بسته بندی ماهی دودی به شیوه اتمسفر اصلاح شده

بسته بندی ماهی دودی به شیوه اتمسفر اصلاح شده

مدت مطالعه: دقیقه
۲۱ مهر ۱۴۰۳
0

مقاله به بررسی اهمیت فرآوری و بسته‌بندی ماهی دودی با استفاده از فناوری‌های نوین مانند بسته‌بندی در اتمسفر اصلاح شده (MAP) می‌پردازد. ماهی دودی به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع، به سرعت فاسد می‌شود. از طریق فرآیندهای سنتی مانند دود دادن و روش‌های نوین بسته‌بندی، می‌توان ماندگاری و کیفیت محصولات دریایی را افزایش داد. بسته‌بندی در MAP از رشد میکروبی جلوگیری کرده و پاتوژن‌های غذایی مانند لیستریا مونوسیتوژنز را کاهش می‌دهد. در پایان، شرکت استیل غرب آسیا معرفی شده که دستگاه‌های مختلف بسته‌بندی ماهی

ماهی دودی و اتمسفر اصلاح شده

 

تقاضا برای غذاهای دریایی به دلیل فواید سلامتی آن‌ها به عنوان منبع پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری همچنان در حال افزایش است. با این حال، به دلیل ترکیب بالای چربی‌های غیراشباع، غذاهای دریایی بسیار فاسدشدنی هستند. علاوه بر این، ماندگاری غذاهای دریایی به دلیل محتوای بالای مواد مغذی، pH خنثی، سطح بالای اسیدهای چرب چند غیراشباع و محتوای رطوبت بالا محدود است. ماهی، محصولات ماهی و غذاهای دریایی منابع عالی پروتئین با کیفیت بالا هستند: زیست‌دسترس‌پذیری پروتئین از ماهی تقریباً 5-15٪ بیشتر از منابع گیاهی است. عضلات ماهی حاوی پروتئین‌های میوفیبریلار، پروتئین‌های سارکوپلاسمیک، بافت همبند، پروتئین‌های استروما، پلی‌پپتیدها، نوکلئوتیدها و ترکیبات نیتروژن غیرپروتئینی هستند. فساد غذاهای دریایی عمدتاً ناشی از تغییرات بیوشیمیایی به دلیل فعالیت‌های میکروبی است، همچنین به میزان کمتری از آنزیم‌های داخلی و ترکیبات شیمیایی، بنابراین، عملیات واحد برای حفظ غذاهای دریایی باید بر جلوگیری از رشد باکتری‌ها و محدود کردن فعالیت آنزیمی متمرکز باشد. شیوه‌های صحیح حمل و نقل غذاهای دریایی از زمان برداشت تا مصرف برای جلوگیری از فساد و حفظ کیفیت برتر اهمیت دارد. صنایع مختلف از عملیات‌های واحد از مرحله برداشت، فرآوری و بسته‌بندی برای حفظ کیفیت و ایمنی غذاهای دریایی استفاده می‌کنند. 

غذاهای دریایی خام به صورت تازه یا منجمد به بازار عرضه می‌شوند، غذاهای دریایی می‌توانند با استفاده از روش‌های تماس غیرمستقیم، غوطه‌وری منجمد شوند. عملیات‌های واحد بیشتری مانند پوشش‌دهی، حرارت دادن، نمک زدن، خشک کردن، دود دادن، کنسرو کردن نیز به حفظ محصولات غذایی دریایی کمک می‌کنند. مواد بسته‌بندی و فناوری‌های فعلی مانند بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده (MAP) ، فعال و هوشمند نیز ماندگاری بهتری را فراهم می‌کنند. حمل و نقل صحیح غذاهای دریایی و استفاده از فناوری‌های مناسب سرد کردن، انجماد، فرآوری و بسته‌بندی به صنعت غذاهای دریایی کمک کرده است تا کیفیت برتر را حفظ کرده و انتظارات مصرف‌کنندگان را برآورده کند. مقاله ای در خصوص خرید دستگاه بسته بندی ماهی و محصولات دریایی- انواع مختلف و قیمت توسط کارشناسان استیل غرب آسیا نوشته شده است، که می توانید با کلیک بر لینک زیر آن را مطالعه کنید.

 

دود دادن تغییرات میکروبیولوژیکی و اکسیداتیو را به تعویق می‌اندازد و یک روش سنتی برای حفظ ماهی است. توانایی فرآیند دود دادن در حفظ ماهی به دلیل عمل هم‌افزای اضافه کردن نمک، اثر محافظتی ترکیبات دود و خشک‌کردن است.

 

 

شیوه دودی کردن ماهی

 ماهی‌های خام، بر روی سینی‌های دودی‌کردن در دمایی بالاتر از 70 درجه سانتی‌گراد قرار می گیرند، فرآیند دودی کردن 8 ساعت طول می کشد، سپس محصول دودی خشک حاصل شود.

با این حال، هدف تنها کند کردن فعالیت باکتری‌ها و آنزیم‌ها نیست، بلکه همچنین نرم کردن یا تغییر طعم، بافت و ساختار ماده خام است، که محصولی با طعم خاص و عمر مفید طولانی ولی محدود ایجاد می‌کند. برای حفظ ویژگی‌های درونی محصول به مدت طولانی، ذخیره‌سازی سرد و یک سیستم بسته‌بندی مؤثر نیاز است. در این زمینه، بسته‌بندی در خلا و اتمسفر اصلاح شده (MAP) همراه با سرد کردن، نشان داده شده است که عمر مفید ماهی و محصولات ماهی را با کند کردن رشد میکروبی افزایش می‌دهد .

was.smoked-fish-3

محصولات ماهی دودی به‌عنوان غذاهای آماده برای مصرف  که با بسته‌بندی در خلا و اتمسفر اصلاح شده، دارای عمر مفید نسبتاً طولانی در یخچال هستند، به فروش می‌رسند. این محصول به‌عنوان یکی از غذاهای پرخطر در نظر گرفته می‌شوند، زیرا می‌توانند با پاتوژن‌های غذایی آلوده شوند. در حال حاضر، نگرانی‌های میکروبیولوژیکی در اتحادیه اروپا مرتبط با غذاهای آماده برای مصرف با عمر مفید طولانی در یخچال به پاتوژن‌های غذایی مانند لیستریا مونوسیتوژنز متمرکز است .

مطالعات نشان داده است که مهار این باکتری های بیماری زا توسط بسته بندی اتمسفر اصلاح شده بهتر از بسته بندی تحت خلاء است. بسته بندی اتمسفر اصلاح شده همچنین دارای اثر بازدارندگی بر روی لیستریا مونوسیتوژنز (0-2 ℃) است. در شرایط MAP ، میزان تشخیص لیستریا و سایر پاتوژن ها به طور قابل توجهی کمتر از هوازی است و ترکیب بسته بندی اتمسفر اصلاح شده و دمای پایین، می تواند ماندگاری ماهی دودی را افزایش دهد. به طور کلی، فن آوری بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده، در محصولات گوشتی، میوه ها و سبزیجات، محصولات آبزی، محصولات طیور و محصولات پنیر استفاده می شود.

شرکت استیل غرب آسیا، با بیش از 22 سال تجربه در زمینه تولید و فروش دستگاه‌های بسته بندی صنایع غذایی از جمله محصولات دریایی مانند میگو، ماهی و .... ، آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره‌ی لازم در این زمینه می باشد. دریافت مشاوره‌ی حرفه‌ای برای خرید دستگاه از مزایایی است که می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند. شما می‌توانید اطلاعات کاملی را در مورد نوع دستگاه، مشخصات فنی، قیمت و هزینه‌های جانبی دستگاه بسته بندی محصولات خود را با کلیک بر لینک های زیر بدست آورید.

دستگاه تری سیلر نیمه اتوماتیک

دستگاه تری سیلر اتوماتیک

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ

دستگاه بسته بندی وکیوم چمبر

 

آن دسته از مشتریانی که نیاز به ظرف با شکلی منحصربفرد، جهت بسته بندی محصولات دریایی خود را دارند تا با ظروف عمومی موجود در بازار متفاوت باشد، می توانند طرح خود را ارئه دهند، ما در استیل غرب آسیا توسط دستگاه پرینتر سه بعدی، نمونه اولیه را می سازیم و پس از تایید شما به عنوان مشتری، قالب آن ساخته می شود و ظرف مورد نظر برای شما با تیراژ دلخواهتان تولید می گردد.

 شما می توانید با مطالعه مقاله  واحد فیلم و ظرف استیل غرب آسیا،  اطلاعاتی در خصوص فیلم ها و ظروف قابل بسته بندی با دستگاه های تری سیلر بدست آورید.

 

 همچنین مهندسین مجرب و متخصص ما می‌توانند نکات کلیدی را در زمینه خرید و استفاده از تجهیزات خط تولید را با شما به اشتراک بگذارد.اگر قصد خرید دستگاه بسته بندی محصولات دریایی را دارید، می‌توانید با کارشناسان در تماس باشید، مشاوره‌ی لازم را دریافت و با توجه به نیازهای کسب و کار خود، بهترین دستگاه بسته بندی محصولات دریایی را انتخاب کنید.



 


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید