دستگاه بسته‌بندی میگو - قیمت و خرید انواع دستگاه

دستگاه بسته‌بندی میگو - قیمت و خرید انواع دستگاه

مدت مطالعه: دقیقه
۱۱ فروردین ۱۴۰۳
0

.روش‌های بسته‌بندی میگو شامل بسته‌بندی با استفاده از روش سیل وکیوم و اتمسفر اصلاح‌شده هستند. دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک دستگاهی است که برای بسته‌بندی میگو و محصولات دریایی استفاده می‌شود و به افزایش ماندگاری و تازگی محصول کمک می‌کند.

میگو یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای دریایی است که سرشار از سلنیوم، امگا3 و پروتئین است و در سال‌های اخیر برای کاهش کلسترول بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ازآنجایی‌که این ماده غذایی بسیار مفید و ارزشمند است،‌ نگهداری و جلوگیری از کاهش کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از روش‌های حفظ تازگی و طراوت میگو،‌ بسته‌بندی آن است.

شرکت استیل غرب آسیا یکی از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های بسته‌بندی میگو است که به تولید دستگاه‌های مختلف می‌پردازد. در این مطلب به معرفی دستگاه‌های تولیدی توسط این شرکت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

بسته‌بندی غذاهای دریایی

بسته‌بندی غذاهای دریایی یکی از مهم‌ترین عناصر در زنجیره تأمین این صنعت است. بسته‌بندی معمولی غذاهای دریایی شامل بسته‌بندی اسکین‌ پک، مقوا، کیسه‌های انعطاف‌پذیر و قوطی‌های فلزی است. بسته به نوع محصول دریایی (ماهی، میگو، صدف، ماهی تن و ...) و تازه یا منجمد بودن آن، از انواع بسته‌بندی‌های مختلف استفاده می‌شود.

 

بسته‌بندی مناسب و استاندارد میگو

بسته‌بندی مناسب و استاندارد میگو برای حفظ کیفیت و تازگی آن بسیار مهم است. استفاده از مواد اولیه مناسب و فناوری‌های جدید برای الزامات استاندارد بسته‌بندی میگو ضروری هستند.

بسته‌بندی میگو باید از آسیب دیدن محصول در هنگام حمل‌ونقل و نگهداری جلوگیری کند و ماندگاری آن را افزایش دهد.

برای بسته‌بندی میگو از مواد مختلفی مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، مقوا، قوطی‌های فلزی و ... استفاده می‌شود.

ازآنجایی‌که میگو را می‌توان به مدت طولانی در فریزر نگهداری کرد، داشتن بسته‌بندی مناسب و مقاوم در برابر رطوبت و حفظ کیفیت میگو در داخل بسته‌بندی، فاکتورهایی بسیار مهم هستند.

 

بسته‌بندی مناسب و استاندارد میگو 

 

ویژگی‌های بسته‌بندی استاندارد میگو

ویژگی‌های بسته‌بندی استاندارد میگو شامل موارد زیر هستند:

  • بسته‌بندی باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد.
  • ساختار آن باید محکم و مقاوم در برابر ضربه باشد.
  • باید از ورود آب به داخل بسته جلوگیری کند.
  • برای یخ‌زدایی سریع مناسب باشد.
  • صددرصد قابلیت بازیافت داشته باشد.
  • مقرون‌به‌صرفه باشد.
  • ظاهر جذابی داشته باشد تا توجه مشتری را به خود جلب کند.
  • قابل تنظیم و سفارشی‌سازی بر اساس نیاز مصرف‌کننده باشد.
  • دارای بسته‌بندی پایدار و سازگار با محیط‌زیست باشد. بسته‌بندی‌های پایدار مانند کارتن‌های کاملاً قابل بازیافت، مواد تجدیدپذیر و مواد چوبی باعث کاهش استفاده از پلاستیک و رفع نگرانی‌های زیست‌محیطی شده‌اند.

 

انواع بسته‌بندی میگو

میگو با استفاده از روش‌های مختلفی بسته‌بندی می‌شود که در ادامه به توضیح این روش‌های بسته‌بندی می‌پردازیم:

 

بسته‌بندی اسکین پک

بسته‌بندی اسکین پک‌ نوعی بسته‌بندی بر روی قطعه‌ای مقوا است که برای بسته‌بندی غذاهای دریایی مانند فیله ماهی یا میگو استفاده می‌شود. پوششی نازک از پلاستیک شفاف بر روی غذای دریایی پیچیده می‌شود و فیلم به‌شکل خود قطعه ماهی یا میگو در می‌آید.

برای آب‌بندی فیلم پلاستیکی از پوشش حرارتی استفاده می‌شود. گرما پلاستیک مورداستفاده (از جنس LDPE، یونومر، PVC و غیره) را نرم می‌کند و آن را روی محصول قرار می‌دهد. به‌طور کلی، برای بسته‌بندی اسکین پک از روش سیل وکیوم استفاده می‌شود تا فیلم پلاستیکی با پوشش حرارتی به مقوا متصل شود.

بسته‌های بلیستر، ظاهر و بافتی مشابه بسته‌های اسکین پک دارند. پلاستیکی که محصول را در بسته‌های اسکین پک می‌پوشاند، ابتدا شکل و فرم موردنظر را به خود می‌گیرد. بنابراین تمایز قابل‌توجهی بین این دو شکل بسته‌بندی وجود دارد.

 

پاکت‌های قابل تنظیم

پاکت‌های انعطاف‌پذیر (گاهی‌اوقات پاکت‌های ایستاده نامیده می‌شوند) پاکت‌هایی با قابلیت آب‌بندی مجدد هستند. برای ساخت این پاکت‌ها از فویل، انواع پلاستیک‌ها و گاهی کاغذ استفاده می‌شود. از این پاکت‌ها برای بسته‌بندی غذاهای دریایی منجمد (میگو، خرچنگ، صدف، ماهی و غیره)، میان وعده‌ها، قهوه، غلات، مایعات، پودرهای صنعتی و ... استفاده می‌شود.

پاکت‌های انعطاف‌پذیر در حال حاضر طرفداران زیادی دارند؛‌ زیرا بسیاری از آن‌ها قابل آب‌بندی مجدد، سازگار با محیط‌زیست و ارزان‌تر از سایر مواد بسته‌بندی پرمصرف هستند.

به‌علاوه این واقعیت که پاکت‌های انعطاف‌پذیر دارای ردپای کربن کمتری نسبت به بسته‌بندی‌های سخت هستند، به استفاده گسترده آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، این پاکت‌ها نسبت به بسیاری از انواع دیگر بسته‌بندی‌های معمولی، فضای کمتری را در محل‌های دفن زباله اشغال می‌کنند.

 

نوار تسمه‌های ساخته‌شده از پلی پروپیلن

نوار تسمه‌های پلی پروپیلن (PP) یکی از رایج‌ترین انواع تسمه در بازار است. این نوارها دارای چندین عرض، مقاومت کششی و قطر هسته متفاوت هستند. عرض، قدرت و اندازه هسته که برای نیازهای بسته‌بندی شما بهینه هستند، بر اساس هدف شما تعیین می‌شوند.

این ماده تسمه‌‌ای ممکن است به‌صورت دستی با استفاده از یک کشنده (همچنین به‌عنوان تسمه‌کش دستی شناخته می‌شود) یا به‌صورت نیمه‌خودکار با استفاده از فناوری تسمه‌بندی اعمال شود.

بسته‌بندی اقلام و بسته‌بندی پالت‌های ظروف غذا، به‌ویژه انواع مختلف غذاهای دریایی منجمد، دو مورد از رایج‌ترین استفاده‌ها برای تسمه‌بندی پلی ‌پروپیلن است که می‌تواند با نرخ مقرون‌به‌صرفه‌ای از تولیدکنندگان فیلم پلی ‌پروپیلن در دسترس باشد.

 

انجماد سریع و جداگانه (IQF)

انجماد سریع و جداگانه نوعی روش بسته‌بندی است که شامل منجمد کردن بخش‌های کوچک غذا به‌صورت جداگانه قبل از بسته‌بندی است. مزیت این روش بسته‌بندی در مقایسه با سایر روش‌های انجماد برای تولید مواد غذایی منجمد این است که زمان بسیار کمتری برای انجماد محصول صرف می‌شود.

مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. نوع فناوری انجمادی که استفاده کرده و محصولی که بسته‌بندی می‌کنید، زمان دقیق انجماد را تعیین می‌کنند.

در این روش از تشکیل کریستال‌های بزرگ‌تر یخ در سلول‌های کامل محصول جلوگیری می‌شود. کریستال‌های یخ بزرگ در سطح مولکولی، غشای سلولی را از بین می‌برند.

در مقایسه با سایر روش‌های انجماد، روش انجماد سریع و جداگانه باعث می‌شود شکل، رنگ، عطر و طعم مواد غذایی پس از یخ‌زدایی حفظ شوند.

 

قوطی‌ها

کنسرو کردن یک سنت دیرینه در بخش ماهی بوده است. پس از فراوری، خرچنگ، ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، صدف، شاه‌ماهی و غذاهای دریایی مختلف دیگر کنسرو می‌شوند.

کنسرو کردن فرایندی است که در آن یک قوطی فلزی (معمولاً از جنس قلع) با یک رویه فلزی بسته می‌شود و سپس آن را گرم می‌کنند تا هوا خارج نشود. این روش باعث حفظ مواد غذایی درون قوطی می‌شود.

غذاهای دریایی کنسرو شده تجاری، مانند ماهی تن، ممکن است به مدت پنج سال پس از کنسرو و صادرات نگهداری شوند. ماندگاری کنسروها طولانی است، اما نسبت به سایر روش‌های بسته‌بندی گران‌تر هستند.

 

انواع بسته بندی میگو

 

مواد مورداستفاده در بسته‌بندی میگو

مواد مورداستفاده در بسته‌بندی میگو عبارت‌اند از:

  • پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) معمولاً برای پوشش کارتن اولیه استفاده می‌شود.
  • به‌جای فیلم LDPE، فیلم پلی اتیلن با چگالی مولکولی بالا (HM-HDPE) نیز استفاده می‌شود. این ماده مقرون‌به‌صرفه است اما شفاف نیست.
  • فیلم تک‌ لایه LDPE یا LLDPE (پلی اتیلن با چگالی کم خطی)
  • فیلم دو لایه، LDPEیا LLDPE  کو اکستروژن
  • LLDPE کو اکستروژن،B  پلی آمید، B – LLDPE
  • فیلم پنج لایه
  • ورقه پلی استر / LDPE
  • سینی‌های پلاستیکی پلی استایرن (EPS) یا پلی اتیلن ترفتالات (PET)
  • قوطی فلزی از جنس قلع
  • نوارهای پلی پروپیلن

 

روش‌های بسته‌بندی میگو

میگو به دو روش اتمسفر اصلاح‌شده و وکیوم بسته‌بندی می‌شود که در ادامه به توضیح این روش‌ها می‌پردازیم:

 

روش‌های بسته‌بندی میگو

 

بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده

در روش بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده، اتمسفر داخل بسته‌بندی دچار تغییر یا اصلاح می‌شود تا فضایی بهینه برای افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت مواد غذایی فراهم شود. بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده، تکنیکی بسیار مؤثر برای به تأخیر انداختن فساد میکروبی و ترشیدگی اکسیداتیو در محصولات دریایی است. برای جلوگیری از ترشیدگی، نباید از اکسیژن برای بسته‌بندی محصولات دریایی روغنی استفاده کرد. استفاده از دی اکسید اکربن برای مهار باکتری‌های فاسد هوازی رایج، مانند گونه‌های سودوموناس (در هوای آزاد)، اسینتوباکتر و موراکسلا ضروری است.

تخریب میگو عمدتاً توسط میکروارگانیسم‌ها ایجاد می‌شود. عمل آنزیمی ذاتی آن باعث سیاه شدن میگو می‌شود. بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده می‌تواند میگو را تازه نگه دارد. بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده با مخلوط گازی 40٪ دی اکسید کربن و 60٪ نیتروژن انجام می‌شود. ماندگاری این بسته‌بندی 22 روز بیشتر از نمونه‌های بدون اتمسفر اصلاح‌شده است.

 

بسته‌بندی وکیوم

بسته‌بندی وکیوم روشی ایده‌آل برای حفظ انواع مواد غذایی و مهم‌تر از همه برای غذاهای تازه مانند گوشت، ماهی یا میگو است. در طول فرایند وکیوم، اکسیژن پیرامون مواد غذایی خارج می‌شود تا فرایند طبیعی اکسیداسیون به تعویق بیفتد و خواص ارگانولپتیک (ویژگی‌های ظاهری) محصول برای مدت طولانی‌تری حفظ شوند. درمورد گوشت یا غذاهای دریایی این امر حیاتی است؛ زیرا این مواد غذایی به شرایط خاصی از بهداشت و ایمنی نیاز دارند. مزایای بسته‌بندی وکیوم میگو شامل موارد زیر هستند:

  • ماندگاری طولانی‌تر. با بسته بندی وکیوم میگو، هیچ اکسیژنی نمی تواند به آن برسد. به این ترتیب محصول برای مدت طولانی‌تری تازه می‌ماند و ماندگاری بیشتری دارد.
  • افزایش ایمنی و کیفیت مواد غذایی. این روش باعث می‌شود رنگ، طعم و ساختار میگو برای مدت طولانی‌تری حفظ شوند. علاوه بر این، بسته‌بندی وکیوم به مواد غذایی ظاهری حرفه‌ای و بهداشتی می‌دهد.
  • بهینه‌سازی ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل. مواد غذایی در بسته‌بندی وکیوم، بو یا طعم را به مواد غذایی دیگر منتقل نمی‌کنند. آلودگی متقابل هیچ شانسی ندارد، بنابراین می‌توانید محصولات مختلف را در کنار هم ذخیره کنید. به‌علاوه مواد غذایی وکیوم‌شده به فضای ذخیره‌سازی کمتری نیاز دارند و بنابراین امکان ذخیره‌سازی آن‌ها به‌صورت عمده وجود دارد. همچنین با یک بار حمل‌ونقل می‌توانید مقدار بیشتری از محصول باکیفیت خود را جابجا کنید.

 

انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی میگو

یکی از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های بسته‌بندی میگو، شرکت استیل غرب آسیا است که به تولید دستگاه‌های مختلف می‌پردازد. در ادامه دستگاه‌های تولیدی این شرکت را معرفی می‌کنیم:

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک

روش‌های بسته‌بندی میگو شامل بسته‌بندی با استفاده از روش سیل وکیوم و اتمسفر اصلاح‌شده هستند. دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک دستگاهی است که برای بسته‌بندی میگو و محصولات دریایی استفاده می‌شود و به افزایش ماندگاری و تازگی محصول کمک می‌کند. در طول بسته‌بندی با استفاده از دستگاه تری سیلر اتوماتیک، در ابتدا میگوها به‌صورت دستی یا اتوماتیک داخل ظروف قرار داده می‌شوند. سپس ظروف با استفاده از نوار نقاله به سمت دستگاه هدایت می‌شوند و فرایند بسته‌بندی با کمک یکی از روش‌های ذکرشده انجام می‌شود. در نهایت پوشش فیلم بر روی ظرف دوخت می‌شود و ظروف به سمت بخش لیبل‌زنی یا برچسب‌زنی هدایت می‌شوند.

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک

یکی دیگر از دستگاه‌های مورداستفاده برای بسته‌بندی میگو، دستگاه تری سیلر نیمه‌اتوماتیک است که مشابه روش قبلی عمل می‌کند و فقط برخی از مراحل آن به‌صورت دستی و توسط اپراتور انجام می‌شود.

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک و نیمه اتوماتیک میگو

 

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر (وکیوم کابینی) نیز دستگاه دیگری است که برای بسته‌بندی میگو در ظروف پلاستیکی استفاده می‌شود. در طول بسته‌بندی با این دستگاه میگوها به‌صورت دستی داخل ظروف قرار داده می‌شوند و پس از انجام تنظیمات دستگاه و روشن کردن آن، بسته‌بندی با استفاده از روش اتمسفر اصلاح‌شده یا سیل وکیوم انجام می‌شود. این دستگاه به‌خاطر سرعت عملکرد پایین، برای تولید محصولات در حجم پایین استفاده می‌شود.

 

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ

دستگاه دیگری که برای بسته‌بندی میگو مورداستفاده قرار می‌گیرد، دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ است. این دستگاه قابلیت ساخت ظروف را با استفاده از فیلم‌های انعطاف‌پذیر و سخت دارد. پس از ساخت ظروف پلاستیکی، محصولات توسط دستگاه‌های پرکن داخل ظروف قرار داده می‌شوند و درنهایت فرایند وکیوم انجام می‌شود. پس از تکمیل بسته‌بندی، عملیات لیبل‌زنی و برچسب‌زنی انجام می‌شود و محصولات بسته‌بندی‌شده برای بسته‌بندی در کارتن‌‌های مقوایی بر روی میز ترافیک گرد هم می‌آیند.

 

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ

 

دستگاه بسته‌بندی سیل رومیزی

دستگاه بسته‌بندی سیل رومیزی دستگاهی است که برای بسته‌بندی مواد غذایی و محصولات مختلف در حجم بسیار پایین استفاده می‌شود. روند کار این دستگاه به‌طور کامل توسط اپراتور انجام می‌شود و برای مصارف کارگاهی، فروشگاه‌های کوچک، مصارف خانگی و ... کاربرد دارد. در طول بسته‌بندی اپراتور محصولات را داخل ظروف یا پاکت‌های پلاستیکی قرار می‌دهد. سپس با استفاده از دستگاه فرایند سلفون‌کشی انجام می‌شود.

 

قیمت دستگاه بسته‌بندی میگو

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید و انتخاب دستگاه‌های بسته‌بندی میگو،‌ قیمت دستگاه است. قیمت دستگاه تحت تأثیر عوامل مختلف تغییر می‌کند و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن مشخص کرد. عواملی که بر قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارند عبارت‌اند از:

  • حجم و سرعت تولید دستگاه
  • روش بسته‌بندی (وکیوم، بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده)
  • گازهای مورداستفاده در روش بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده
  • تجهیزات جانبی و آپشن‌های اضافی موردنظر مشتری
  • سایز دستگاه بسته‌بندی
  • سایز ظروف بسته‌بندی
  • اتوماتیک،‌ نیمه‌اتوماتیک یا دستی بودن دستگاه
  • جنس بدنه و متریال استفاده‌شده در ساخت دستگاه
  • خدمات پس از فروش ارائه‌شده توسط شرکت
  • جلسات آموزشی برای توضیح روش استفاده از دستگاه
  • هزینه‌های مربوط به نصب و راه‌اندازی دستگاه

 

انتخاب بهترین دستگاه بسته‌بندی میگو

پیش از انتخاب دستگاه بسته‌بندی میگو ابتدا باید نیازهای شرکت خود را تعیین کنید. سپس دستگاه‌های مختلف را مورد مطالعه قرار دهید، شرکتی معتبر پیدا کنید و از خدمات مشاوره آن‌ها بهره‌مند شوید. عواملی که باید در هنگام خرید دستگاه بسته‌بندی میگو مدنظر داشته باشید شامل موارد زیر هستند:

  • بودجه شرکت
  • حجم تولید
  • سرعت و دقت تولید‌
  • روش بسته‌بندی محصول
  • تجهیزات جانبی موردنیاز
  • الزامات ماندگاری

همان‌طور که گفتیم یکی از شرکت‌های فعال درزمینه تولید دستگاه‌های بسته‌بندی میگو، شرکت استیل غرب آسیا است. این شرکت معتبر سال‌ها است به تولید و خدمت‌رسانی در حوزه دستگاه‌های بسته‌بندی می‌پردازد. بنابراین اگر قصد راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی میگو دارید به ما مراجعه کنید و از خدمات شرکت ما بهره‌مند شوید.

 

منابع

atlasmeigoo.com

kingchuanpackaging.com

industrialpackaging.com

niftem.ac.in

kbtfoodpack.com

kbtfoodpack.com

cretel.com

mychefpro.com


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید