دستگاه بسته‌بندی میوه خشک - قیمت و خرید انواع دستگاه

دستگاه بسته‌بندی میوه خشک - قیمت و خرید انواع دستگاه

مدت مطالعه: دقیقه
۰۸ اسفند ۱۴۰۲
0

پیش از انتخاب دستگاه بسته‌بندی میوه خشک ابتدا باید نیازهای شرکت خود و نحوه ارائه محصول به بازار را تعیین کنید. سپس دستگاه‌های مختلف را مورد مطالعه قرار دهید، شرکتی معتبر پیدا کنید و از آنها مشاوره بگیرید.

 

اصطلاح میوه خشک شامل تمام میوه‌هایی می‌شود که به منظور افزایش ماندگاری خشک می‌شوند تا بتوانند برای مدت طولانی‌تری مصرف شوند. بااین‌حال، خشک کردن صرف میوه‌ها برای حفظ کیفیت آن‌ها کارساز نیست. بنابراین برای مقابله با این عامل از بسته‌بندی خشکبار استفاده شده است.

بسته‌بندی میوه خشک صرفاً به نگهداری میوه‌های خشک در بسته‌بندی‌های سالم و بهداشتی شامل کیسه‌ها، ظروف و جعبه‌ها اشاره دارد. این بسته‌بندی‌ها دارای خاصیت بازدارندگی قوی در برابر عناصر خارجی مانند رطوبت، هوا، دما و غیره هستند که در غیر این صورت می‌تواند به بافت و طعم میوه‌های خشک آسیب بزند.

شرکت استیل غرب آسیا یکی از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های بسته‌بندی میوه‌های خشک است. در این مطلب به بررسی روش‌های بسته‌بندی میوه خشک و کاربرد دستگاه‌های بسته‌بندی می‌پردازیم.

 

بسته بندی میوه خشک

 

مزایای بسته‌بندی میوه‌های خشک

بسته‌بندی میوه‌های خشک مزایای متعددی مانند حفظ کیفیت میوه خشک، رضایت مشتری و افزایش ماندگاری محصول دارد. همه این ویژگی‌ها در زیر توضیح داده شد‌ه‌اند:

 

محافظت از کیفیت

بسته‌بندی میوه‌های خشک با حفظ یک سد سخت در برابر رطوبت، آلودگی، اکسیژن و نور از کیفیت میوه‌های خشک شما محافظت می‌کند. به این ترتیب تمام مواد مغذی ضروری، رنگ و عطر موجود در میوه‌های خشک حفظ می شود.

 

افزایش عمر مفید

بسته‌بندی، با حذف اکسیژن از بسته‌ها و تزریق  نیتروژن به داخل بسته ماندگاری میوه‌های خشک را تضمین می‌کند. بنابراین، محصولات داخل بسته‌ها می‌توانند برای مدت طولانی‌تری بدون کرم زدگی، تأثیر میکروارگانیسم ها، اکسیداسیون و سایر عناصر باقی بمانند.

 

کاهش ضایعات

بیشتر میوه‌های خشک بسته‌بندی نشده یا بد بسته‌بندی ‌شده در حین حمل‌ونقل خراب می‌شوند. بااین‌حال، زمانی که همان میوه‌های خشک به‌درستی در کیسه‌ها و ظروف بسته‌بندی شوند، احتمال هدر رفتن کمتر یا عدم هدر رفت آن‌ها وجود خواهد داشت.

 

رضایت مشتری

از طریق بسته‌بندی میوه‌های خشک، می‌توانید طیف گسترده‌ای از اطلاعات را در مورد شرکت، محصول، ارزش غذایی، تاریخ انقضا و مواد تشکیل‌دهنده و غیره در اختیار مشتریان قرار دهید.

 

استفاده راحت

بسته‌بندی میوه‌های خشک در بسته‌های انعطاف‌پذیر مانند ظروف پلاستیکی با اشکال خاص، کیسه‌های قابل بسته‌بندی باعث سهولت استفاده می‌شود. همچنین یکی از دلایل جلب‌توجه خریداران می‌باشد.

 

بسته بندی میوه خشک

 

بسته بندی میوه خشک به روش اتمسفر اصلاح شده

بسته بندی به روش اتمسفر اصلاح شده توسط دستگاه های بسته بندی تری سیلر (سیل وکیوم) صورت می گیرد، در این دستگاه ها میوه خشک داخل ظروف پلاستیکی قرار می گیرد و فیلم یا سلفون با جنس مد نظر تولید کننده روی دهانه ظرف سیل یا به اصطلاح دوخت می شود.

یکی از مهمترین قسمت های دستگاه های سیل وکیوم سیستم قالب دستگاه می باشد، استراکچر اصلی قالب دستگاه های سیل وکیوم شرکت استیل غرب آسیا بصورت یک تکه و یکدست ریخته گری شده می باشد، اهمیت این موضوع در هنگام بسته بندی به روش  اتمسفر اصلاح شده مشخص می شود. در  این روش ابتدا وکیوم صورت می گیرد و هوای داخل بسته بندی خارج می شود و در مرحله بعد گاز نیتروژن به داخل بسته تزریق می شود، این عملیات باید در شرایطی تحت خلاء صورت گیرد در غیر این صورت درصد خطا بالا رفته و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

برای اینکه وکیوم و تزریق گاز بدون خطا صورت گیرد باید سیستم قالب کاملا نفوذ ناپذیر باشد، یعنی موقع وکیوم هوا به داخل قالب نفوذ نکند و در هنگام تزریق گاز، گاز از محفظه داخلی قالب خارج نشود این مهم زمانی میسر می شود که قالب بصورت یک تکه بوده و توسط پیچ و مهره بهم متصل نشده باشد زیرا قالب های پیچ و مهره ای به مرور زمان به دلیل شل شدن پیچ و مهره ها نفوذ پذیر خواهند بود.

 

انواع بسته‌بندی میوه‌های خشک

روش‌های مختلفی برای بسته‌بندی میوه‌های خشک وجود دارند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

 

کیسه‌های ایستاده و پاکت‌های گاست‌دار

کیسه‌های ایستاده، کیسه‌های بادوامی هستند که می‌توان از آن‌ها برای نگهداری میوه‌های خشک استفاده کرد. آن‌ها از فیلم‌های چندلایه ازجمله فویل آلومینیومی و پلاستیک ساخته شده‌اند که مانعی عالی در برابر نور خورشید، رطوبت، گرما و آلودگی های ثانویه ایجاد می‌کنند.

پاکت‌های گاست‌دار، کیسه‌های بزرگی هستند که انتها و کناره‌های آن صاف هستند. آن‌ها به دلیل فراهم کردن فضای اضافی برای نگهداری محصولات فله معروف هستند. بنابراین، کیسه‌های گاست‌دار برای بسته‌بندی حجم زیادی از میوه‌های خشک مناسب هستند. از این پاکت ها برای بسته بندی در حجم های پایین تر نیز می توان استفاده کرد.

 

کیسه‌های ایستاده و پاکت‌های گاست‌دار

 

کیسه‌های بالشتی (پیلوپک)

کیسه‌های بالشی نامی است که به کیسه‌های بسته‌بندی میوه خشک به دلیل شکل ظاهری آن ها داده شده است. این کیسه‌ها مناسب ترین کیسه‌های بسته‌بندی هستند که برای میوه‌های خشک استفاده می‌شوند؛ زیرا فضای وسیعی برای نگهداری میوه‌های ترد فراهم می‌کنند.

 

کیسه‌های بالشتی (پیلوپک)

 

ساشه‌ها

ساشه‌ها کیسه‌های کوچکی هستند که از سه یا چهار طرف مهروموم شده‌اند. همچنین برای میوه خشک تک نفره استفاده می‌شود و به‌راحتی می‌توان از آن برای مصرف مستقیم استفاده کرد.

 

ساشه‌ها

 

جعبه‌های مقوایی

جعبه‌ها از سطوح مقوایی با دیوارهای تک یا دوجداره تشکیل شده‌اند. چنین جعبه‌هایی برای اطمینان از ایمنی بالای محصول در برابر آسیب فیزیکی در هنگام حمل‌ونقل طراحی شده‌اند. جعبه های مقوایی تا حدی می توانند جلوی آسیب فیزیکی را بگیرند.

 

جعبه‌های مقوایی

 

جعبه‌های کاغذی

جعبه‌های کاغذی از منابع گیاهی مشتق شده‌اند که بسیار سازگار با محیط زیست هستند. این جعبه‌ها با استفاده از کاغذ سخت ساخته می‌شوند، بنابراین چاپ هر نوع برچسبی بر روی آن‌ها آسان است.

 

جعبه‌های کاغذی

 

قوطی‌های فلزی

قوطی‌ها ظروف فلزی با سطح صاف هستند که معمولاً برای نگهداری میوه‌های خشک استفاده می‌شوند. آن‌ها بسیار بادوام هستند و استانداردهای ایمنی میوه‌های خشک را رعایت می‌کنند. بنابراین اکثر تولیدکنندگان میوه خشک معروف از قوطی‌ها برای بسته‌بندی میوه خشک خود استفاده می‌کنند.

 

قوطی‌های فلزی

 

بطری‌ها

بطری‌ها نوع دیگری از ظروف بسته‌بندی میوه‌های خشک هستند که به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که به‌طور کامل از محتویات در برابر تخریب محافظت می‌کنند. بطری‌ها با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف و جنس پلاستیکی، شیشه‌ای و کاغذی موجود هستند.

 

بطری‌ها نوع دیگری از ظروف بسته‌بندی میوه‌های خشک

 

لیوان‌های پلاستیکی

از لیوان‌های پلاستیکی و یک‌بار مصرف نیز برای بسته‌بندی میوه‌های خشک استفاده می‌شود. استفاده از آن‌ها آسان است، در مقایسه با سایر انواع بسته‌بندی مقرون‌به‌صرفه هستند و باعث می‌شوند کالای شما زیباتر به نظر برسد.

 

لیوان‌های پلاستیکی

 

ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف یکی از بهترین گزینه‌های بسته‌بندی موجود برای بسته‌بندی میوه‌های خشک هستند. آن‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند که با استفاده از دستگاه بسته‌بندی سیل وکیوم بسته‌بندی می‌شوند. این ظروف از محصولات در برابر آسیب های فیزیکی کاملا محافظت کرده، همچنین از محصول در برابر نور، اکسیژن، رطوبت و آلودگی های ثانویه کاملا محافظت می کند.

با استفاده از این ظروف امکان بسته بندی میوه خشک با وکیوم و تزریق گاز جهت افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت اولیه آن بمدت طولانی تر وجود دارد.

استفاده از ظروف و فیلم های پلاستیکی امکان درج لوگو و اطلاعات کامل روی بسته بندی بصورت چاپ شده را هم فراهم می کند.

 

ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف

 

ملاحظات درمورد بسته‌بندی میوه‌های خشک

بسته‌بندی میوه‌های خشک نه تنها برای اهداف زیبایی بلکه برای اطمینان از حفظ کیفیت محصول ضروری است. در اینجا چند نکته در مورد بسته‌بندی میوه‌های خشک وجود دارد:

  • دفاع در برابر رطوبت: ازآنجایی‌که میوه‌های خشک تحت فرایندی قرار می‌گیرند که رطوبت آن‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد، بسیار مهم است که بسته‌بندی آن‌ها از جذب مجدد رطوبت از محیط جلوگیری کند. هنگامی که میوه‌های خشک رطوبت محیط را جذب می‌کنند، بافت، طعم و ماندگاری آن‌ها در قفسه تغییر می‌کند.
  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش: قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور، به‌ویژه اشعه ماوراء بنفش، می‌تواند کیفیت مرغوب میوه‌های خشک را از بین ببرد و منجر به محو شدن رنگ و کاهش مواد مغذی حیاتی شود.
  • محافظت در برابر اکسیژن: وجود اکسیژن می‌تواند فرایند اکسیداسیون را در میوه‌های خشک تحریک کند و بر طعم و مزه و حفظ مواد مغذی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. از این رو، انتخاب مواد بسته‌بندی که به دلیل کیفیت دفع اکسیژن عالی خود مشهور هستند، می‌تواند مزیت زیادی داشته باشد.
  • محافظت در برابر آفات: میوه‌های خشک می‌توانند برای آفاتی مانند حشرات و جوندگان وسوسه‌انگیز باشند. بنابراین، اطمینان از غیر قابل نفوذ بودن بسته‌بندی برای چنین آفاتی برای حفظ یکپارچگی محصول ضروری است. همچنین خارج کردن اکسیژن داخل بسته جلوی رشد حشرات را در بسته بندی می گیرد.
  • مواد سازگار با محیط زیست: در دنیای امروزی آگاه به محیط زیست، انتخاب مواد بسته‌بندی زیست‌تخریب‌پذیر یا قابل بازیافت می‌تواند تفاوت ایجاد کند.
  • سایز بسته‌بندی: با در نظر گرفتن نیازهای مصرف‌کنندگان، عاقلانه است که اندازه‌های بسته‌بندی متنوعی ارائه دهید. بسته‌های تک‌نفره برای حجم پایین و مصارف مسافرتی و بسته‌های حجیم‌تر برای نگهداری در خانه مناسب هستند.
  • ایمنی در حین حمل‌ونقل: انتقال محصول از تولیدکننده تا مصرف‌کننده می‌تواند طولانی و دشوار باشد. بنابراین، استفاده از بسته‌بندی‌هایی که به‌اندازه کافی مستحکم باشند تا از آسیب‌های احتمالی، مانند خرد شدن، در حین حمل‌ونقل جلوگیری کنند، ضروری است.

 

مواد بسته‌بندی میوه‌های خشک

مواد مختلفی وجود دارند که می‌توانند برای بسته‌بندی میوه‌های خشک استفاده شوند. این مواد عبارت‌اند از:

  • OPA/PE (نایلون و پلی اتیلن جهت‌دار)
  • PER/PE-EVOH-PE (پلی استر لمینیت‌شده تا پلی اتیلن مانع)
  • PET/PP (پلی استر و پلی پروپیلن)
  • بسته‌بندی با پلی اتیلن یا پلی پروپیلن می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند ظروف، پاکت‌های بالشتی، ایستاده و ... باشند
  • بسته‌بندی میوه‌های خشک را می‌توان بنا به درخواست مشتری در ظروف پلی کریستالی یا کریستالی انجام داد. این ظروف از پلی استایرن ساخته شده‌اند که ماده‌ای پلاستیکی و بسیار بادوام است. پلی استایرن به‌دلیل دوام و مقرون‌به‌صرفه بودن طرفداران زیادی در صنعت بسته‌بندی دارد. از دیگر مزایای ظروف کریستالی می‌توان به شفافیت، سختی و جذب کم آب اشاره کرد. قابل توجه است که این ماده بسته بندی دارای قطبیت کمی است. بنابراین عایق خوبی برای دما و رطوبت است. البته نقطه ضعف این ظروف نسبت به پاکت‌ها را می‌توان قیمت بالاتر آن‌ها دانست.

 

بسته‌بندی میوه‌های خشک

 

روش‌های مهروموم کردن میوه‌های خشک

حفظ کیفیت، تازگی و طعم میوه‌های خشک هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف‌کنندگان حیاتی هستند. روش‌های آب‌بندی مؤثر می‌تواند ماندگاری و یکپارچگی میوه‌های خشک را تا حد زیادی افزایش دهند. برای این منظور از سه روش، یعنی آب‌بندی وکیوم فشار منفی، آب‌بندی خلاء پرکننده نیتروژن و آب‌بندی با فلاشینگ گاز نیتروژن استفاده می‌شود.

 

آب‌بندی وکیوم فشار منفی

این روش قدیمی برای تازه نگه داشتن میوه‌های خشک معجزه می‌کند. در اینجا هوا از بسته‌بندی وکیوم شده و خلاء ایجاد می‌شود. این کمبود هوا از اکسیداسیون،‌ که دلیل اصلی از بین رفتن طراوت،‌ تازگی، رنگ و مواد مغذی موجود در میوه‌های خشک است، جلوگیری می‌کند. همچنین جلوی رشد برخی میکروارگانیسم ها گرفته می شود و اطمینان حاصل می‌کند که میوه‌های خشک برای مدت طولانی‌تری سالم هستند. فرایند بسته‌بندی با این روش ساده است. میوه‌های خشک در ظروف پلاستیکی بسته‌بندی مناسب قرار می‌گیرند و یک دستگاه سیل وکیوم، کار وکیوم هوا را انجام می‌دهد و بسته‌ای محکم می‌سازد که مانع از ورود مواد خارجی می‌شود.

 

آب‌بندی وکیوم پرکننده نیتروژن

برخلاف آب‌بندی وکیوم فشار منفی، این روش هوا را بیرون می‌کشد و قبل از آب‌بندی با گاز نیتروژن جایگزین می‌کند. نیتروژن گازی خنک است که با محتویات بسته واکنش نمی‌دهد، اکسیداسیون را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و بافت و کیفیت میوه‌های خشک را ثابت نگه می‌دارد. این روش برای میوه‌های خشک ظریفی که ممکن است تحت فشار وکیوم منقبض شوند، استفاده می‌شود. دستگاه مورداستفاده برای این تکنیک، گاز نیتروژن را به داخل بسته‌بندی پمپاژ کرده، سپس آن را محکم بسته‌بندی می‌کند و باعث ماندگاری طولانی‌تر و بدون تغییر کیفیت میوه‌های خشک می‌شود.

 

آب‌بندی فلاشینگ گاز نیتروژن

در این روش، گاز نیتروژن به‌خوبی وارد بسته‌بندی می‌شود و اکسیژن را خارج می‌کند و به‌دنبال آن قبل از آب‌بندی،‌ انجام می‌شود. این ترکیب دو مرحله‌ای بسته‌بندی‌ای بدون اکسیژن ایجاد می‌کند، که کلیدی برای جلوگیری از اکسیداسیون و فساد است. این روش بسته‌بندی باعث حفظ تازگی، طراوت و مواد مغذی میوه‌های خشک به مدت طولانی‌تر می‌شود.

این روش اکسیژن را تا حد کمی از بسته خارج می کند.

 

فرایند کلی بسته‌بندی میوه‌های خشک

فرایند کلی بسته‌بندی میوه خشک شامل چندین مرحله است که عبارت‌اند از:

 

فرایند کلی بسته‌بندی میوه‌های خشک

 

آماده‌سازی و بررسی کیفیت

در مرحله اول، میوه‌ها با گذراندن آن‌ها از مرحله شستشو، برش و خشک کردن به‌خوبی فراوری می‌شوند. پس از آن، بررسی کیفیت میوه‌های خشک که شامل بررسی سطح رطوبت و تشخیص فلز و غیره می‌باشد، انجام می‌شود.

توزین میوه خشک

پس از گذراندن مرحله آماده‌سازی و ارزیابی کیفیت، میوه‌های خشک در دستگاه بسته‌بندی بارگیری می‌شوند. در اینجا با کمک مولتی توزین، مقدار میوه‌های خشک شده توسط اپراتور در دستگاه اندازه‌گیری می‌شود.

پمپاژ نیتروژن

مرحله سوم شامل پاک‌سازی بسته‌های میوه خشک از طریق پمپاژ نیتروژن قبل از پر کردن است. پیش از پر کردن بسته‌ها با استفاده از میوه‌های خشک، گاز نیتروژن به داخل آن‌ها پمپاژ می‌شود تا اکسیژن داخل بسته‌بندی کاملاً حذف شود. در برخی موارد، مانند بسته‌بندی کیسه‌های بالشت، گاز نیتروژن در بسته باقی می‌ماند تا یکپارچگی میوه‌های خشک در طول حمل‌ونقل حذف شود.

در بسته بندی توسط دستگاه پیلوپک معمولا با پمپاژ نیتروژن بخشی از اکسیژن داخل بسته را خارج می کنند، اما در بسته بندی داخل ظروف پلاستیکی و توسط دستگاه های سیل وکیوم ابتدا با وکیوم هوای داخل بسته تا حد زیادی وکیوم و خارج شده و بعد گاز نیتروژن به داخل بسته تزریق می شود، این روش دقت بالاتری داشته و نتایج مطلوب تری را هم به همراه دارد.

پر کردن و مهروموم کردن بسته‌بندی

پس از پمپاژ نیتروژن، کیسه‌ها و ظروف با مقدار دقیقی از میوه‌های خشک پر می‌شوند و سپس به سمت مرحله سیل وکیوم پیش می‌روند و فرایند وکیوم بسته‌های پرشده انجام می‌شود.

خروج بسته‌ها از دستگاه

درنهایت، پس از بسته‌بندی و وکیوم شدن همه بسته‌ها، نوار نقاله آن‌ها را از دستگاه بسته‌بندی به سمت میز ترافیک هدایت می‌کند.

 

انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی میوه خشک

شرکت استیل غرب آسیا یکی از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های بسته‌بندی میوه‌های خشک است. دستگاه‌های تولیدی توسط این شرکت شامل موارد زیر هستند:

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک

یکی از دستگاه‌های مورداستفاده برای بسته‌بندی میوه‌های خشک، دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک است که با دقت و سرعت بالا به بسته‌بندی محصولات می‌پردازد. در این دستگاه در ابتدا ظروف به‌صورت اتوماتیک یا دستی روی دستگاه قرار داده شده، در صورت نیاز از تونل یو وی جهت کاهش بار میکروبی ظروف عبور می کنند، سپس میوه‌های خشک درون ظروف ریخته می‌شوند. پس از پر شدن، ظروف با استفاده از نوار نقاله به سمت دستگاه هدایت شده و فرایند وکیوم یا بسته‌بندی با استفاده از اتمسفر اصلاح‌شده انجام می‌شود. پس از بسته‌بندی کامل، ظروف به سمت لیبل‌زن هدایت می‌شود و فرایند بسته‌بندی به اتمام می‌رسد.

این دستگاه برای بسته‌بندی انواع خشکبار، آجیل،‌ خرما، غذاهای سرد آماده، شوریجات و ترشیجات، انواع محصولات گوشتی و پروتئینی،‌ سبزیجات،‌ صیفی‌جات و انواع سالاد، محصولات لبنی، نان و شیرینی‌جات کاربرد دارد.

 

دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک

روش کار دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک مشابه دستگاه بسته‌بندی اتوماتیک است. تنها تفاوت این دستگاه با دستگاه قبلی انجام برخی از مراحل توسط اپراتور و به‌صورت دستی است.

این دستگاه برای بسته‌بندی انواع خشکبار، آجیل،‌ خرما، غذاهای سرد آماده، شوریجات و ترشیجات، انواع محصولات گوشتی و پروتئینی،‌ سبزیجات،‌ صیفی‌جات و انواع سالاد، محصولات لبنی، نان، شیرینی‌جات و تجهیزات پزشکی کاربرد دارد.

 

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ نیز برای بسته‌بندی میوه‌های خشک استفاده می‌شود. روند بسته‌بندی با این دستگاه به این صورت است که در ابتدا ظروف با استفاده از فیلم‌های انعطاف‌پذیر یا سخت ساخته می‌شوند. سپس میوه‌های خشک داخل ظروف ریخته می‌شوند و فرایند بسته‌بندی با استفاده از روش وکیوم یا اتمسفر اصلاح‌شده انجام می‌شود.

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ برای بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله خشکبار، آجیل، خرما، غذاهای آماده و نیمه‌آماده، ترشیجات و شوریجات، انواع محصولات گوشتی و پروتئینی، سبزیجات، میوه‌ها و صیفی‌جات،‌ محصولات لبنی، شیرینی‌جات و نان، محصولات آرایشی و سالادها استفاده می‌شود.

 

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر (وکیوم کابینی) برای بسته‌بندی میوه‌های خشک در حجم پایین استفاده می‌شود. در طول بسته‌بندی با استفاده از این دستگاه، اپراتور پاکت‌های پلاستیکی را با میوه‌های خشک پر می‌کند،‌ سپس آن‌ها را داخل دستگاه قرار می‌دهد و فرایند بسته‌بندی با استفاده از روش اتمسفر اصلاح‌شده را انجام می‌دهد.

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر برای بسته‌بندی محصولات مختلف ازجمله خشکبار، آجیل، خرما، غذاهای آماده، ترشیجات و شوریجات، انواع محصولات گوشتی و پروتئینی، سبزیجات، میوه‌ها و صیفی‌جات و محصولات لبنی استفاده می‌شود.

 

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر

 

دستگاه سیل رومیزی

دستگاه سیل رومیزی نیز برای بسته‌بندی میوه‌های خشک در حجم و سرعت پایین استفاده می‌شود. فرایند بسته‌بندی با این دستگاه به‌طور کامل توسط اپراتور انجام می‌شود.

 

دستگاه سیل رومیزی

 

این دستگاه نیز برای بسته‌بندی اقلام مختلف استفاده می‌شود:

  • انواع خشکبار، آجیل و خرما
  • غذاهای سرد آماده
  • ترشیجات و شوریجات
  • انواع محصولات گوشتی و پروتئینی
  • سبزیجات، میوه‌ها، سالادها و صیفی‌جات
  • محصولات لبنی

 

اطلاعات روی بسته‌بندی میوه‌های خشک شامل چه مواردی می‌شوند؟

بسته‌بندی میوه خشک وسیله‌ای برای انتقال اطلاعات به مصرف‌کنندگان است. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

 

اطلاعات روی بسته‌بندی میوه‌های خشک

 

برند شرکت

در مرحله اول، بسته‌بندی مشخصات شرکت شما مانند نام شرکت، نام تجاری، شماره تماس و سطح کسب و کار شما و غیره را به مشتریان معرفی می‌کند.

 

نام محصول

اطلاعات دوم و مهم، نام محصول است که بر روی بسته‌بندی میوه خشک نمایش داده می‌شود. درواقع این نام محصول است که به مصرف‌کننده نشان می‌دهد چه چیزی داخل بسته قرار دارد.

 

مواد مورداستفاده

نکته مهم دیگر، توضیح مختصری درمورد مواد تشکیل دهنده است که بر روی بسته‌های میوه خشک ذکر شده است تا کاربر اطلاعات کاملی درخصوص محصولی که قرار است مصرف کند به دست بیاورد.

 

ارزش غذایی

اطلاعات تغذیه‌ای به فواید میوه خشک اشاره دارد. به‌عنوان مثال، مقدار چربی و انرژی‌ای که می‌توان با مصرف یک بسته از میوه خشک کسب کرد، روی بسته‌ها ذکر شده‌اند.

 

بارکد

بارکد، کد قابل خواندن توسط دستگاه است که در قالب خطوط موازی بر روی بسته‌های میوه خشک چاپ می‌شود. بارکدها برای فروش راحت و ارائه اطلاعات دقیق درمورد محصول بر روی بسته‌بندی قرار می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را به‌راحتی توسط آشکارساز شناسایی کرد.

 

تاریخ انقضا

تاریخ انقضا، تاریخی از قبل تعیین شده است که روی بسته‌بندی‌های میوه خشک ذکر شده است. این تاریخ به مصرف‌کنندگان درمورد مدت زمان مصرف ایمن محصول اطلاعات می‌دهد.

 

آلرژن‌ها

برخی از افراد مشکل حساسیت دارند و درصورت مصرف مواد آلرژی‌زا دچار مشکل می‌شوند. بنابراین تولیدکنندگان بر روی بسته‌بندی میوه‌های خشک مواد آلرژی‌زای مورداستفاده را ذکر می‌کنند تا نگرانی مصرف‌کنندگان قبل از مصرف برطرف شود.

 

قیمت دستگاه بسته‌بندی میوه خشک

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید و انتخاب دستگاه‌های بسته‌بندی میوه خشک،‌ قیمت دستگاه است. قیمت دستگاه تحت تأثیر عوامل مختلف تغییر می‌کند و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن مشخص کرد. عواملی که بر قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارند عبارت‌اند از:

  • ظرفیت تولید دستگاه
  • روش بسته‌بندی (وکیوم، بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده)
  • تجهیزات جانبی و آپشن‌های اضافی موردنظر مشتری
  • سایز دستگاه بسته‌بندی
  • سایز ظروف بسته‌بندی
  • اتوماتیک،‌ نیمه‌اتوماتیک یا دستی بودن دستگاه
  • جنس بدنه و متریال استفاده‌شده در ساخت دستگاه

 

قیمت دستگاه بسته‌بندی میوه خشک

 

خرید بهترین دستگاه بسته‌بندی میوه خشک

پیش از انتخاب دستگاه بسته‌بندی میوه خشک ابتدا باید نیازهای شرکت خود را تعیین کنید. سپس دستگاه‌های مختلف را مورد مطالعه قرار دهید، شرکتی معتبر پیدا کنید و از خدمات مشاوره آن‌ها بهره‌مند شوید. عواملی که باید در هنگام خرید دستگاه بسته‌بندی میوه خشک مدنظر داشته باشید شامل موارد زیر هستند:

  • بودجه شرکت: یکی از مهم‌ترین عوامل در هنگام انتخاب دستگاه، بودجه اختصاص داده شده برای خرید دستگاه است. برای خرید بهترین دستگاه و متناسب با بودجه شرکت با کارشناسان شرکت استیل غرب آسیا مشورت کنید. آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را به شما پیشنهاد می‌دهند. در برخی موارد حذف تجهیزات جانبی باعث خرید دستگاهی با کیفیت بالاتر می‌شود. بنابراین پیش از انتخاب دستگاه حتماً از راهنمایی‌های افراد متخصص بهره‌مند شوید.
  • ظرفیت تولید: عامل دیگری که باید در هنگام خرید دستگاه در نظر داشته باشید، حجم تولید شرکت است. معمولاً دستگاه‌های بزرگ برای حجم تولید بالا استفاده می‌شوند.
  • سرعت و دقت تولید‌: در هنگام انتخاب دستگاه به سرعت و دقت تولید موردنظر شرکت توجه کنید. برای تولید با دقت و سرعت بالا به دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک نیاز پیدا می‌کنید. اما برای تولیدات خانگی یا بسته‌بندی محصولات در کارگاه‌ها یا فروشگاه‌های کوچک به دستگاه‌های سیل رومیزی نیاز خواهید داشت.
  • روش بسته‌بندی محصول: روش بسته‌بندی محصول تأثیر قابل‌توجهی بر نوع دستگاه و تجهیزات جانبی مورداستفاده دارد. بسته‌بندی برخی محصولات فقط توسط اتمسفر اصلاح‌شده انجام می‌شود. بسته‌بندی با استفاده از اتمسفر اصلاح‌شده به تجهیزات خاصی نیاز دارد. بنابراین پیش از سفارش دستگاه، درخصوص نوع روش بسته‌بندی تحقیق کنید.
  • تجهیزات جانبی موردنیاز: تجهیزات جانبی موردنیاز نیز جزو مهم‌ترین عوامل در هنگام سفارش دستگاه هستند. در برخی موارد شرکت‌ها تجهیزاتی سفارش می‌دهند که در طول روند بسته‌بندی کارایی زیادی ندارند یا نبود آن‌ها تأثیری بر سرعت تولید نمی‌گذارد.
  • الزامات ماندگاری: یکی دیگر از فاکتورهای مهم پیش از خرید دستگاه بسته‌بندی، توجه به ماندگاری محصولات است. برخی محصولات به ماندگاری طولانی‌تری نیاز دارند درحالی‌که برخی دیگر بیشتر نگهداری می‌شوند و باید به مدت طولانی‌تری تازه بمانند. بنابراین توجه به ماندگاری محصول پیش از خرید دستگاه به انتخاب دستگاه بهتر کمک می‌کند.

 

همان‌طور که گفتیم یکی از شرکت‌های فعال درزمینه تولید دستگاه‌های بسته‌بندی میوه‌های خشک، شرکت استیل غرب آسیا است. این شرکت معتبر سال‌ها است به تولید و خدمت‌رسانی در حوزه دستگاه‌های بسته‌بندی می‌پردازد. بنابراین اگر قصد راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی میوه خشک دارید به ما مراجعه کنید و از خدمات شرکت ما بهره‌مند شوید.

 منابع

allpackchina.com

levapack.com

volmarpackaging.it

kouroshfoods.com

 


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید