دستگاه بسته بندی بیسکوئیت - خرید و قیمت انواع دستگاه

دستگاه بسته بندی بیسکوئیت - خرید و قیمت انواع دستگاه

مدت مطالعه: دقیقه
۰۷ دی ۱۴۰۲
0

دستگاه‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی بیسکوئیت با توجه به میزان اتوماسیون، خانگی یا صنعتی بودن فرایند متفاوت هستند. اگر به فکر راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی بیسکوئیت هستید اما اطلاعات کافی در خصوص دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی مورد استفاده در خط تولید بسته‌بندی ندارید، به بلاگ ما مراجعه کنید.

بیسکوئیت یکی از مهم‌ترین فرآورده‌های تولیدشده از آرد است که به علت سهولت تهیه و نگهداری و مصرف، تولید آن رواج زیادی دارد. ازاین‌رو بسته‌بندی مناسب و صحیح بیسکوئیت، علاوه بر بهداشتی بودن محصول و حفظ آن از آلودگی‌ها، باعث افزایش فروش آن نیز می‌گردد. بیسکوئیت‌ها با استفاده از روش‌های مختلف بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شوند.
یکی از شرکت‌های تولیدی دستگاه‌های بسته‌بندی بیسکوئیت،‌ شرکت استیل غرب آسیا است که به‌صورت تخصصی به تولید دستگاه‌های بسته‌بندی مشغول است. این شرکت با هدف رضایت مشتری به تولید دستگاه‌های بسته‌بندی محصولات مختلف می‌پردازد. در این بلاگ به بررسی دستگاه‌های بسته‌بندی بیسکوئیت و روش کار آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه شوید و این مطلب مفید را برای آشنایی بیشتر با روش بسته‌بندی بیسکوئیت از دست ندهید.

مهم‌ترین دلایل بسته‌بندی بیسکوئیت

بیسکوئیت یکی از محصولات غذایی با آسیب‌پذیری بالا است که به‌راحتی پودر می‌شود، بنابراین توجه به بسته‌بندی آن بسیار مهم است. در زیر به مهم‌ترین دلایل بسته‌بندی بیسکوئیت اشاره شده است:

 

 

 

  • محافظت از بیسکوئیت در برابر آلودگی: تمام محصولات غذایی درمعرض خطر آلودگی ناشی از آلاینده‌ها و باکتری‌ها هستند. اما محصولاتی که برای مدت طولانی‌تری تحت حمل‌ونقل یا انبارداری قرار می‌گیرند احتمال آلودگی بیشتری دارند. به همین دلیل بسته‌بندی مناسب و یکپارچه بسیار مهم است. تولیدکنندگان مواد غذایی اقدامات کنترل کیفیت را در برنامه‌های بسته‌بندی مواد غذایی خود بسیار جدی می‌گیرند و از تست‌کننده‌های نشت برای کنترل یکنواخت بودن بسته بندی استفاده می‌کنند. بسته‌بندی معیوب نه تنها بر کیفیت و یکپارچگی محصول غذایی تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند سلامت مصرف‌کنندگان را هم تحت تأثیر قرار دهد.
  • افزایش عمر مفید محصول: بسته‌بندی صحیح می‌تواند عمر مفید محصول غذایی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. بسته‌بندی ضعیف منجر به ماندگاری کوتاه‌تر شده که به‌نوبه خود باعث مشکلات سلامتی مواد غذایی می‌شود. اکثر مردم تصور می‌کنند که نگهداری محصولات غذایی در دمای پایین باعث بهبود ماندگاری آن‌ها می‌شود. بااین‌حال، مواد غذایی داخل بسته در صورت قرار گرفتن در معرض اکسیژن همچنان تجزیه می‌شوند. همچنین بسته بندی مناسب می تواند از محصولات در برابر رطوبت محافظت کند، یک بسته بندی محکم و غیر قابل نفوذ امکان نفوذ رطوبت به داخل بسته بندی و ایجاد اثرات منفی در محصول بخصوص بیسکوئیت را نمی دهد.
  • حفاظت از مواد غذایی در برابر آسیب‌های فیزیکی: ممکن است کیفیت محصول غذایی تحت تأثیر آسیب فیزیکی قرار بگیرد. بسته بندی محصولاتی مانند بیسکوئیت که در برابر آسیب فیزیکی حساس هستند، باید داخل پوشش های مقاوم به ضربه صورت گیرد، پاکت یا پوشش های پلاستیکی و متالایز مقاومتی در برابر آسیب فیزیکی ندارند به همین دلیل استفاده از ظروف پلاستیکی که بدنه محکمی دارند می تواند آسیب فیزیکی به این محصول را به حداقل ممکن برساند.
  • حفظ تازگی مواد غذایی:‌ تازگی مواد غذایی مشتری را تشویق می‌کند تا دوباره آن ماده غذایی را خریداری کند. بسته‌بندی به حفظ تازگی محصول کمک می‌کند. استفاده اصولی از روش اتمسفر اصلاح شده می تواند به حفظ کیفیت و تازگی محصول کمک چشمگیری کند.
  • بازاریابی: بسته‌بندی به نحوه فروش محصول کمک می‌کند. اگر طرح‌ها، آرم‌ها و عبارات روی بسته‌بندی جذاب نباشند، نه تنها محصولات غذایی مورد توجه قرار نمی‌گیرند بلکه فروش آن‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین توجه به ظاهر زیبای بسته‌بندی محصول به افزایش فروش و سود شرکت منجر می‌شود. ازآنجایی‌که در بیشتر موارد کودکان برای خرید بیسکوئیت پیش‌قدم می‌شوند،‌ توجه به ظاهر،‌ رنگ‌بندی، شکل خاص ظروف و متمایز بودن بسته‌بندی، آن‌ها را بیشتر جذب می‌کند.
  • محافظت در برابر عوامل بیولوژیکی: بسته‌بندی به محافظت ‌بیسکوئیت‌ها در برابر میکروب‌ها،‌ باکتری‌ها، حشرات و سایر عوامل بیولوژیکی کمک می‌کند.
  • برچسب اطلاعات: پس از بسته‌بندی محصولات،‌ اطلاعات مربوط به محصول ازجمله نام برند،‌ تاریخ انقضا، روش نگهداری و مواد تشکیل‌دهنده هر ماده غذایی بر روی محصول درج می‌شود. برچسب محصول،‌ اطلاعات‌ سودمندی در خصوص مواد مغذی موجود در محصول،‌ میزان کالری و ... در اختیار مشتری قرار می‌دهد. در بسته بندی توسط دستگاه های سیل وکیوم امکان استفاده از فیلم های چاپدار وجود دارد که همین امر هم موجب کاهش هزینه ها و هم زیبایی بسته بندی می گردد.
  • استفاده راحت‌تر: بسته‌بندی بیسکوئیت در ظرف به نگهداری و استفاده راحت‌تر از آن کمک می‌کند.
  • سهولت در حمل‌ونقل: بسته‌بندی بیسکوئیت در ظروف مناسب به حمل راحت‌تر آن کمک می‌کند.

بسته‌بندی خوب بیسکوئیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

بسته‌بندی خوب بیسکوئیت باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • اطلاعات محصول: یک بسته‌بندی خوب باید دارای برچسب اطلاعات باشد. مشتری در ابتدا بعد از برداشتن بیسکوئیت از روی قفسه به بررسی قیمت،‌ محتویات،‌ وزن،‌ تاریخ تولید و انقضا و مقدار کالری محصول می‌پردازد. بنابراین ذکر این اطلاعات بر روی تصمیم مشتری برای خرید محصول تأثیر می‌گذارد.
  • ظاهری زیبا: اولین چیزی که از فاصله دور توجه مشتری را به خود جلب می‌کند بسته‌بندی جذاب بیسکوئیت است. استفاده از رنگ‌های شاد و خیره‌کننده باعث وسوسه کردن مشتری به خرید محصول می‌شود. همچنین ظروف با اشکال خاص که شما را از رقبا متمایز کند می تواند تاثیر بسزایی در افزایش میزان فروش داشته باشد.
  • استحکام بسته‌بندی: مشتری در هنگام خرید بیسکوئیت به استحکام بسته‌بندی توجه می‌کند؛‌ زیرا بیسکوئیت به‌راحتی پودر می‌شود و بسته‌بندی‌های نامناسب باعث از بین رفتن بیسکوئیت و تزئینات آن می‌شود.
  • بسته‌بندی ضدآب: ازآنجایی‌که بیسکوئیت در اثر رطوبت از بین می‌رود، بسته‌بندی‌های ضدآب به محافظت بیشتر بیسکوئیت کمک می‌کنند. بسته بندی بیسکوئیت توسط دستگاه های سیل وکیوم استیل غرب آسیا آن را از وارد شدن چنین آسیب هایی بطور صد در صد حفظ میکند.
  • حفظ بهداشت: حفظ بهداشت در حین بسته‌بندی مواد غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است. مشتری محصولی را می‌خرد که ازنظر بهداشتی مورد تأیید باشد و ظاهری تمیز و مرتب داشته باشد.
  • بسته‌بندی قابل بازیافت: استفاده از مواد قابل بازیافت در تولید بسته‌بندی به افزایش فروش محصول کمک می‌کند.

مواد به‌ کار رفته برای بسته‌بندی بیسکوئیت

برای بسته‌بندی بیسکوئیت از مواد زیر استفاده می‌شود:

  • ظروف پلاستیکی: ظروف پلاستیکی در شکل و ابعاد متنوع قابل استفاده هستند، مقاوم در برابر آسیب فیزیکی، بیولوژیکی و رطوبت نیز می باشند.
  • فیلم‌های پلاستیکی: مواد پلاستیکی با خواص آب‌بندی خوب،‌ شکل‌دهی راحت و وزن کم مورد توجه هستند. یکی از پلاستیک‌های مورد استفاده در بسته‌بندی بیسکوئیت پلی‌پروپلین است که برای تولید فیلم‌های نازک و شفاف استفاده می‌شود. این نوع بسته بندی در مقابل آسیب های فیزیکی و رطوبت آسیب پذیر است.
  • کارتن‌های مقوایی و کاغذی: کارتن‌های مقوایی و کاغذی ارزان‌قیمت هستند،‌ به‌راحتی حل می‌شوند و آلودگی کمی ایجاد می‌کنند. این نوع بسته بندی در مقابل بعضی از آسیب های فیزیکی و رطوبت آسیب پذیر است.
  • جعبه‌های قلعی: این بسته‌بندی به خاطر استحکام بالا و آب‌بندی خوب مورد توجه است. اما هزینه مواد و تولید آن‌ها نسبتاً گران هستند. همچنین این‌گونه بسته‌بندی‌ها فضای زیادی اشغال می‌کنند.

بسته بندی بیسکوییت در ظروف پلاستیکی

بسته بندی بیسکوییت در فیلم‌های پلاستیکی

بسته بندی بیسکوییت در کارتن‌های مقوایی و کاغذی

بسته بندی بیسکوییت در جعبه‌های قلعی

انواع دستگاه بسته‌بندی بیسکوئیت

دستگاه‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی بیسکوئیت با توجه به میزان اتوماسیون، خانگی یا صنعتی بودن فرایند متفاوت هستند. این دستگاه‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • دستگاه تری سیلر نیمه‌اتوماتیک (سیل وکیوم)
  • دستگاه تری سیلر اتوماتیک (سیل وکیوم)
  • دستگاه سلفون‌کش
  • دستگاه سیل رومیزی
  • دستگاه ترموفورمینگ
  • دستگاه دوخت دستی
  • دستگاه دوخت افقی

 

دستگاه بسته‌بندی سیل

دستگاه‌های بسته‌بندی سیل،‌ ظروف پلاستیکی را به خوبی بسته بندی کرده و از ورود رطوبت و هوا به داخل آن‌ها جلوگیری می‌کنند. این دستگاه‌ها برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شوند و در انواع مختلف کاملاً اتوماتیک،‌ نیمه‌اتوماتیک و دستی تولید می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی تری سیلر می‌پردازیم:

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک،‌ دستگاهی کاملاً اتوماتیک است که با سرعت،‌ دقت و کیفیت بالا مواد غذایی را داخل ظروف پلاستیکی بسته‌بندی می‌کند.
بسته‌بندی اتوماتیک بیسکوئیت با استفاده از دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک انجام می‌شود. روند بسته‌بندی بیسکوئیت با استفاده از این دستگاه در زیر توضیح داده شده است:

  • در ابتدا ظرف‌های از پیش ساخته‌شده به‌صورت اتوماتیک و یا دستی بر روی دستگاه قرار می‌گیرند.
  • بیسکوئیت‌ها بسته به ابعاد و اشکال به‌صورت اتوماتیک و یا دستی، داخل ظروف قرار داده می‌شوند.
  • ظرف‌های حاوی بیسکوئیت‌ها با استفاده از نوار نقاله به داخل قالب دستگاه هدایت می‌شوند.
  • ظروف به‌صورت معمولی، با وکیوم و یا با بهره‌گیری از روش MAP بسته‌بندی می‌شوند (در این قسمت فیلم بر روی ظرف دوخت می‌گردد).
  • پس از این قسمت، ظروف بسته‌بندی‌شده به زیر جت پرینتر (تاریخ‌زن) و یا لیبل‌زن هدایت می‌شوند تا اطلاعات بر روی بسته‌بندی درج شوند.
  • درنهایت ظروف بسته‌بندی‌شده با استفاده از نوار نقاله به طرف میز گردان هدایت می‌شوند.

 

دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک


دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که برای بسته‌بندی بیسکوئیت مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ دستگاه بسته‌بندی تری سیلر نیمه‌اتوماتیک است. این دستگاه برای تولید محصولات با حجم کم و متوسط قابل استفاده است. روند بسته‌بندی در دستگاه بسته‌بندی نیمه‌اتوماتیک میز روتاری (دستگاه طراحی‌شده در شرکت استیل غرب آسیا) به‌صورت زیر می‌باشد:

  • در ابتدا ظروف پلاستیکی توسط اپراتور به‌صورت دستی پر می‌شوند.
  • سپس ظروف پرشده از بیسکوئیت، به‌صورت دستی بر روی قالب دستگاه قرار داده می‌شوند.
  • میز دستگاه توسط اپراتور چرخانده می‌شود.
  • تنظیمات دستگاه توسط اپراتور انجام می‌شود و دستگاه فرمان بسته‌بندی را دریافت می‌کند.
  • در حین بسته بندی ظروف یک سمت میز بیرون از دستگاه قرار دارد و اپراتور می تواند ظروف جدید را بارگذاری کند این سیستم باعث افزایش سرعت کار می گردد.
  • اپراتور مجدداً میز را می‌چرخاند.
  • در نهایت ظروف بسته‌بندی‌شده توسط سیستم بیرون‌انداز ظروف از داخل قالب به سمت بالا هدایت می‌شوند.


دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ

دستگاه بسته‌بندی ترموفرمینگ جهت بسته‌بندی محصولات غذایی و پزشکی قابل استفاده می‌باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه،‌ بسته‌بندی با روش اتمسفر اصلاح‌شده با دقت بالا برای بالا بردن ماندگاری محصولات است. مهم‌ترین تفاوت این دستگاه با دستگاه تری سیلر این است که در این روش ظرف ساخته می‌شود، ولی در روش تری سیلر،‌ ظروف به‌صورت آماده خریداری می‌شوند. در بسته‌بندی‌های تهیه‌شده توسط دستگاه ترموفرمینگ از فیلم‌های نرم و انعطاف‌پذیر و فیلم‌های سخت (مانند ظروف یکبار مصرف) استفاده می‌شود. روند بسته‌بندی در این دستگاه به‌صورت زیر می‌باشد:

  • در ابتدا جهت ساخت ظروف پلاستیکی،‌ فیلم‌ بر روی دستگاه قرار می‌گیرند.
  • قالب فرم‌دهی فیلم‌ها را فرم می‌دهد تا ظروف بسته‌بندی ساخته شوند.
  • ظروف ساخته‌شده وارد قالب برش می‌شوند و‌ برش میخورند.
  • بیسکوئیت‌ها با استفاده از پرکن و یا بصورت دستی به داخل ظروف ریخته می‌شوند.
  • بعد از پر شدن محصول به داخل ظروف،‌ نوار نقاله به هدایت آن‌ها به داخل قالب سیل می‌پردازد.
  • فرایند وکیوم و تزریق گاز در این مرحله انجام می‌شود.
  • سپس فیلم بر روی ظرف دوخت می‌شود.
  • پس از دوخت، برش انجام می‌شود و ظروف بسته‌بندی‌شده از دستگاه خارج می‌شوند.
  • دستگاه ردیف‌کن اتوماتیک،‌ به ردیف کردن ظروف خارج‌شده از دستگاه می‌پردازد.
  • در نهایت اطلاعات با استفاده از جت پرینتر بر روی بسته‌بندی درج می‌شوند و ظروف بر روی میز ترافیک قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های خانگی بسته‌بندی بیسکوئیت

یکی دیگر از دستگاه‌های تولیدی توسط شرکت استیل غرب آسیا،‌ دستگاه سیل رومیزی است که معمولاً همراه با دستگاه سلفون‌کش دستی،‌ پرکن رومیزی و دوخت دستی یا افقی خریداری می‌شود. این دستگاه به دلیل سرعت تولید پایین برای مصارف خانگی کاربرد دارد و در طول روز حجم کمی بسته‌بندی به شما تحویل می‌دهد. کار با این دستگاه بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. روش کار دستگاه سیل رومیزی به ترتیب زیر می‌باشد:

  • در ابتدا اپراتور بیسکوئیت‌ها را داخل ظروف پلاستیکی قرار می‌دهد.
  • سپس ظروف را داخل دستگاه سیل رومیزی قرار می‌دهد و بر روی آن‌ها سلفون می‌کشد.
  • پس از کشیدن سلفون،‌ اپراتور اهرم دستگاه را به سمت پایین می‌کشد و دستگاه بسته‌بندی را انجام می‌دهد.

قیمت دستگاه بسته‌بندی بیسکوئیت

دستگاه‌های بسته‌بندی تولیدی توسط شرکت استیل غرب آسیا در طرح‌ها،‌ سایزها و قیمت‌های مختلف در دسترس می‌باشند. این دستگاه‌ها بسته به نیاز و خواست مشتری قابل‌تغییر می‌باشند و تغییرات اعمالی بر روی دستگاه بر قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارند. بنابراین قیمت تمام‌شده دستگاه با توجه به نوع دستگاه،‌ میزان اتوماتیک بودن آن،‌ سرعت و دقت دستگاه،‌ حجم تولید،‌ تجهیزات جانبی مورداستفاده و ... تغییر می‌کند. پس در صورتی که قصد خرید یکی از دستگاه‌های بسته‌بندی شرکت استیل غرب آسیا را دارید به بلاگ ما مراجعه کنید و پس از انتخاب دستگاه،‌ تجهیزات جانبی و آپشن‌های موردنظر با کارشناسان ما تماس بگیرید و از قیمت دستگاه‌ها مطلع شوید.

خرید بهترین دستگاه بسته‌بندی بیسکوئیت

اگر به فکر راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی بیسکوئیت هستید اما اطلاعات کافی در خصوص دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی مورد استفاده در خط تولید بسته‌بندی ندارید، به بلاگ ما مراجعه کنید و به مطالعه محصولات مختلف شرکت استیل غرب آسیا بپردازید. شرکت استیل غرب آسیا تولیدکننده انواع مختلف دستگاه‌های بسته‌بندی و تجهیزات جانبی آن‌ها است. این مجموعه سال‌هاست با کادری مجرب و حرفه‌ای به طراحی و ساخت دستگاه‌های کارآمد و باکیفیت می‌پردازد. هدف این شرکت جلب رضایت مشتریان عزیز است. پس در صورتی که قصد خرید دستگاه بسته‌بندی بیسکوئیت دارید با ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های مهندسان و متخصصان پرتلاش این شرکت استفاده کنید. کادر فنی شرکت تجربیات خود را در اختیار شما قرار داده و در خرید دستگاهی متناسب با نیازتان به شما مشاوره می‌دهند.

 

منابع

nationalflexible.co.uk

pwrpack.com
ift.onlinelibrary.wiley.com
cankey-tech.com
biscuitpeople.com


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید