قیمت و خرید دستگاه بسته بندی ماست تک نفره - لیوانی و سطلی

قیمت و خرید دستگاه بسته بندی ماست تک نفره - لیوانی و سطلی

مدت مطالعه: دقیقه
۰۶ تیر ۱۴۰۳
0

دستگاه بسته‌بندی ماست در انواع مختلف از جمله دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک، وکیوم چمبر، ترموفرمینگ انجام می‌شود. این دستگاه‌ها بسته به حجم و میزان تولید قابل سفارش هستند.

ماست و نوشیدنی ها و دسرهای آن خوشمزه و مغزی هستند و به تدریج به یک نیاز اساسی در زندگی مردم تبدیل شده اند. طراحی بسته بندی ماست نه تنها یک لذت بصری خوب را به مردم ارائه می دهد، بسته‌بندی ماست برای محافظت از محصول در برابر آلودگی و افزایش عمر مفید آن طراحی شده است. 

 نوع مواد بسته بندی ماست، برای حفظ کیفیت ماست بسیار مهم است.

تولیدکنندگان ماست با چالش‌هایی در بسته‌بندی محصول خود مواجه هستند. یکی از چالش‌های اصلی جلوگیری از نشت است. چالش دیگر کنترل میزان اکسیژنی است که وارد بسته‌بندی می‌شود؛ زیرا این امر می‌تواند بر کیفیت و ماندگاری محصول تأثیر بگذارد.

استیل غرب آسیا تولید کننده انواع دستگاه بسته بندی از جمله دستگاه بسته بندی لبنیات می باشد.  اما در این مطلب میخواهیم به طور تخصصی در مورد الزامات بسته بندی ماست صحبت کنیم و با دستگاه های بسته بندی آن آشنا شویم. 

بسته‌بندی ماست با استفاده از دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک، وکیوم چمبر، ترموفرمینگ انجام می‌شود. این دستگاه‌ها بسته به حجم و میزان تولید قابل سفارش هستند. برای آشنایی با انواع دستگاه‌های بسته‌بندی ماست با ما همراه باشید. 

 

بسته‌بندی ماست به روش‌ اتمسفر اصلاح‌شده

بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده (MAP) یک فناوری بسته‌بندی و نگهداری است که شامل بهینه‌سازی اتمسفر گازی اطراف یک غذا یا دیگر انواع محصولات فاسد شدنی مانند لبنیات و ماست در بسته‌بندی برای تازه نگه داشتن و افزایش ماندگاری آن است. روش‌ها و مواد بسته‌بندی مختلفی برای مهار اکسیداسیون، تنفس و کند کردن رشد میکروب‌ها استفاده می‌شوند.

اکسیداسیون، تنفس و رشد میکروب،‌ محرک اصلی کاهش ماندگاری محصولات فاسد شدنی هستند. همه این فرایندها به نسبت اکسیژن و دی اکسید کربن (یا عدم وجود آن‌ها) در اطراف محصول بستگی دارند. بنابراین، بسته‌بندی مپ این نسبت را هدف قرار می‌دهد و بهینه می‌کند تا محصولات را تازه نگه دارد.

در طول بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح‌شده،‌ هوای محیط از بسته خارج شده و با گاز دیگری یا مخلوط گاز محافظ سفارشی جایگزین می‌شود. بیشتر مخلوط‌های گاز مپ در مقایسه با هوای محیط، اکسیژن کمتری دارند، اما نیتروژن یا دی‌اکسیدکربن بسیار بیشتری دارند. این کار برای کاهش تولید مثل باکتری‌ها، به‌عنوان مثال در پنیر و ماست و سایر محصولات لبنی، یا کاهش سرعت تنفس میوه‌ها و سبزیجات انجام می‌شود.

 

انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی

بسته‌بندی ماست با کمک دستگاه‌های سیل وکیوم، ازجمله دستگاه‌های اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک،‌ ترموفرمینگ و دستگاه‌های رومیزی انجام می‌شود. شرکت استیل غرب آسیا یکی از شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌ها است که در ادامه دستگاه‌های آن را معرفی می‌کنیم:

دستگاه بسته‌بندی سیل وکیوم اتوماتیک

 

 دستگاه سیل وکیوم بسته بندی ماست

دستگاه‌ بسته‌بندی سیل وکیوم اتوماتیک یکی از دستگاه‌های بسته‌بندی ماست که به شکل کاملاً اتوماتیک و با سرعت و دقت بالا فرایند بسته‌بندی را انجام می‌دهد. در طول بسته‌بندی ظروف توسط دستگاه ظرف گذار یا با کمک اپراتور بر روی نقاله قرار می‌گیرند و دستگاه‌های پرکن عملیات پر کردن را انجام می‌دهند.

 دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک برای سطل های پلاستیکی سیل پذیر قابل استفاده است. در دستگاه پرکن حجم های مختلف پر کردن اختیاری است. شما می توانید با توجه به نیاز میزان آن را انتخاب کنید.

اگر نگاهی به دستگاه پر کن در کنار دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک بیاندازید، متوجه می شوید این تجهیزات برای بسته بندی ظروف در خطوط تولید و بسته بندی انبوه مناسب هستند. این دستگاه بسته بندی سطل های برای ماست، ژله، آبمیوه، بستنی، پودینگ، فرنی، مایعات یا خمیرهای دیگر و …. کاربرد دارد.

دستگاه بسته بندی اتوماتیک ماست با ساختاری معقول از درجه اتوماسیون بالایی برخوردار است. عمدتاً از سیستم کنترل PLC (نظارت و کنترل کل فرآیند پر کردن)، دستگاه ظرف گذار، قیف پرکن، نوار نقاله، دستگاه های پنوماتیک، سیل خودکار ظروف، سیستم قالب دستگاه، موتور و غیره تشکیل می شود.

 پس از پر شدن ظرف و ورود آن‌ها به داخل دستگاه و تزریق گاز موردنظر به داخل آن، درب بر روی ظرف سیل می‌شود. در نهایت ظروف با کمک نقاله به سمت دستگاه لیبل‌زن هدایت می‌شوند و پس از چاپ مشخصات بر روی ظروف، محصولات بر روی میز ترافیک گرد هم جمع می‌شوند تا در جعبه‌های حمل‌ونقل قرار داده شوند.

این دستگاه دارای مزایای ساختار یکپارچه و پیوسته، درجه بالایی از اتوماسیون، استفاده راحت، تعمیر و نگهداری ساده و راندمان تولید بالا است. دستگاه دارای کیفیت پایدار و عمر طولانی، عملکرد پیشرفته و کیفیت قابل اعتماد است.

 

دستگاه بسته‌بندی سیل وکیوم نیمه‌اتوماتیک

 

 دستگاه سیل وکیوم نیمه اتوماتیک بسته بندی ماست

دستگاه بسته‌بندی سیل وکیوم نیمه‌اتوماتیک نیز مشابه دستگاه اتوماتیک کار می‌کند و تنها تفاوت آن در انجام برخی از مراحل از جمله پر کردن ظروف و چرخاندن میز دستگاه توسط اپراتور و به‌صورت دستی می‌باشد. پس از فشردن دکمه توسط اپراتور عمل سیل کردن انجام میشود. این دستگاه برای کارگاه های کوچک، رستوران ها و حجم کار متوسط قابل استفاده است.

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ

 

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ ماست

دستگاه دیگری که برای بسته‌بندی ماست مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ است. اصول کار این دستگاه شبیه دستگاه اتوماتیک هست و تمامی تجهیزات جانبی نام برده برای این دستگاه نیز قابل استفاده است ، با این تفاوت که در طول بسته‌بندی با این دستگاه، ظروف با کمک فیلم‌های انعطاف‌پذیر یا سخت ساخته می‌شوند. سپس دستگاه پرکن پس از توزین، محصولات را داخل ظروف می‌ریزد و مرحله آب‌بندی توسط دستگاه انجام می‌شود.

 

دستگاه بسته‌بندی سیل رومیزی

 

دستگاه بسته بندی دستی ماست

دستگاه بسته‌بندی سیل رومیزی برای بسته‌بندی محصولات در حجم تولید بسیار پایین یا بسته‌بندی خانگی، کارگاهی و فروشگاه‌های کوچک استفاده می‌شود. فرایند بسته‌بندی با این روش کاملاً توسط اپراتور انجام می‌شود. 

مواد مورد استفاده در بسته‌بندی ماست

فرم‌های فعلی بسته‌بندی ماست در بازار کشور ما عمدتاً شامل موارد زیر هستند:

  • بسته‌بندی پلاستیکی. سه نوع بسته‌بندی پلاستیکی اصلی برای ماست وجود دارد.
    •  پلی اتیلن(HDPE)
    • پلی استایرن(PS)
    • پلی پروپیلن(PP)

 بدنه صاف ظرف از جنس پلی اتیلن (HDPE) را می‌توان با کاغذ برچسب‌گذاری و از درب‌های حرارتی ورقه‌ای فویل آلومینیوم یا درپوش‌های PE-LD برای سیل درب آن‌ها استفاده کرد. این بسته‌بندی معمولاً برای ماست تخمیر شده و استریل‌شده استفاده می‌شود. ماندگاری این ماست به‌طور کلی حدود 20 روز است و نیاز به نگهداری در یخچال دارد.

 بسته‌بندی در بطری پلی استایرن(PS) در برابر دماهای پایین مقاوم است و دمای پایین منفی 30 درجه را می‌تواند تحمل کند. ماندگاری ماست بسته‌بندی‌شده در این ماده عموماً حدود 21 روز است.

  • بسته‌بندی مواد کامپوزیتی. مواد بسته‌بندی کامپوزیتی از دو یا چند ماده با ویژگی‌های متفاوت تشکیل شده‌اند. عملکرد جامع بسته‌بندی مواد کامپوزیتی می‌تواند نیازهایی را که یک ماده واحد نمی‌تواند برآورده کند، برآورده کند. بسته‌بندی ماست در ظروف کامپوزیتی دارای عملکرد کلی خوب، اثر آب‌بندی حرارتی و اثر چاپ مناسب است. علاوه بر این، ماست بسته‌بندی‌شده با مواد کامپوزیتی نه تنها می‌تواند کیفیت ماست را بهبود بخشد بلکه عمر ماندگاری آن را نیز افزایش می‌دهد.
  • درب بسته‌بندی. درب فویل ساخته شده از کاغذ روکش فلزی، پلاستیکی یا فویل آلومینیومی (ازآنجایی‌که درب مورد استفاده دارای پوشش لاکی در قسمت زیرین است، محصولات لبنی با آلومینیوم فراوری‌شده تماس نخواهند داشت).

بسته بندی با مواد پلاستیکی  دارای مزایای زیر میباشد:

  • دوام و انعطاف پذیری
  • مقرون به صرفه بودن
  • وزن سبک
  • کاهش هزینه حمل‌ونقل
  • افزایش فرصت‌های برندسازی
  • بازاریابی را ازطریق طرح‌ها و برچسب‌گذاری‌های سفارشی
  • استفاده و نگهداری آسان
  • انتخابی ارجح برای مصرف‌کنندگان

گازهای مورد استفاده برای بسته‌بندی با روش اتمسفر اصلاح‌شده

مخلوط گازهای مورد استفاده در بسته‌بندی MAP به عوامل مختلفی از جمله نوع محصول فاسد شدنی، مواد بسته‌بندی، دمای نگهداری و مدت زمان نگهداری مورد انتظار بستگی دارد.

 

اکسیژن

اکسیژن ماده شیمیایی بسیار واکنش‌پذیری است که مسئول واکنش‌های شیمیایی مختلف است و حضور آن رشد میکروب را تسریع می‌کند. در بیشتر موارد، اکسیژن فساد مواد غذایی را تسهیل می‌کند، بنابراین باید از بسته‌بندی MAP حذف شود. کاهش اکسیژن در بسته‌ها، اکسیداسیون لیپید، قهوه‌ای شدن و رشد میکروب‌ها را کند می‌کند و در نتیجه ماندگاری بیشتر محصولات فاسد شدنی را افزایش می‌دهد.

 

دی اکسید کربن

دی اکسید کربن رشد میکروب‌ها را کاهش می‌دهد؛ زیرا می‌تواند به غشای سلولی آن‌ها نفوذ کند و تنفس سلولی را مختل کند (فرایندی که برای تولید مثل میکروب ضروری است).

بااین‌حال، استفاده از 100٪ دی اکسید کربن همیشه بهترین گزینه نیست زیرا:

  • تولید یا منبع دی اکسید کربن گران‌تر از نیتروژن است.
  • تحت شرایط خاصی، دی اکسید کربن می‌تواند وارد واکنش‌های شیمیایی شود.

به‌عنوان مثال، می‌تواند با آب واکنش داده و اسید کربنیک تشکیل دهد که می‌تواند کمی pH غذا را کاهش دهد. این مسئله می‌تواند بر ویژگی‌های حسی و ماندگاری برخی مواد غذایی تاثیر منفی بگذارد.

 

نیتروژن

نیتروژن گازی نسبتاً بی‌اثر است و به سختی وارد واکنش‌های شیمیایی با سایر مواد می‌شود. به این ترتیب از آن به‌عنوان گاز پرکننده برای جابجایی اکسیژن و ایجاد فضای محافظ در اطراف محصول استفاده می‌شود؛ زیرا قیمت ارزان‌تر و پایداری شیمیایی بالای آن در مقایسه با دی اکسید کربن به حفظ یکپارچگی بسته‌بندی کمک می‌کند.

 

گازهای نجیب

گازهای نجیب مانند آرگون و هلیوم گاهی‌اوقات مکمل یا جایگزین نیتروژن در بسته‌بندی MAP هستند. آن‌ها حتی گازهای بی‌اثرتر از نیتروژن هستند و برای برخی از محصولات بسیار حساس مانند غذاهای دریایی تازه مناسب هستند.

 

گاز مورد استفاده در بسته بندی محصولات لبنی، کربن دی اکسید به میزان 100% می باشد.

 

قیمت و خرید دستگاه بسته‌بندی ماست

قیمت دستگاه‌های بسته‌بندی ماست به طور کلی تحت تأثیر عوامل متفاوتی متغیر است. این عوامل عبارت‌اند از:

  • نوسانات بازار و قیمت ارز و دلار
  • آپشن‌های سفارشی دستگاه
  • سایز دستگاه
  • حجم تولید دستگاه
  • سرعت و دقت دستگاه
  • خدمات پس از فروش
  • جنس متریال استفاده‌شده در تولید دستگاه
  • سایز ظروف

بنابراین اگر قصد خرید دستگاه بسته‌بندی را دارید و سعی دارید از قیمت دستگاه مطلع شوید، موارد گفته شده را در نظر گرفته و پس از تعیین آن‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن قیمت دستگاه را متناسب با نوع دستگاه موردنظر برآورد می‌کنند و به شما اطلاع می‌دهند. آن‌ها همچنین در خصوص طرح‌های فروش و نحوه پرداخت نیز به شما مشورت می‌دهند و بهترین دستگاه و مقرون‌به‌صرفه‌ترین را به شما پیشنهاد می‌دهند.

 

منابع

yogurt-machines.com

divanpackaging.com

yogurt-machine.com

tianhuipackingmachine.com

 

 


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید