دستگاه بسته بندی چای و دمنوش گیاهی - اتوماتیک و دستی

دستگاه بسته بندی چای و دمنوش گیاهی - اتوماتیک و دستی

مدت مطالعه: دقیقه
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
0

دستگاه های بسته بندی چای در انواع سیل وکیوم اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی برای بسته بندی چای توسط شرکت ماشین سازی استیل غرب آسیا طراحی و تولید شده است، که برای مصارف صنعتی، کارگاهی و خانگی استفاده می شوند.

چای یکی از محبوب‌ترین و پر مصرف ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. چای از جمله مواد غذایی حساس محسوب می شود که با کمی بی توجهی امکان دارد قبل از رسیدن به دست مصرف کننده آسیب ببیند و عطر و طعم خود را از دست بدهد. به همین منظور لازم است تا پس از کشت و مراحل خشک کردن ، به شیوه ای صحیح بسته بندی شود تا از هرگونه آسیب در امان بماند، رشد میکروبی در زمان نگهداری چای باعث کاهش طراوت آن شده و یکی از مشکلات عمده در صنعت چای است. بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده یکی از محبوب‌ترین روش‌های بسته‌بندی در صنعت چای است که از ترکیب بهینه نیتروژن خالص، اکسیژن و دی ‌اکسید کربن در بسته‌بندی با مانع بالا یا نفوذپذیر تشکیل شده است. تحقیقات نشان می‌دهند تزریق گاز نیتروژن در بسته‌بندی‌های چای رشد میکروبی را به شدت به تأخیر می‌اندازد و باعث می‌شود طعم استاندارد چای حفظ شود.

دستگاه های بسته بندی چای در انواع سیل وکیوم اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی برای بسته بندی چای توسط شرکت ماشین سازی استیل غرب آسیا طراحی و تولید شده است، که برای مصارف صنعتی، کارگاهی و خانگی استفاده می شوند.

 

عوامل مؤثر بر ماندگاری محصول چای

درک علل خراب شدن چای در انتخاب بسته‌بندی مناسب برای به حداکثر رساندن ماندگاری بسیار مهم است. معمولاً عواملی که باعث تخریب چای می‌شوند، تغییراتی در عطر، طعم، رنگ و بافت آن ایجاد می‌کنند.

 

عوامل ذاتی محصول خام

عواملی که مربوط به محصول خام می‌باشند عبارت‌اند از:

  • کیفیت اولیه: استفاده از مواد آزمایش نشده به‌راحتی منجر به خراب شدن می‌شود. به‌عنوان مثال، برگ چای مرطوب می‌تواند منجر به کپک زدن شود.
  • ماهیت ذاتی محصول: این محصول سرشار از مواد فعال است. برای مثال چای سبز در دمای اتاق تنها یک سال ماندگاری دارد.

فقط محصولات چای با کیفیت تضمین‌شده ارزش محافظت و افزایش عمر مفید دارند.

 

 نوع بسته‌بندی

طراوت و تازگی، سنگ بنای کیفیت چای است. هنگامی که چای تازه برداشت می‌شود، حاوی تعداد زیادی ترکیبات فرار است که به طعم و عطر بی‌نظیر آن کمک می‌کند. با گذشت زمان، این ترکیبات تجزیه شده و منجر به بدتر شدن طعم می‌شوند. برای درک کامل از تفاوت‌های ظریف چای، ضروری است که آن را تا حد امکان تازه نگه دارید.

چندین عامل کلیدی می‌توانند بر تازگی چای تأثیر بگذارند. قرار گرفتن درمعرض نور، رطوبت و هوا مقصر اصلی هستند که تجزیه ترکیبات مفید چای را تسریع می‌کنند:

  • اکسیژن: اکسیژن عامل اصلی از بین بردن تازگی و طراوت چای (خصوصا چای سیاه) است. برگ‌های چای به‌مرور زمان با قرار گرفتن در معرض هوا اکسید می‌شوند. با از بین رفتن پلی فنل‌ها و ویتامین‌ها، کیفیت چای تا حد زیادی کاهش می‌یابد. انواع بسته‌بندی با خواص آب‌بندی هوای تقویت‌شده به‌عنوان مانعی در برابر اکسیژن عمل می‌کند و خطر اکسیداسیون را کاهش می‌دهد. آب‌بندی‌های هرمتیک (فرایندی حیاتی که به‌طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شود و ایجاد سیل یا دوخت ضد هوا را تضمین می‌کند) و درب‌های طراحی شده خاص نمونه‌هایی از ویژگی‌هایی هستند که هوابندی برتر را افزایش می‌دهند.
  • رطوبت: چای ماده‌ای جاذب رطوبت است که رطوبت هوا را جذب می‌کند. در نتیجه، قرار گرفتن برگ‌های چای در معرض رطوبت باعث می‌شود طعم خود را بیهوده آزاد ‌کنند. مدیریت سطوح رطوبت برای حفظ کیفیت مطلوب چای حیاتی است. رطوبت بیش‌ازحد می‌تواند طعم‌ها را به خطر بیندازد و منجر به رشد کپک شود. برای حفظ تازگی چای توصیه می‌شود از گزینه‌های بسته‌بندی که رطوبت را به‌طور مؤثر جذب می‌کنند، استفاده شود. بسته‌های جذب‌کننده یا تنظیم‌کننده رطوبت، گزینه‌های عالی برای کنترل آن هستند.
  • نور: نور عامل تخریب‌کننده چای است؛ زیرا اشعه ماوراءبنفش می‌تواند ترکیبات ظریفی را که مسئول متمایز بودن آن‌ هستند، تجزیه کند. رنگدانه‌ها یا لیپیدهای گیاهی در برگ چای از طریق واکنش ناشی از نور به‌سرعت اکسید شده و باعث ایجاد طعم فلزی در برگ‌های چای می‌شوند. بنابراین، انتخاب مواد بسته‌بندی با حفاظت نور برتر بسیار مهم است. به‌دنبال گزینه‌هایی باشید که خاصیت مسدود کننده اشعه ماوراءبنفش را ارائه می‌کنند تا مطمئن شوید طعم و عطر چای دست‌نخورده باقی می‌ماند.
  • بوی نامطبوع: از دیدگاه میکروسکوپی، چای ساختاری متخلخل دارد. این گیاه مولکول‌های اطراف خود را جذب می‌کند و در تماس با بوهای نامطبوع به‌راحتی آلوده می‌شود.
  • گرما: هر چه دما بیشتر باشد، کیفیت چای سریع‌تر تغییر می‌کند. این مسئله عمدتاً در شرایط ذخیره‌سازی چای تاثیرگذار است.
  • میکروب‌ها: میکروب‌ها باعث تخریب،‌ فساد و آلودگی چای می‌شوند. در نتیجه رنگ،‌ طعم، عطر و آنتی‌ اکسیدان‌های موجود در چای از بین می‌روند.

با توجه به عوامل گفته‌ شده، ایجاد فضای بسته‌بندی بدون اکسیژن، خشک و تاریک برای برگ‌های چای ضروری است. همچنین حمل و نگهداری در دمای پایین نیز از عوامل مهم می‌باشند. به این ترتیب می‌توان عطر و طعم چای را برای مدت طولانی حفظ کرد.

 

انتخاب مواد بسته‌بندی مناسب چای

پس از درک عوامل خراب شدن چای، می‌دانیم که یک بسته‌بندی خوب به‌عنوان مانعی فیزیکی در برابر اکسیژن، رطوبت و میکروارگانیسم‌ها برای چای عمل می‌کند. عملکرد بسته‌بندی، ماندگاری طولانی‌مدت چای را تعیین می‌کند.

علاوه بر این واقعیت که مواد بسته‌بندی چای باید بتوانند از عبور نور جلوگیری کنند، نفوذپذیری نیز اهمیت زیادی دارد.

 

نوع بسته بندی

مزایا

بسته بندی در قوطی فلزی

جذابیت بصری، ذخیره سازی بلند مدت چای، محافظ عالی در برابر نور، رطوبت و هوا

بسته بندی با فویل

مانع خوبی در برابر عوامل خارجی، محافظ خوب در برابر نور، رطوبت و هوا

بسته بندی در ظروف شیشه ای

کمترین نفوذ پذیری را دارند. بنابراین عبور ترکیبات با وزن مولکولی کم از میان آن‌ها دشوار است

بسته بندی با کاغذ

در دسترس و مقرون به صرفه ، مستعد جذب رطوبت ، مناسب برای ذخیره سازی کوتاه مدت چای

بسته بندی درون ظروف و یا پوشش های پلیمری

پلیمرهایی مانند پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) ، پلی وینیل کلراید (PVC) یا پلی پروپیلن (PP) می‌توانند طیف وسیعی از نفوذپذیری را ارائه می دهند و اولین انتخاب بسته بندی چای در نظر گرفته می شوند

 

روش‌های بسته‌بندی چای برای افزایش ماندگاری

صرف‌نظر از فناوری بسته‌بندی استفاده‌شده، کلید محافظت از چای در برابر اثرات مخرب این است که چای در معرض اکسیژن، رطوبت، بو و نور قرار نگیرد. امروزه تلاش‌ها برای افزایش ماندگاری بر حذف یا اصلاح فضای اطراف چای در بسته‌بندی متمرکز است.

 

بسته‌بندی با فناوری نانو

بسته‌بندی با کمک فناوری نانو صنایع مختلف را متحول کرده است و بسته‌بندی چای نیز از این قاعده مستثنی نیست. با گنجاندن نانومواد در بسته‌بندی، می‌توان تازگی چای را افزایش داد. این نانوذرات می‌توانند لایه‌ای محافظتی و اضافی در برابر عناصر مضر ایجاد کرده و کیفیت چای را برای مدت طولانی حفظ کنند. نانوتکنولوژی زمینه‌ای در حال تکامل با پتانسیل بسیار زیاد برای نواوری‌های بسته‌بندی چای در آینده است.

 

بسته‌بندی وکیوم

بسته‌بندی وکیوم به تکنیک حذف هوا از چای کیسه‌ای قبل از سیل کردن اشاره دارد. در این روش هوا، رطوبت و میکروب‌ها از چای کیسه‌ای خارج می‌شوند و فرایند وکیوم کردن انجام می‌شود. استفاده از این روش باعث کاهش فرایند اکسیداسیون می‌شود. با به حداقل رساندن حضور اکسیژن، طراوت چای را می‌توان به مدت‌طولانی حفظ کرد. این روش به‌ویژه برای چای‌های ظریف مانند چای سبز و سفید که به‌شدت در برابر زوال اکسیداتیو آسیب‌پذیر هستند، مؤثر است.

روش بسته‌بندی وکیوم تضمین می‌کند که برگ‌های چای برای مدت طولانی ایمن هستند اما فشار زیاد روی چای باعث خرد شدن برخی از برگ‌ها و قابل استفاده نبودن آن‌ها می‌شود.

 

بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده (MAP)

بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده به تغییر اتمسفر اطراف محصولات غذایی در داخل یک بسته برای نگهداری مواد غذایی اشاره دارد. به‌طور کلی می‌توان اتمسفر اصلاح‌شده را به دو دسته مختلف فعال و غیرفعال تقسیم کرد.

  • بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده فعال را می‌توان به‌عنوان جایگزینی گازهای اصلی در بسته با مخلوط گازهای دلخواه تعریف کرد.
  • بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده غیرفعال به این معنی است که محصول با نوعی فیلم بسته‌بندی‌شده است. اتمسفر داخل بسته‌بندی نتیجه طبیعی تنفس محصول و انتشار گازها از طریق فیلم است. در این روش نیازی به تعویض گاز داخل بسته‌بندی نیست.

روش بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده، روشی ایده‌آل برای بسته‌بندی چای است. تولیدکنندگان چای فقط باید گازهای موجود در هر بسته را اصلاح کنند. گازهای موجود در بسته به‌عنوان مانع عمل کرده و باعث کاهش اکسیداسیون چای می‌شوند. در نتیجه ماندگاری آن را افزایش می‌دهند.

 

انواع بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده در زمینه بسته‌بندی چای

بسته به محصولات چای و مشخصات خاص آن‌ها، فناوری مناسب برای افزایش عمر مفید چای بسیار مهم است. در زیر محبوب‌ترین‌ روش‌های اتمسفر اصلاح‌شده ذکر شده‌اند:

 

فلاشینگ نیتروژن

فلاشینگ نیتروژن روشی معمول برای بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده فعال است. در طی این روش، گازی بی‌اثر به داخل کیسه تزریق می‌شود تا جایگزین اکسیژن شود. پس از سیل(دوخت) کیسه، محصول چای در فضایی خشک بدون اکسیژن قرار می‌گیرد و عمر مفید آن می‌تواند افزایش یابد.

ازآنجایی‌که نیتروژن گازی بی‌ضرر و بی‌اثر است، فلاشینگ نیتروژن به محبوب‌ترین فناوری بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده برای محصولات چای تبدیل شده است. این روش معمولاً در بسته‌بندی چای کیسه‌ای و چای فله‌ای استفاده می‌شود.

 

بسته‌های جاذب رطوبت و اکسیژن

این روش بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده شامل افزودن بسته‌های کوچک جاذب اکسیژن و رطوبت به بسته‌بندی چای است. این کیسه کوچک معمولاً حاوی مخلوطی از پودر آهن، کربن فعال یا آهک زنده است. این مواد می‌توانند رطوبت، اکسیژن و بوی داخل کیسه را جذب کنند. پس از سیل(دوخت) کیسه، اتمسفر موجود در کیسه اصلاح می‌شود.

این‌ بسته‌های جاذب رطوبت و اکسیژن معمولاً برای افزایش ماندگاری کیسه‌های قهوه و چای فله‌ای استفاده می‌شوند.

 

شیرهای یک‌طرفه

همان‌طور که از نام آن مشخص است، شیر یک‌طرفه به گاز موجود در کیسه اجازه می‌دهد تا از شیر خارج شود اما از ورود هوای خارجی جلوگیری می‌کند. این شیر معمولاً برای کاهش فشار گاز اضافی کیسه استفاده می‌شود تا مانع از ترکیدن کیسه شود.

معمولاً شیرهای یک‌طرفه بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده عمدتاً در بسته‌بندی قهوه استفاده می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهند دانه‌های قهوه برشته‌شده به مدت چند روز مداوم دی اکسید کربن آزاد می‌کنند. هنگامی که دی اکسید کربن به تجمع خود ادامه می‌دهد، کیسه می‌ترکد. بنابراین، هنگام بسته‌بندی دانه‌های قهوه برشته‌شده، دی اکسید کربن اضافی باید از بسته‌بندی خارج شود.

 

فیلم‌های بسته‌بندی بریر

فیلم‌های بسته‌بندی بریر به‌عنوان فناوری بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده غیرفعال در نظر گرفته می‌شوند. فیلم‌های بسته‌بندی خاص به جلوگیری از تماس با اکسیژن، دی اکسید کربن یا رطوبت کمک می‌کنند و در این روش نیازی به تغییر فضای بسته‌بندی نیست.

به‌طور کلی، فیلم‌های بریر از یک یا چند لایه از فیلم‌های انعطاف‌پذیر ساخته شد‌ه‌اند. این فیلم‌ها می‌توانند با رزین‌های مخصوص برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش پوشش داده شوند.

استفاده از این فیلم‌ها برای بسته‌بندی چای باعث افزایش ماندگاری و حفظ عطر آن می‌شود.

 

انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی چای

یکی از دستگاه‌های تولیدی توسط شرکت استیل غرب آسیا، دستگاه بسته‌بندی چای است. این دستگاه‌ها در سایزها و اشکال مختلف وجود دارند:

  • دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک
  • دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک
  • دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر
  • دستگاه سیل رومیزی
  • دستگاه ترموفرمینگ

دستگاه بسته‌بندی سیل وکیوم اتوماتیک

در طول بسته‌بندی با استفاده از دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک، قوطی‌ها، پاکت‌ها و ظروف به‌صورت اتوماتیک یا دستی در خط تولید قرار می‌گیرند. سپس چای با استفاده از دستگاه پرکن مولتی‌هد یا توزین‌دار به داخل ظروف ریخته می‌شود. سیستم کنترل‌کننده وزن به بررسی وزن می‌پردازد. بخشی از هوای داخل ظرفی که به سیستم قالب دستگاه رسیده از داخل ظرف خارج (وکیوم) می‌شود، در ادامه گاز متناسب با محصول به ظرف تزریق شده و در نهایت فیلم روی ظرف، سیل(دوخته) می‌شود. در انتها پاکت‌ها از تونل یووی و متال دتکتور عبور داده می‌شوند. پس از تکمیل فرایند بسته‌بندی، فرایند تاریخ‌زنی و نیز برچسب زنی بنا بنظر مشتری انجام می‌شود. در نهایت نیز ظروف بر روی میز ترافیک جمع می‌شوند.

دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک 

 

 

دستگاه بسته‌بندی سیل وکیوم نیمه‌اتوماتیک

بسته‌بندی با استفاده از دستگاه تری سیلر نیمه‌اتوماتیک بدین صورت است که برخی از مراحل توسط اپراتور و به‌‌صورت دستی است. روش کار دستگاه بسته‌بندی نیمه اتوماتیک میز روتاری طراحی و ساخت شرکت ماشین‌سازی استیل غرب آسیا به این صورت است:‌

پس‌ازآنکه اپراتور ظروف پر شده از محصول را بر روی قالب دستگاه قرار می‌دهد، می‌بایست میز آن را 180 درجه بچرخاند. سپس اپراتور با فشردن کلیدها، دستگاه شروع بکار می کند.

قالب دستگاه قابل تعویض بوده و می‌تواند جهت ظروف با ابعاد مختلف، متغیر باشد. فرآیند تعویض قالب به دلیل طراحی کاربر پسند ، بسیار راحت و آسان بوده و شما می توانید با یک دستگاه، چند دست قالب داشته باشید. و شما می توانید با یک دستگاه، چند دست قالب داشته باشید. همچنین قطعات به‌کاررفته در قالب دستگاه باعث می‌شود تا آب‌بندی مناسب در زمان وکیوم، تزریق گاز و نهایتاً بسته‌بندی، به‌درستی و بدون خطا صورت گیرد.

 دستگاه سیل وکیوم نیمه اتوماتیک

 

 

دستگاه بسته‌بندی وکیوم چمبر

دستگاه بسته‌بندى وکیوم چمبر (وکیوم کابینی) جهت بسته‌بندى انواع محصولات غذایی در کیسه‌هاى پلاستیکی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. عموماً توسط این دستگاه، بسته‌بندى محصولات با وکیوم کامل انجام می‌شود ولی این دستگاه توانایی بسته‌بندی با روش اتمسفر اصلاح‌شده را نیز دارد. دستگاه وکیوم چمبر دو کابینه بسیار کارآمد است و نیاز به فضاى کمی دارد. روش کار این دستگاه به صورتی است که نیاز به اپراتور دارد. کیسه‌های پلاستیکی پر شده از محصول، به‌صورت دستی در دستگاه قرار داده شده و پس از وکیوم و تزریق گاز، بسته‌بندی به‌صورت دستی از دستگاه خارج می‌شوند.

 دستگاه وکیوم چمبر

دستگاه ترموفرمینگ

یکی دیگر از دستگاه‌های تولیدی شرکت استیل غرب آسیا، دستگاه ترموفرمینگ است. تفاوت این دستگاه با دستگا‌ه‌های سیل وکیوم در این است که ترموفرمینگ ظرف را هم می‌سازد. دستگاه ترموفرمینگ می‌تواند محصولات را در داخل ظروف پلاستیکی بسته‌بندی کند. در طول بسته‌بندی، فیلم در دستگاه قرار می‌گیرد و سپس توسط قالب، فرم‌دهی می‌شود. در ادامه بسته‌بندی شکل می‌گیرد و درنهایت برش‌های نهایی قالب انجام می‌شود. پس از ساخت ظرف،‌ پرکن‌های توزین‌دار شروع به پر کردن ظروف می‌کنند. تزریق گاز و وکیوم براساس تنظیمات دستگاه انجام می‌شود. بسته‌بندی سیل (دوخت) شده و ظرف از دستگاه خارج می‌شود. در انتها نیز دستگاه ردیف‌کن اتوماتیک،‌ جت پرینتر و میز ترافیک قرار دارند و فرایند بسته‌بندی را تکمیل می‌کنند.

در بسته‌بندی توسط دستگاه‌های ترموفرمینگ می‌توان از فیلم‌های زیر استفاده کرد:

  • فیلم نرم و انعطاف‌پذیر
  • فیلم سخت (مانند ظروف یک‌بار مصرف)

 

دستگاه سیل رومیزی

از دستگاه سیل رومیزی برای بسته‌بندی چای در حجم پایین و سرعت کم استفاده می‌شود. در طول بسته‌بندی، اپراتور ظروف را به‌صورت دستی با چای پر می‌کند. سپس فرایند وکیوم و دوخت زدن بسته به وسیله دستگاه انجام می‌شود. این فرایند به‌صورت کاملاً دستی انجام می‌شود و برای مصارف خانگی یا کارگاه‌های کوچک مناسب است.

 دستگاه سیل رومیزی

مزایای بسته‌بندی چای به روش وکیوم و اتمسفر اصلاح شده (MAP)

بسته‌بندی مناسب چای می‌تواند مزایای بی‌شماری را برای شما و مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشد. این مزایا عبارت‌اند از:

  • افزایش ماندگاری چای با جلوگیری از اکسیداسیون، تخریب، فساد و آلودگی
  • حفظ طعم، عطر، رنگ و ارزش غذایی چای با محافظت از آن در برابر نور، گرما، رطوبت و میکروب‌ها
  • افزایش رضایت مصرف‌کننده با بهبود ظاهر، تازگی و راحتی
  • کاهش ضایعات و هزینه‌های مربوط به تلفات، آسیب و فاسد شدن چای
  • فروش بیشتر با بهبود جذابیت بصری

 

قیمت دستگاه بسته‌بندی چای

یکی از عوامل مهم در هنگام انتخاب دستگاه بسته‌بندی، توجه به قیمت آن است. عوامل زیادی بر قیمت دستگاه‌های بسته‌بندی تأثیر می‌گذارند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  • نحوه عملکرد دستگاه: یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار بر قیمت دستگاه‌های بسته‌بندی، نحوه عملکرد آن‌ها ازجمله سرعت، دقت، حجم تولید، اتوماتیک یا دستی بودن و ... است.
  • اجزا و قطعات مورد استفاده در دستگاه: معمولاً در ساخت دستگاه‌های بسته‌بندی دستی از قطعات متحرک کمتری استفاده می‌شود. درحالی‌که در ساخت دستگاه‌های اتوماتیک قطعات و تجهیزات جانبی پیشرفته‌تری استفاده می‌شود. این عوامل تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت دستگاه دارند.
  • امکانات دستگاه: توانایی‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌های بسته‌بندی از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت آن‌ها هستند. به‌عنوان مثال یکی از امکانات مهم دستگاه‌های بسته‌بندی شرکت استیل غرب آسیا، توانایی آن‌ها در استفاده از روش اتمسفر اصلاح‌شده است. این شرکت از بهترین کیفیت، امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت دستگاه‌های‌ بسته‌بندی خود استفاده می‌کند.
  • میزان ظرفیت دستگاه: ظرفیت و سایز دستگاه نیز عاملی مؤثر بر قیمت است. دستگاه‌های بزرگ‌تر با حجم تولید بیشتر قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌های کوچک‌تر با حجم تولید کمتر دارند.
  • کاربرد دستگاه: دستگاه‌های بسته‌بندی صنعتی به‌خاطر داشتن ابعاد بزرگ‌تر به موتوری قوی‌تر نیاز دارند.
  • کیفیت ساخت: نوع متریال مورد استفاده برای ساخت بدنه دستگاه و قطعات تأثیری مستقیم بر قیمت آن می‌گذارد. در برخی موارد مصرف‌کننده دستگاهی با متریال با کیفیت و طول عمر بالا سفارش می‌دهد.
  • نوع محصول: نوع محصول تولیدی بر قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال دستگاه‌های بسته‌بندی محصولات غذایی با حساسیت بیشتری ساخته می‌شوند. همچنین مایع یا جامد بودن محصول نیز بر روی ساخت تأثیر می‌گذارد.
  • روش بسته‌بندی: روش بسته‌بندی اتمسفر اصلاح‌شده نیاز به تجهیزاتی جداگانه مانند ژنراتور نیتروژن دارد.

بنابراین پیش از انتخاب دستگاه، نیازهای شرکت خود را بررسی کرده و با توجه به عوامل گفته‌شده در بالا، بودجه خود را برای خرید دستگاهی با کیفیت بالا و طول عمری طولانی مشخص کنید.

 

خرید دستگاه بسته‌بندی چای

برای اطمینان از کیفیت چای که به دست مشتری می رسد باید نوع بسته بندی درست را انتخاب کنید. در این مقاله با انواع بسته بندی چای آشنا شدیم و انواع دستگاه های بسته بندی را هم معرفی کردیم. یکی از دستگاه‌های تولیدی توسط شرکت استیل غرب آسیا، دستگاه بسته‌بندی چای است. این شرکت دستگاه‌های مختلف اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با‌ قیمت‌ها و سایزهای مختلف تولید میکند. این دستگاه‌ها طراحی شدن تا با جلوگیری از نفوذ اکسیژن، رطوبت و نور ، در داخل بسته‌بندی یک محیط کنترل شده ایجاد کنند.  در صورتی که قصد خرید هر کدام از دستگاه های بسته بندی را دارید می توانید با کارشناسان فنی ما در استیل غرب آسیا تماس بگیرید تا از مشاوره های فنی رایگان ما بهره مند شویم. ما در این زمینه دارای تخصص فراوانی هستیم و می توانیم شما را در خرید بهترین تجهیزات با قیمت های مناسب راهنمایی کنیم .

 

 منابع

xhteapack.com

linkedin.com

erepo.lib.uwu.ac.lk

 


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید