دستگاه بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی - قیمت و خرید دستگاه

دستگاه بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی - قیمت و خرید دستگاه

مدت مطالعه: دقیقه
۰۸ اسفند ۱۴۰۲
0

دستگاه بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی طبق نوع غذا و طرف مناسب آن انتخاب می‌شود. در این مطلب به بررسی روش‌های مختلف بسته‌بندی غذای حیوانات، دستگاه‌های بسته‌بندی و مزایای بسته‌بندی می‌پردازیم.

یکی از نکات مهم برای جلوگیری از فساد مواد غذایی، بسته‌بندی آن‌ها است. در حال حاضر شرکت‌های مختلف به بسته‌بندی غذای حیوانات در ظروف متفاوتی مانند قوطی‌ها، کیسه‌های پلاستیکی و آلومینیومی و غیره پرداخته‌اند.

شرکت استیل غرب آسیا یکی از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های بسته‌بندی غذای حیوانات است. در این مطلب به بررسی روش‌های مختلف بسته‌بندی غذای حیوانات، دستگاه‌های بسته‌بندی و مزایای بسته‌بندی می‌پردازیم.

 

دلایل بسته‌بندی غذای حیوانات

پیشرفت‌های اتفاق افتاده در صنایع غذایی باعث شده است حیوانات نیز گزینه‌های غذایی متعددی ازجمله انواع سس، گوشت، بیسکوئیت‌های گیاهی و تنقلات داشته باشند.

بسته‌بندی نوآورانه و خلاقانه این محصولات به افزایش جذابیت محصول و تشویق صاحبان حیوانات به خرید این محصولات کمک می‌کند. بنابراین تولیدکنندگان بر روی موادی تمرکز می‌کنند که ازنظر زیبایی‌شناختی دلپذیر باشند و باز کردن آن‌ها نیز آسان‌تر باشد.

بسته‌بندی حیوانات خانگی به‌دلایل متعددی برای تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی مهم است:

 

قوانین FDA

سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) نه تنها بسته‌بندی دارو و مواد غذایی را تنظیم می‌کند، بلکه دستورالعمل‌هایی را برای بسته‌بندی ایمن غذای حیوانات خانگی صادر کرده است. مقررات اساسی تحمیل‌شده توسط FDA شامل برچسب زدن مناسب مواد غذایی است که به شناسایی غذا توسط صاحبان حیوانات خانگی کمک کرده و همچنین مصرف‌کنندگان را در مورد ادعاهای محصول (ارگانیک یا بدون قند بودن محصول) آگاه می‌کند. عدم پیروی از این دستورالعمل‌ها باعث کاهش اعتبار و شهرت محصول در بین مشتریان می‌شود.

 

بسته‌بندی برای معرفی برند

بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی وسیله‌ای برای بهبود هویت برند شما است. طراحی و گرافیک بسته‌بندی نقش به‌سزایی در حفظ حافظه صاحبان حیوانات خانگی درمورد غذای حیوانات دارند. ترکیب رنگ‌های درجه یک و استفاده از تصاویر باکیفیت به تمایز محصول در بین رقبا کمک می‌کنند و بر انتخاب مشتری تأثیر می‌گذارند.

 

برچسب‌ اطلاعات محصول

بسته‌بندی فضای مناسبی را برای انتقال اطلاعات محصول به مصرف‌کنندگان هدف شما فراهم می‌کند. برچسب اطلاعات، داده‌های ارزشمندی درمورد مقدار، ارزش غذایی، مواد تشکیل‌دهنده و منشاء غذای حیوانات خانگی در اختیار صاحبان حیوانات قرار می‌دهد.

 

حمل راحت‌تر محصول

بسته‌بندی‌های چندتایی به مشتری کمک می‌کند محصول را راحت‌تر تقسیم کند. همچنین بسته‌بندی محصول به حمل آن در هنگام بیرون رفتن با حیوان خانگی کمک می‌کند.

 

مناسب‌ترین بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی کدام است؟

صاحبان حیوانات خانگی، حیوانات خود را دوست دارند و برای حفظ سلامتی آن‌ها، بهترین غذا را برای آن‌ها تهیه می‌کنند. انتخاب‌های غذایی برای حیوانات خانگی به‌دلیل بسته‌بندی ایمن آن‌ها در دهه گذشته افزایش یافته‌اند. مناسب‌ترین بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی در زیر مورد بحث قرار گرفته‌ است:

 

دوی پک

دوی پک یا کیسه‌های ایستاده، بسته‌هایی با قابلیت بسته شدن مجدد هستند که دارای زیپ می‌باشند. بسته‌بندی در این کیسه‌ها سود بیشتری به همراه دارد؛ زیرا موقعیت عمودی آن‌ها در قفسه‌های خرده‌فروشی دوست‌داران حیوانات خانگی را به خود جذب می‌کند.

 

دوی پک یا کیسه‌های ایستاده

 

کیسه کف تخت

این کیسه‌ها به‌دلیل پایه ثابت مستطیلی و مسطح، ظاهری جعبه مانند دارد. این کیسه‌ها نیز زیپ‌دار بوده و به‌خاطر شکل ظاهری انتخابی ایده‌آل برای نگهداری غذای حیوانات خانگی هستند.

 

کیسه کف تخت

 

کیسه‌های بالشتی

این نوع بسته‌بندی با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه در دسترس است و برای بسته‌بندی خوراکی‌های کوچک، بیسکویت‌ها و تکه‌های گوشت یک وعده‌ای استفاده می‌شوند.

 

کیسه‌های بالشتی

 

کیسه مهروموم چهار طرفه

این کیسه‌های بسته‌بندی به خاطر دو صفحه جانبی و روکش آن معروف هستند. این کیسه‌ها همچنین به‌دلیل داشتن کف مستطیلی می‌توانند به تنهایی و بدون هیچ گونه تکیه‌گاهی بایستند. آن‌ها می‌توانند مقادیر زیادی از غذای حیوانات خانگی را در خود جای دهند.

 

کیسه مهروموم چهار طرفه

 

قوطی‌ها

این ظروف، استوانه‌ای هستند و از آلومینیوم یا قلع ساخته شده‌اند و برای نگهداری مقادیر عمده غذای حیوانات خانگی استفاده می‌شوند. آن‌ها بالاترین سطح نفوذناپذیری را ارائه می‌دهند. این قوطی‌ها به‌دلیل منشأ فلزی آن‌ها، می‌توانند در برابر حرارت مقاومت کنند و سوراخ نمی‌شوند.

 

قوطی‌ها

 

چه موادی برای بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی استفاده می‌شوند؟

نکته مهم در هنگام انتخاب مواد بسته‌بندی ایمن و بی‌ضرر بودن آن‌ها برای سلامت حیوانات خانگی است. در ادامه لیستی از مواد بسته‌بندی بی‌خطر آورده شده است:

 

ورق فولادی قلع اندود

ورق فولاد قلع اندود شده در برابر خوردگی یا زنگ‌زدگی مقاومت می‌کند و در نتیجه مواد مناسبی برای شکل دادن قوطی‌ها، کلاهک‌ها و درپوش‌ها می‌باشد. این ماده با بازیافت کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. ورق قلع از غذای حیوانات خانگی در برابر نور، گازهای واکنش‌پذیر و همچنین محتوای آب محافظت می‌کند. این ماده نسبت استحکام به وزن خوب و شکل‌پذیری بالایی دارد.

 

ورق فولادی قلع اندود

 

آلومینیوم

از این فلز برای ساخت لوله، سینی و همچنین کیسه استفاده می‌شود. چندین ویژگی آلومینیوم مانند مقاومت بالا در برابر تغییرات دما و قابلیت محافظت خوب آن را برای بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی هستند. آلومینیوم چقرمگی، چکش‌خواری و قابلیت بازیافت قابل توجهی دارد و ازنظر وزن سبک‌تر از سایر مواد است.

 

آلومینیوم

 

کاغذ

غذای خشک حیوانات خانگی معمولاً در داخل کیسه‌های کاغذی، کارتن، گونی و فنجان بسته‌بندی می‌شود. از کاغذهای کرافت برای بسته‌بندی میوه‌های خشک، آجیل و تنقلات نیز استفاده می‌شود. بیسکویت‌ها و خوراکی‌های شیرین حیوانات اغلب در داخل کاغذ سولفات بسته‌بندی می‌شوند. بسته‌بندی کاغذی ارزان و سازگار با محیط زیست است.

 

کیسه‌های کاغذی

 

پلاستیک‌ها

پلاستیک‌ها مواد رایج و متنوعی هستند که برای بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی استفاده می‌شوند. از آن‌ها برای تولید انواع ظروف مانند کیسه، کاسه، سینی و غیره استفاده می‌شود. این ماده انتخابی ایده‌آل برای صاحبان برند است؛ زیرا دارای ثبات، بی‌اثری، سبک‌وزنی و ویژگی‌های شکل‌دهی خوب است. پلاستیک‌ها در اشکال، اندازه‌ها و طرح‌های مختلف قالب‌گیری می‌شوند. پلاستیک‌های رایج مورداستفاده برای بسته‌بندی غذای حیوانات شامل پلی اتیلن ترفتالات (PET)، پلی اتیلن (PE) و PET MET می‌باشند. این مواد علاوه بر ویژگی‌های بازدارندگی (برای بو و طعم)، در برابر ضربه و سوراخ شدن نیز مقاوم هستند.

 

بسته بندی پلاستیکی غذای حیوانات خانگی

 

مزایای بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی

بسته‌بندی باید مانعی در برابر آسیب ایجاد کرده و به‌طور خاص ایمنی و کارایی تغذیه‌ای را تضمین کند. در ادامه به بررسی مزایای بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی می‌پردازیم:

 

کاهش میزان اکسیژن و حفظ مواد مغذی

کاهش میزان اکسیژن ازطریق به حداقل رساندن فضای ورودی و سپس فلاشینگ نیتروژن برای حذف اکسیژن انجام می‌شود. حذف اکسیژن، پتانسیل ترشیدگی چربی را کاهش می‌دهد و به‌طور کامل از دست دادن ویتامین‌ها را متوقف می‌کند. حذف کامل اکسیژن در سیستم‌های گوشتی باعث افزایش ماندگاری و کاهش رشد باکتری‌ها می‌شود. میان وعده‌های رایج گوشت خشک ممکن است به بسته‌های جاذب اکسیژن برای جذب اکسیژن موجود در بسته نیاز داشته باشند.

 

جلوگیری از ورود حشرات

برخی از بسته‌بندی‌ها از پتانسیل نفوذ جلوگیری می‌کنند. اگر حشرات وارد بسته‌بندی شوند، مواد غذایی را می‌خورند و ضایعات و پروتئین حشرات را برای حیوانات خانگی به جا می‌گذارند.

 

کنترل نفوذ رطوبت

کپک‌ها و باکتری‌ها را نمی‌توان به‌طور کامل از بین برد؛ زیرا آن‌ها به رشد (آهسته) در فعالیت کم‌آب ادامه می‌دهند. باکتری‌ها و کپک‌ها از همان مواد مغذی که به حیوانات خانگی تحویل داده می‌شوند، تغذیه کرده و رشد می‌کنند و در نتیجه مواد مغذی موجود در غذا را کاهش می‌دهند. از دست دادن بسیاری از مواد مغذی می‌تواند در سطوح رطوبت کم رخ دهد، جایی که کپک‌ها به سرعتی آهسته رشد می‌کنند.

 

تحمل حرارت بالا

ازآنجایی‌که دما در انبارها و کامیون‌های حمل مواد غذایی افزایش می‌یابد، بسته‌بندی نباید به‌گونه‌ای باشد که باعث عرق کردن یا انتشار مواد شیمیایی شود. افزایش تعریق داخلی در محیط‌های گرم و مرطوب، احتمال تشکیل کپک و سموم کپک را افزایش می‌دهد. بسته‌بندی باید به‌شکلی باشد که تحمل بالایی در برابر حرارت داشته باشد. به‌علاوه حرارت بالا چربی‌ها و روغن‌ها را مایع می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد از بسته‌بندی‌های دوخته‌شده خارج شوند.

 

افزایش ماندگاری محصول

بسته‌بندی به افزایش ماندگاری محصول در طول انبارداری و حمل کمک می‌کند و مانع از فساد محصولات، به هم ریختن شکل ظاهری، خرد شدن، ورود حشرات، از بین رفتن مواد مغذی و ... می‌شود.

 

جذب مشتری

بسته‌بندی با ارائه تصاویر گرافیکی زیبا، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف باعث جلب توجه صاحبان حیوانات خانگی می‌شود. کیسه‌های ایستاده غذای حیوانات بر روی قفسه‌های فروشگاه‌ها مشتری را به سمت خود جذب می‌کند و باعث افزایش فروش محصولات و شهرت برند می‌شود. به‌علاوه بسته‌های زیپ‌دار و دسته‌دار به‌خاطر حمل راحت‌تر بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند.

 

روش بسته‌بندی فلاشینگ نیتروژن

فلاشینگ نیتروژن فرایندی است که در آن نیتروژن مخصوص مواد غذایی، قبل از مهروموم شدن بسته‌بندی به داخل کیسه یا ظرف غذای حیوانات خانگی دمیده می‌شود. این کار با دفع اکسیژن ظرف بسته‌بندی و جایگزینی آن با نیتروژن انجام می‌شود. نیتروژن، گازی غیرواکنشی و بی‌خطر است که طعم و بافت غذای حیوانات خانگی را تغییر نمی‌دهد. این گاز به‌دلایل زیادی ازجمله موارد زیر استفاده می‌شود:

  • غلظت بالای نیتروژن (حدود 99 درصد) به حفظ تازگی و ارزش غذایی غذای حیوانات خانگی کمک می‌کند. همچنین باعث کاهش تخریب و فساد مواد غذایی می‌شود.
  • اکسیداسیون چربی‌ها و روغن‌ها منجر به ترشیدگی مواد غذایی شده که منجر به بو و طعم بد می‌شود. با فلاشینگ نیتروژن می‌توان ماندگاری غذای حیوانات خانگی را افزایش داد.
  • با حذف رطوبت ازطریق فلاشینگ نیتروژن می‌توان از رشد میکروب‌ها در غذای حیوانات خانگی جلوگیری کرد.
  • نیتروژن به‌عنوان بالشتکی برای بسته‌بندی عمل می‌کند و در هنگام حمل‌ونقل و تحویل مانع از خرد شدن غذای حیوانات می‌شود.

 

انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی غذای حیوانات

یکی از دستگاه‌های تولیدی توسط شرکت استیل غرب آسیا، دستگاه بسته‌بندی غذای حیوانات است. این دستگاه‌ها در طرح‌ها، سایزها و کارایی‌های مختلف موجود هستند که در ادامه به توضیح عملکرد آن‌ها می‌پردازیم:

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک یکی از دستگا‌ه‌های مورداستفاده برای بسته‌بندی غذای حیوانات است. این دستگاه دقت و سرعت بالایی دارد و برای بسته‌بندی محصولات در حجم بالا کاربرد دارد. روند کار این دستگاه به صورت زیر است:

  • ظروف یا پاکت‌های مورداستفاده به‌صورت دستی یا اتوماتیک روی دستگاه قرار داده می‌شوند.
  • غذای حیوانات به وسیله پرکن‌های اتوماتیک داخل پاکت‌ها ریخته می‌شود.
  • پس از پر شدن، پاکت‌ها با استفاده از نوار نقاله به سمت دستگاه هدایت می‌شوند و بسته‌بندی با استفاده از روش فلاشینگ نیتروژن انجام می‌شود.
  • در مرحله آخر لیبل‌زنی و چاپ اطلاعات بر روی بسته‌بندی انجام می‌شود و پاکت‌ها بر روی میز ترافیک در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

 

دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک

دستگاه بسته‌بندی دیگری که توسط شرکت استیل غرب آسیا تولید می‌شود، دستگاه تری سیلر نیمه‌اتوماتیک است. این دستگاه مشابه دستگاه تری سیلر اتوماتیک کار می‌کند و تفاوت آن در انجام برخی از مراحل توسط اپراتور است.

 

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر برای بسته‌بندی محصولات با حجم پایین مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این دستگاه اپراتور پاکت‌های پرشده از غذای حیوانات را داخل دستگاه قرار می‌دهد و فرایند بسته‌بندی با کمک فلاشینگ نیتروژن انجام می‌شود. در نهایت اپراتور پاکت‌ها را از دستگاه خارج می‌کند و فرایند بسته‌بندی به اتمام می‌رسد.

 

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر 

 

قیمت دستگاه بسته‌بندی غذای حیوانات

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید دستگاه بسته‌بندی غذای حیوانات، توجه به قیمت دستگاه است. قیمت دستگاه‌های مختلف متفاوت است و تحت تأثیر عوامل متعددی تغییر می‌کند. به‌عنوان مثال قیمت‌ دستگاه‌ها به حجم و سرعت تولید دستگاه، سایز دستگاه، سایز ظروف مورداستفاده برای بسته‌بندی، روش بسته‌بندی (وکیوم، اتمسفر اصلاح‌شده و ...)، جنس بدنه و متریال مورداستفاده در ساخت دستگاه، خدمات پس از فروش، محل نصب دستگاه، تجهیزات جانبی نصب‌شده بر روی دستگاه، اتوماتیک یا دستی بودن دستگاه و ... بستگی دارد. بنابراین برای کسب اطلاعات درخصوص قیمت دستگاه‌های مختلف با شرکت ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

 

انتخاب بهترین دستگاه بسته‌بندی غذای حیوانات

اگر قصد راه‌اندازی خطوط بسته‌بندی غذای حیوانات خانگی دارید، ابتدا باید به تحقیق درخصوص نوع غذای موردنظر، ظروف بسته‌بندی، روش بسته‌بندی مناسب و ... بپردازید. پس از تعیین نیازهای شرکت می‌توانید دستگاهی متناسب با حجم تولیدی مد نظر شرکت انتخاب کنید. اما توجه به این نکته بسیار مهم است که عوامل زیادی بر مشخصات دستگاه بسته‌بندی انتخابی شما تأثیر می‌گذارند که در ادامه به توضیح این عوامل می‌پردازیم:

  • حجم، سرعت و دقت تولید. حجم، سرعت و دقت تولید از عوامل مهمی هستند که در هنگام انتخاب دستگاه باید در نظر بگیرید. اگر حجم و سرعت تولید بالا باشد به دستگاه اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک نیاز پیدا می‌کنید اما اگر حجم و سرعت تولید پایین باشد از دستگاه‌های دستی می‌توانید بهره‌مند شوید.
  • روش بسته‌بندی. بسته‌بندی محصولات با روش‌های متفاوتی ازجمله اتمسفر اصلاح‌شده یا وکیوم انجام می‌شود که هر یک از این روش‌ها به تجهیزات جانبی متفاوتی نیاز دارند. بنابراین در هنگام انتخاب دستگاه باید روش بسته‌بندی موردنظر را مشخص کنید.
  • ملاحظات ماندگاری محصول. یکی دیگر از فاکتورهای مهم پیش از خرید دستگاه بسته‌بندی، توجه به ماندگاری محصولات است. برخی محصولات به ماندگاری طولانی‌تری نیاز دارند درحالی‌که برخی دیگر بیشتر نگهداری می‌شوند و باید به مدت طولانی‌تری تازه بمانند. بنابراین توجه به ماندگاری محصول پیش از خرید دستگاه به انتخاب دستگاه بهتر کمک می‌کند.
  • تجهیزات جانبی. تجهیزات جانبی موردنیاز نیز جزو مهم‌ترین عوامل در هنگام خرید دستگاه هستند. در برخی موارد شرکت‌ها دستگاه‌هایی با تجهیزات جانبی خاصی انتخاب می‌کنند که در طول روند بسته‌بندی کارایی زیادی ندارند یا نبود آن‌ها تأثیری بر سرعت تولید نمی‌گذارد.
  • بودجه شرکت. مهم‌ترین عامل در هنگام انتخاب دستگاه، بودجه اختصاص داده شده برای خرید دستگاه است. پس از تخصیص بودجه با کارشناسان شرکت استیل غرب آسیا مشورت کنید و از راهنمایی‌های آن‌ها درخصوص انتخاب بهترین و مناسب‌ترین دستگاه بهره‌مند شوید. کارشناسان ما با صبر و حوصله پاسخگوی سؤالات شما هستند.

همان‌طور که گفتیم شرکت استیل غرب آسیا، یکی از شرکت‌های فعال درزمینه تولید دستگاه‌های بسته‌بندی غذای حیوانات است. این شرکت دستگاه‌هایی باکیفیت و متنوع تولید می‌کند و در کمتر‌ین زمان ممکن به شما تحویل می‌دهد. بنابراین اگر قصد راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی غذایی حیوانات دارید به ما مراجعه کنید و از خدمات شرکت ما بهره‌مند شوید.

 

منابع

icapsulepack.com

globalpetindustry.com

rotorprint.com

 


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید