای رسیدن به بالاترین سطح ایمنی فرایند استفاده کنند. بااین‌حال، اتمسفر اصلاح شده باید برای هر محصول خاص بهینه شود. به‌عنوان مثال محصولات کشاورزی متابولیسم‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و سیستم اتمسفر اصلاح‌شده باید فرآیندهای تنفس، تعرق و نفوذ گاز را که به‌طور همزمان اتفاق می افتد از طریق بسته‌بندی‌ متعادل کند. وضعیتی مشابه برای گوشت، مرغ، محصولات یخ‌زده و ... نیز وجود دارد.

 

مزایای بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده

استفاده از اتمسفر اصلاح‌شده مزایای زیادی مانند ماندگاری طولانی‌مدت و حفظ کیفیت بهتر محصول را به همراه دارد؛ زیرا مواد غذایی بسته‌بندی‌شده در این فضای خاص بسیار کندتر آلوده می‌شوند.

 بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده (MAP) همراه با ذخیره‌سازی در دمای پایین، عمر ماندگاری محصولات تازه بسته‌بندی‌شده در فیلم‌های پلیمری را از طریق تعامل فرایند طبیعی تنفس محصولات با تبادل گاز محدود در سراسر بسته افزایش می‌دهد. معمولاً محصولات بسته‌بندی به روش مپ تا مدت‌ها بالاترین کیفیت ممکن را دارند و در بهترین شرایط به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند.

مزیت دیگر روش اتمسفر اصلاح‌شده،‌ ضایعات کمتر به‌دلیل گازهای محافظ است. روش اتمسفر اصلاح‌شده مشکلات بسیار کمتری در حمل‌ونقل ایجاد می‌کند و زمان مصرف مواد غذایی را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از مزایای بزرگ روش بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده، توقف یا کاهش مصرف مواد نگهدارنده است. بسته‌بندی با فضای محافظ، ماندگاری را طولانی کرده، که همان نقش نگهدارنده‌ها را ایفا می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند ترکیب روش‌های شیمیایی و اتمسفر اصلاح‌شده برای مهار رشد باکتری‌ها و مخمرها مفیدتر است.

 

خط تولید و بسته بندی ناگت

  • تهیه و آماده سازی محصول: این مرحله شامل تمام مواردی است که برای تولید محصول انجام می شود (از تهیه مواد اولیه تا معاینه و بازرسی های فنی و برش محصول و…)
  • بسته بندی: محصولات به مقادیر مورد نیاز با استفاده از دستگاه بسته بندی به صورت اتوماتیک در بسته های مختلف بسته بندی میشود.
  • انجماد و سردخانه گذاری: محصولات باید در دمای بسیار پایین منجمد شوند، این فرایند باعث کند شدن  و کاهش  رشد باکتری ها و میکروارگانیسم ها و حداکثر طول عمر محصول می شود.

 

قیمت دستگاه بسته‌بندی ناگت

همان‌طور که می‌دانید علاوه بر نوسانات قیمت ارز و دلار، عوامل مختلف دیگری نیز بر روی قیمت دستگاه‌های بسته‌بندی ناگت تأثیر می‌گذارند. به‌عنوان مثال تجهیزات جانبی مورد‌استفاده در دستگاه، اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک بودن دستگاه، سایز بسته‌بندی تولیدی،‌ حجم تولید، روش بسته‌بندی، متریال استفاده شده در بدنه دستگاه و ... تأثیر قابل‌توجهی بر روی قیمت دستگاه بسته‌بندی می‌گذارد.

بنابراین اگر قصد خرید و سفارش دستگاه بسته‌بندی ناگت از شرکت استیل غرب آسیا دارید، ابتدا فاکتورهای مورد نظر شرکت خود را مشخص کنید، سپس با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به برآورد قیمت دستگاه موردنظر شما می‌پردازند.

 

دریافت مشاوره و خرید دستگاه

طراحی و ساخت دستگاه‌های بسته‌بندی ناگت با توجه به نیازهای شرکت خودتان،‌ برآورده بودجه تخصیص‌داده‌ شده برای خرید دستگاه، تعیین حجم تولید ، آپشن‌های موردنظر و ... است. توجه به خرید دستگاه بسته بندی، برای مشتریانی که به دنبال بهبود کیفیت بسته بندی محصولات خود هستند، امری حائز اهمیت است، تیم کارشناسان فنی و مهندسی استیل غرب آسیا آماده اند تا با داشتن تجربه و دانش فنی کافی شما را در مسیر همراهی و بهترین راهکار را برای شما ارائه دهند. سپس اقدام به انتخاب و خرید نمایید. ما بهترین دستگاه‌ها را با بالاترین کارایی برای شما تولید می‌کنیم. 

 

منابع

mdpi.com

 

 

پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید