دستگاه وکیوم چمبر (وکیوم کابینی) v007

معرفی

دستگاه بسته بندى وکیوم چمبر (وکیوم کابینى) ، جهت بسته بندى انواع محصولات غذایى در کیسه هاى پلاستیکى مورد استفاده قرار گرفته می شود. عموما توسط این دستگاه، بسته بندى محصولات با وکیوم کامل انجام می شود ولی این دستگاه توانایی بسته بندی با روش مپ (MAP) را هم دارد.

بسته بندی محصولات، توسط دستگاه وکیوم چمبر به روش های زیر قابل انجام است:

دستگاه وکیوم چمبر دو کابینه (وکیوم کابینی) بسیار کارآمد و نیاز به فضاى کم دارد، روش کار در این دستگاه به‌صورتی است که نیاز به اپراتور دارد. کیسه های پلاستیکی پر شده از محصول، بصورت دستی در دستگاه قرار گرفته شده و پس از بسته بندی بصورت دستی هم از دستگاه خارج می گردند.

 این دستگاه، داراى PLC و صفحه لمسى HMI مى باشد تا با دقت بالایى بتوان آن را کنترل و همچنین تنظیمات را به سادگى توسط اپراتور انجام داد. دستگاه داراى حداکثر 5 برنامه بسته بندى است که قابل تغییر توسط اپراتور مى باشد. تعمییرات و نگهدارى قسمت هاى مختلف دستگاه بسیار آسان و دارای طراحى استاندارد می باشد. قسمت های مختلف دستگاه براحتى در دسترس مى باشند تا در سریعترین حالت ممکن بتوان به قطعات دسترسى پیداکرده و تعمیرات لازم انجام شود.

بسته بندی به روش‌های مختلف

بسته بندی به روش اتمسفر اصلاح شده با درصدی وکیوم و تزریق گاز صورت گرفته می شود که در نهایت باعث افزایش ماندگاری محصول می گردد.

همچنین، بسته بندی تحت خلاء فرآیندی است که هوایی که داخل آن حجم زیادی اکسیژن و نیتروژن، همراه با گازهای دیگر وجود دارد، از داخل کیسه قبل از دوخت خارج شده و باعث می گردد تا به حفظ ماندگاری محصولاتی که زود دچار فساد می شوند، کمک کند. در این روش بسته بندی، وکیوم تا حدی می تواند صورت‌گیرد که پوشش پلاستکی کامل به محصول بچسبد.

در این روش گازهای کربن دی اکسید، نیتروژن و اکسیژن نیاز به اصلاح دارند.

سرعت دستگاه

سرعت دستگاه در حالت بسته بندی با روش وکیوم 1 الی 3 سیکل در هر دقیقه و در حالت بسته بندی با تزریق گاز 1 الی 2 سیکل در هر دقیقه می باشد.

دستگاه وکیوم چمبر دو کابینه، قابلیت بسته بندی انواع پاکت های پلاستکی و متالایز با دوخت قوی و بدون خطا را دارا می باشد.

شما می توانید با استفاده از آموزش های کارشناسان ما، فیلم های آموزشی مربوطه و راهنماهای تنظیم شده توسط این شرکت، تنظیمات دستگاه را براحتی انجام داده و بدون هیچ‌گونه مشکلی از این روش بسته بندی بهره‌برداری نمایید.

تعمییرات و نگهدارى دستگاه بسیار آسان است همچنین المنت های دستگاه که در معرض خرابی بیشتر می باشند ، براحتی قابل تعویض و تعمیر می باشند.

 

انواع روش های بسته بندی

 روش های بسته بندی

بسته بندی با روش اتمسفر اصلاح یافته

بسته بندی با روش اتمسفر اصلاح یافته (Modified atmosphere) یا مپ (MAP)، که باعث می گردد تا اتمسفر داخل بسته توسط ترکیب گازی مشخصی اصلاح پیدا نماید و در نهایت شکل، رنگ و تازگی محصول برای مدت مشخصی حفظ گردد. جهت اصلاح اتمسفر داخل بسته معمولا از گازهای دی اکسید کربن، نیتروژن و اکسیژن استفاده می گردد.

 

بسته بندی با روش اتمسفر طبیعی

بسته بندی با روش اتمسفر طبیعی (Natural atmosphere) که در این حالت محصول فقط در برابر تماس های فیزیکی و تاثیرات مکانیکی در امان خواهد بود.

 

بسته بندی با روش اتمسفر اصلاح شده تعادلی (EMAP Technology)

بسته بندی با روش کنترل میزان تنفس محصول داخل بسته Equilibrium atmosphere یا ای مپ(EMAP)، روشی است که در آن از طریق سوراخ های میکرومتری، اکسیژن مورد نیاز داخل بسته تامین و دی اکسید کربن مازاد، خارج می گردد. این روش در نهایت می تواند عمر مفید محصولاتی از قبیل میوه، سبزیجات و سالاد را افزایش دهد.

 این نوع از بسته بندی جزء روش های رایج می باشد. محصول پس از قرار گرفته شدن در داخل ظرف، توسط وکیومی که باعث خروج اتمسفر از داخل آن می شود، بسته بندی می گردد.

 


 

معرفی اجزای مختلف دستگاه

 

محفظه یا کابین دستگاه

محفظه یا کابین دستگاه

 


 

صفحه کنترل لمسی دستگاه

صفحه کنترل لمسی دستگاه

 


 

قسمت سیل یا دوخت

قسمت سیل یا دوخت

 


  

پمپ وکیوم دستگاه

پمپ وکیوم دستگاه

 


 

تابلو برق دستگاه

تابلو برق دستگاه

 


 

بدنه دستگاه

بدنه دستگاه

 


 

شستی کلید های دستگاه

شستی کلید های دستگاه

 


 

استفاده از شیرآلات انگل ولو در تنظیم سریع و بادقت مسیر وکیوم

شیرآلات انگل ولو

شیرآلات انگل ولو بصورت پنوماتیکی کنترل می گردند و به همین دلیل از قدرت و سرعت بالایی جهت باز و بسته کردن مسیرها برخوردار می باشند. مجموعا 4 عدد شیر وظیفه باز و بسته کردن خروجی های وکیوم را برعهده دارند.

 


 

کاربرد دستگاه

مواد قابل بسته بندی توسط دستگاه

انواع خشکبار،آجیل و خرما. روش مپ باعث جلوگیری از ایجاد حشرات و لارو در محصولات خشک گردیده و تردی و ماندگاری را افزایش می دهد و از چرب شدگی آجیل ها در مدت زمان مشخص جلوگیری می‌کند.

غذای آماده و نیمه آماده (مانند سالاد الویه، ماکارونی). روش مپ حفظ مواد معدنی و ویتامین های موجود در غذاهای آماده و نیمه آماده را به همراه دارد و از ایجاد طعم بد در محصولات غذایی جلوگیری می‌کند.

ترشیجات و شوریجات (مانند خیارشور، زیتون). روش مپ برای حفظ طراوت و تازگی محصولات موجود در ترشیجات و شوریجات و حفظ تعادل سرم محصولات به کار می رود.

گوشت قرمز آلایشات دامی. روش مپ باعث حفظ رنگدانه های قرمز گوشت و حفظ تازگی و هم چنین جلوگیری از اکسیداسیون هموگلوبین و میوگلوبین در آلایشات و گوشت ها می گردد.

گوشت مرغ و ماکیان دیگر. روش مپ حفظ رنگ بافت و لطافت گــوشت مرغ و ماکیان شده و از ایجاد واکنشهای فاسد کننده و عطر و بو نامطلوب در این محصولات جلوگیری می کند.

محصولات گوشتی فرآوری شده آماده و نیمه آماده (سوسیس، کالباس؛ ناگت، همبرگر). روش مپ باعث حفظ تازگی محصول و جلوگیری از افت کیفیت و فسادهای احتمالی در بسته بندی می گردد.

انواع محصولات دریایی (مانند میگو، ماهی). روش مپ باعث حفظ تازگی و عطر بو و طعم محصولات دریایی می گردد و از اکسیداسیون و فساد در این محصولات جلوگیری می کند.

سبزیجات، صیفی جات و سالاد. روش مپ رنگدانه‌های موجود در سبزیجات و صیفی جات و سالاد را حفظ می‌کند و هم چنین از پژمردگی و پلاسیدگی آنها جلوگیری می کند.

انواع میوه تازه. روش مپ برای تعادل و حفظ نرخ تنفس تازگی و شادابی میوه جات به کار می‌رود و خواص ارگانولپتیکی را برای مدت زمان بیشتری حفظ می کند.

برخی از محصولات لبنی مانند پنیر. روش مپ باعث حفظ خواص اصلی محصولات لبنی ( کلسیم ها و ) می‌شود و از ایجاد تغییر در رنگ، طعم و بو جلوگیری کرده و فساد را به تاخیر می اندازد. 

 

مزایای استفاده از دستگاه وکیوم چمبر

 

ویدیو

مشخصات فنی

مشخصات کلی

  • مدل v007
  • ابعاد دستگاه طول 1.42 متر – عرض 0.8 متر – ارتفاع 1.28 متر
  • جنس بدنه استیل 304 خش دار روکش دار
  • قابلیت شستشو
    دارد
  • محصولات قابل بسته بندی
    انواع خشکبار و خرما انواع غذاهاى سرد آماده (مانند سالاد الویه، ماکارونى) و نیمه آماده شوریجات (مانند خیارشور، زیتون) و ترشیجات انواع محصولات گوشتى (گوشت قرمز، چرخ کرده، قطعات مرغ) انواع محصولات پروتئینى (سوسیس، کالباس، ناگت، همبرگر) انواع محصولات دریایى (مانند میگو، ماهى) سبزیجات، صیفیجات، میوه و انواع سالاد محصولات لبنى نان و شیرینیجات

مشخصات اختصاصی

  • قطعات برقی استفاده از برند های باکیفیت و مرغوب (Delta, Phoenix, Autonics, Siemens, Moller)
  • سرعت بسته بندی در حالت بسته بندی با روش وکیوم 1 الی 3 سیکل در هر دقیقه در حالت بسته بندی با تزریق گاز 1 الی 2 سیکل در هر دقیقه
  • سیستم کنترل دستگاه
    پنوماتیکی
  • صفحه کنترل دستگاه
    صفحه نمایش لمسی 4.2 اینچ رنگی از برند مرغوب و با کیفیت دلتا دارای 2 زبان انگلیسی و فارسی
  • پمپ وکیوم دارای پمپ وکیوم روتاری روغنی با قدرت مکش بسیار بالا – 100 متر مکعب از برند پوش ایرانی قابل ارائه با پمپ وکیوم 120 متر مترمکعب و 160 مترمکعب
  • سیستم کنترل دما استفاده از سیستم PID جهت کنترل دمای دستگاه
  • توان الکتریکی 74 وات (W)
  • جریان الکتریکی جریان لحظه ای 20 Amp و جریان دائم 6 Amp
  • ابعاد کابین طول 60 سانتی متر – عرض 50 سانتی متر – ارتفاع 15 سانتی متر
  • جنس پاکت یا پوشش پلاستیکی انواع پاکت پلاستیکی، متالایز و آلومینیومی با ضخامت های متفاوت
  • ابعاد استاندارد کیسه در بزرگترین حالت ۵۰ سانتی متر در ۶۰ سانتی متر ارتفاع کیسه تا 20 سانتی متر

تاییدیه های کیفی

  • استانداردها
    گواهینامه CE

سرویس نگهداری

  • گارانتی
    12 ماه
  • خدمات پس از فروش
    10 سال
  • نصب و راه اندازی
    دارد
  • آموزش کار با دستگاه
    دارد
  • تامین و تعمیر قطعات
    دارد

محصولات مشابه

نظرات کاربران

×
02833889000
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

پاسخ گویی سریع

02833889000
موفق
عملیات با موفقیت انجام شد
خطا
شما قبلا ثبت نام کرده اید