خرید دستگاه بسته بندی زعفران - انواع مخلتف و قیمت

خرید دستگاه بسته بندی زعفران - انواع مخلتف و قیمت

مدت مطالعه: دقیقه
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0

دستگاه بسته بندی زعفران به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی ساخته میشوند. در دستگاه های صنعتی از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده میشود که به صورت خودکار، سریع و دقیق بسته‌بندی زعفران انجام میشود.

دستگاه بسته بندی زعفران هم به صورت خانگی و هم به صورت صنعتی وجود دارد که برای بسته بندی زعفران در بسته های کوچک و قابل حمل استفاده می شود، این دستگاه ها به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی ساخته می شوند. در دستگاه های صنعتی از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می شود که بسته‌بندی به صورت اتوماتیک، سریع و دقیق انجام می شود.

در این مطلب سعی داریم صفر تا 100 نحوه بسته بندی زعفران را توضیح دهیم و دستگاه های مناسب برای این کار را معرفی کنیم. همچنین معیارهایی که در زمان خرید دستگاه باید در نظر داشته باشید را باهم بررسی می کنیم.

در دستگاه‌های صنعتی، زعفران به صورت اتوماتیک درون ظرف قرار می‌گیرد و سپس با استفاده از سیستم تخلیه گاز، هوا از داخل کیسه خارج و به اصطلاح وکیوم می‌شود تا فضای داخلی ظرف خالی از هوا گردد و زعفران در شرایط ایده‌آلی نگهداری شود. در برخی موارد گازهای مخصوصی به داخل محفظه بسته بندی دمیده میشود تا ماندگاری را بهتر کند. سپس با توجه به نوع بسته بندی درون جعبه یا قوطی خود قرار گرفته و محکم می گردند.

در مرحله آخر، با استفاده از دستگاه تاریخ زن، اطلاعات مربوط به تاریخ تولید، انقضا و شماره بچ تولید روی بسته بندی ها نوشته می‌شود. این دستگاه‌ها با سرعت‌های مختلفی عمل می‌کنند و قابلیت استفاده دستی یا اتوماتیک را دارند. بسته بندی زعفران با استفاده از این دستگاه‌ها، سریع، دقیق و بهداشتی انجام می‌شود و باعث افزایش کیفیت و ماندگاری زعفران می‌شود.

 

انواع دستگاه بسته بندی زعفران

دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک زعفران

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم (Vacuum Seal) زعفران، یک دستگاه اتوماتیک است که برای بسته بندی زعفران با استفاده از فناوری سیل وکیوم (آپشن تحت عنوان اتمسفر اصلاح شده (MAP)) استفاده می‌شود. این دستگاه هوا را از داخل ظرف بسته بندی خارج کرده و سپس نوار پلاستیکی را به اندازه‌ی لازم برش داده و روی ظرف قرار می‌دهد و توسط آن درب ظرف را می بندد. فیلم پلاستیکی با استفاده از سیلیکون گرم به ظرف چسبانده می‌شود تا بسته بندی آماده شود.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم زعفران به صورت صنعتی و در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شود و می‌تواند به صورت خط تولید با سرعت بالا نیز عمل کند.
این روش بسته بندی باعث حفظ طعم، بو و کیفیت زعفران می‌شود و از آلودگی و اکسیداسیون آن جلوگیری می‌کند. همچنین، بسته بندی سیل وکیوم، به دلیل کاهش هوا و فضا در داخل بسته بندی، حمل و نقل و نگهداری را راحت‌تر می‌کند. این روش یکی از بهترین روش‌های بسته بندی زعفران شناخته شده است.

 1.    ظرف های از پیش ساخته شده به صورت اتوماتیک (دستگاه پرکن) و یا دستی بر روی دستگاه قرار می گیرند، و همچنین بصورت اتوماتیک و یا دستی، محصول به داخلشان بارگزاری می شود.
2.    سپس ظرف های حاوی محصول به داخل قالب دستگاه هدایت شده وکیوم و بسته بندی می گردند، در این مرحله فیلم بر روی ظرف دوخت میشود.
3.    پس از این مرحله، ظروف بسته بندی شده می توانند به زیر لیبل زن و یا جت پیرینتر هدایت شوند و تاریخ و موارد دیگر بر روی آنها درج شود.

دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک زعفران

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی تری سیلر اتوماتیک را مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک زعفران

دستگاه تری سیلر نیمه اتوماتیک جهت بسته بندی روزانه در مقیاس کوچک و متوسط مورد استفاده قرار گرفته می شود. همچنین از این دستگاه در فروشگاه ها، رستوران ها (جهت غذای بیرون بر) و آزمایشگاه ها استفاده می گردد.
طریقه کار با دستگاه بصورتی می باشد که پس از قرار دادن ظروف پر شده از محصول بر روی قالب آن، توسط اپراتور، میز دستگاه می بایست 180 درجه چرخیده گردد و سپس توسط اپراتور، با فشار کلیدها، دستگاه، فرمان بسته بندی را صادر میکند.
دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک، یکی از محصولات تولیدی شرکت استیل غرب آسیا میباشد.

دستگاه تری سیلر نیمه اتوماتیک زعفران

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی تری سیلر نیمه اتوماتیک را مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی وکیوم چمبر زعفران

دستگاه بسته بندى وکیوم چمبر یا وکیوم کابینى، جهت بسته بندى انواع محصولات غذایى از جمله زعفران در کیسه هاى پلاستیکى مورد استفاده قرار گرفته می گیرد.

دستگاه وکیوم چنبر زعفران

ویژگی های دستگاه

-    بسته بندى محصولات با وکیوم کامل یا روش مپ
-    دارای پمپ وکیوم روتاری روغنی با قدرت مکش بسیار بالا 
-    دوخت قوی و بدون خطا

برای مشاهده اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی وکیوم چمبر را مشاهده نمایید.

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ

 

دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ


ویژگی های دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ شرکت استیل غرب آسیا عبارت اند از:

  • شستشوی آسان، بدنه استیل و مقاوم در برابر خوردگی و اکسید شدن
  • سازگاری با ظروف و محصولات مختلف
  • قابلیت نصب انواع فیلر بر روی دستگاه
  • پرکن مایعات رقیق و غلیظ، فیلرهای توزین دار
  • قابلیت نصب لیبل زن و جت پرینتر بر روی دستگاه
  • آپشن های درخواستی مشتری

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، می‌توانید صفحه دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ را مشاهده نمایید.

دستگاه سیل وکیوم خانگی زعفران

دستگاه بسته بندی دوخت دستی زعفران یک دستگاه ساده است که برای بسته بندی کوچکترین حجم زعفران به صورت دستی و با دخالت انسانی استفاده می شود. این دستگاه از یک پاکت شفاف که معمولا از موادی مانند پلاستیک یا فویل ساخته شده است، برای بسته بندی زعفران استفاده می کند. در این روش، زعفران به دو صورت پودری یا قطعه‌ای بسته بندی می‌شود.
برای بسته بندی زعفران با روش دوخت دستی، ابتدا زعفران به صورت مرغوب و درجه یک انتخاب می‌شود و سپس به قطعات کوچک تر تقسیم شده و داخل ظروف پلاستیکی ریخته می شود و درب آن با دستگاه توسط حرارت به هم چسبیده و بسته بندی می شود.
دستگاه بسته بندی دوخت دستی زعفران به دلیل عدم استفاده از تجهیزات پیشرفته و به صورت دستی عمل کردن، هزینه کمتری دارد و مناسب برای مقیاس کوچک و کارگاه‌های کوچک و خانگی است.
اما با توجه به اینکه این دستگاه برای بسته بندی حجم بیشتری از زعفران به صورت دستی مناسب نیست و نیاز به دخالت انسانی بیشتری دارد، در صنایع بسته بندی و تولیدی بزرگتر از دستگاه های بسته بندی نیمه یا تمام اتوماتیک استفاده می شود.

 

ظروف بسته بندی زعفران

ظروف بسته بندی زعفران

برخی از انواع ظروف بسته بندی زعفران عبارتند از:
•    ظروف شیشه ای
•    بسته بندی های کاغذی یا مقوایی
•    بسته بندی های فلزی
•    بسته بندی های پلاستیکی
ظروف فلزی برای بسته بندی زعفران شامل قوطی ها و جعبه های فلزی هستند که از جنس فلز رنگی یا آلومینیوم ساخته شده اند. ظروف فلزی و همچنین ظروف کریستالی و شیشه ای به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت، نور و هوا، ماندگاری بیشتر محصول را تضمین می کنند. علاوه بر این، ظروف فلزی دارای ظاهری زیبا و باکیفیت هستند و می توانند به عنوان یک جعبه هدیه هم استفاده شوند.

 

ظروف بسته بندی زعفران باید حداقل دو ویژگی زیر را داشته باشند :

•    ظروفی که نیاز است تا دارای نفوذ ناپذیری بالایی باشند و بتوانند وکیوم داخل بسته را حفظ و مانع از ورود و خروج گازها شوند.
•    ظروف با شکلی جذاب
شرکت استیل غرب آسیا با توجه به تخصص خود در صنعت ساخت ماشین آلات بسته بندی، می تواند به مشتریان قالب های اختصاصی مربوط به تولید ظروف را ارائه دهد.
بنابراین، آن دسته از مشتریانی که نیاز به ظرف با شکلی منحصربفرد، جهت بسته بندی زعفران دارند تا با ظروف عمومی موجود در بازار متفاوت باشد، می توانند طرح خود را ارئه دهند، ما در استیل غرب آسیا توسط دستگاه پرینتر سه بعدی، نمونه اولیه را می سازیم و پس از تایید شما به عنوان مشتری، قالب آن ساخته می شود و ظرف مورد نظر برای شما با تیراژ دلخواهتان تولید می گردد.

شما میتوانید با شرکت استیل غرب آسیا در خصوص انتخاب بهترین ظرف مناسب بسته بندی زعفران مشاوره داشته باشید و ظرف مناسب خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

 

انواع فیلم های مورد استفاده در بسته بندی زعفران

از آنجایی که ما در شرکت استیل غرب آسیا در زمینه بسته بندی انواع محصولات غذایی و همچنین پزشکی و داروخانه ای تخصص داریم، می توانیم اطلاعات لازم در مورد نحوه انتخاب صحیح نوع فیلم و ظرف بسته بندی مناسب برای زعفران را در اختیار شما بگذاریم.

شما می توانید با کارشناسان با تجربه و خبره ما مشاوره داشته باشید و فیلم و ظرف مورد نظر خود را با بهترین قیمت ممکن، تهیه نمایید.

انواع فیلم هایی که در بسته بندی زعفران استفادده می شود شامل: فیلم های معمولی 2 لایه، فیلم های بریر چند لایه، فیلم های اسکین پک و ... می باشد.
شرکت استیل غرب آسیا ارائه دهنده ظروف با جنس های متنوع جهت مصارف غذایی ودارویی می باشد.

آیا بسته بندی زعفران پرسود است؟

بله، بسته بندی زعفران به دلیل خواص دارویی و طعم و مزه خوبی که دارد، از بازار پرسود ترین بسته بندی های محصولات کشاورزی است. همچنین زعفران به عنوان یکی از گرانترین محصولات کشاورزی دنیا شناخته شده است که با بسته بندی مناسب، به راحتی قابل فروش و به بازارهای بین المللی نیز صادر می‌شود. به طور کلی بسته بندی محصولات کشاورزی، به خصوص زعفران، باعث افزایش ارزش افزوده و سود بیشتر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌شود.

  

سرمایه لازم برای بسته بندی زعفران چقدر است؟

میزان سرمایه لازم برای بسته بندی زعفران، بسته به نوع و حجم تولید، نوع دستگاه بسته بندی و دیگر عوامل مختلف متغیر است. به طور کلی، بسته بندی زعفران یکی از فعالیت‌های بازگشت سریع سرمایه است و سرمایه‌گذاری در این حوزه به دلیل پرطرفداری و مصرف گسترده زعفران در بازار، از مزیت‌های بالایی برخوردار است.
بسته به نوع دستگاه بسته بندی و تجهیزات مورد نیاز برای فرآیند بسته بندی زعفران، سرمایه لازم ممکن است در حدود چند میلیون تا چند ده میلیون تومان باشد. البته برای شروع کار با مقیاس کوچک، می‌توان از دستگاه‌های دستی و نیمه اتوماتیک که هزینه کمتری دارند، استفاده کرد و در صورت افزایش محصولات و درآمد، به دستگاه‌های اتوماتیک پرسرعت و پرهزینه تر گسترش داد.

 

مراحل فرآوری و بسته بندی زعفران چیست؟

مراحل فرآوریو بسته بندی زعفران

برای بسته‌بندی زعفران نیاز به فرآیند دقیق و حرفه‌ای داریم تا کیفیت و ارزش آن حفظ شود. مراحل اصلی فرآوری و بسته‌بندی زعفران به شرح زیر است:

  1. جداسازی زعفران از گل: در این مرحله، چیدن زعفران از گل انجام می‌شود و برای جداسازی آسان‌تر، بهتر است گل برگ های زعفران جدا شوند.
  2. خشک کردن زعفران: بعد از جداسازی از گل، زعفران را باید خشک کرد. این مرحله به دو صورت انجام می‌شود، یا با استفاده از تابش خورشید یا با استفاده از دستگاه‌های خشک کن.
  3. بسته‌بندی:  این مرحله می‌تواند به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه‌های بسته‌بندی صورت گیرد. در بسته‌بندی زعفران باید از مواد بسته‌بندی مناسب و با کیفیت و دستگاه های مناسب استفاده شود.
  4. برچسب‌گذاری: پس از بسته‌بندی زعفران، برای شناسایی بهتر، باید روی بسته‌بندی برچسب گذاری شود.

 

قیمت خط تولید زعفران

قیمت خط تولید زعفران تا حد زیادی به دستگاه هایی مرتبط می شود که قصد خریداری آن را دارید، نوع دستگاه بسته به میزان درگیر بودن اپراتور و میزان تولید و سرعت دستگاه متفاوت خواهد بود.

شما می توانید با کارشناسان ما در خصوص راه اندازی خط تولید و بسته بندی زعفران مشاوره داشته باشید.

خرید قیمت دستگاه بسته بندی زعفران

قیمت دستگاه بسته بندی زعفران بستگی به نوع دستگاه، برند، سایز و قابلیت‌های آن دستگاه دارد. به طور کلی، دستگاه‌های بسته بندی زعفران از چند صد هزار تا چند میلیون تومان قیمت دارند. همچنین، برای خرید دستگاه بسته بندی زعفران، لازم است که نیازهای خاص خود را تعیین کنید و با توجه به بودجه و نیازهای خود، دستگاهی را انتخاب کنید که بیشترین بازدهی را با هزینه مناسب برای شما به ارمغان بیاورد.

شما می توانید با کارشناسان ما در خصوص خرید دستگاه بسته بندی زعفران مشاوره داشته باشید، ما بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد میدهیم. فرقی نمیکند شما در اسپانیا باشید یا مشهد (مهد زعفران های جهان)، هرکجا که باشید می توایند بهترین انتخاب را از محصولات تولید ما داشته باشید.

 

 


پکن پک
پکن پک

استیل غرب آسیا با پشتوانه بیش از ۲۲ سال تجربه در صنعت ماشین آلات بسته بندی، به صورت تخصصی در حوزه طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر فعال می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
برای درخواست مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید